לא חוששת ממאבקים
פ"ת אמנם ספגה 33 שערים העונה, במה שממקם אותה במקום טוב באמצע בקטגוריה זו (7), אך הסטטיסטיקה מראה כי מדובר בקבוצה פיזית שלא נרתעת ממאבקים על הכדור. למעשה, החבורה ממלאבס היא הקבוצה ששחקניה מעורבים בהכי הרבה מאבקים על כדור בליגה ובממוצע הם עושים זאת 169 פעמים במשחק ומנצחים ב-88 מהמאבקים האלה (52 אחוז).

מי שבולטים מאוד בקטוגריה זו הם רומאריו פירס ומנור סלומון. הראשון, שמתופקד בדרך כל קשר אחורי, מוביל את ליגת העל בכל הקשור למאבקים הגנתיים על הכדור ועד כה הוא היה מעורב ב-318 כאלה וניצח ב-176 (אחוז ההצלחה: 55). פירס גם מדורג שני בליגה במספר התיקולים עם 157 (83 מוצלחים). בצד השני של המגרש סלומון ממוקם במקום השביעי בליגה בכל הקשר במאבקים התקפיים על הכדור (178 מוצלחים מ-372) ובנוסף הוא היה מעורב בהכי הרבה תיקולים בליגה על הקרקע (228 מ-455). אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שסולומון הצעיר מוביל את הליגה בצורה ניכרת במספר הדריבלים. עד כה הוא ביצע 256 כאלה (151 מוצלחים) כאשר, לשם השוואה, במקום השני נמצא הרחק מאחור גדי קינדה עם 178 דריבלים. 

מרבה לכבוש במצבים נייחים
כיאה לקבוצה שמדורגת במקום השביעי בליגה, פ"ת מוצאת את עצמה במרכז בכל הקשור לכיבוש שערים ועד כה עשתה זאת 30 פעמים (מקום שביעי). אלא שבכל הקשור לכיבוש ממצבים נייחים השחקנים מהמושבה מצטיינים. 10 שערים של הקבוצה (שליש כמובן) הגיעו כתוצאה ממצבים נייחים, במה שמדרג אותה במקום השני בליגה בקטגוריה זו, ביחד עם קרית שמונה ומכבי נתניה (גם כן עם 10 שערים כ"א). ההתפלגות היא כזו: 3 שערים כתוצאה מקרן, 2 מבעיטה חופשית בלתי ישירה, 2 מבעיטה חופשית ישירה ו-3 מפנדל.

אז במצבים נייחים שחקניו של מימר מצטיינים, אבל מנגד, פ"ת דווקא נמצאת רק במקום ה-12 בליגה במספר מסירות המפתח שלה. למלאבסים יש בממוצע 9 כאלה במשחק (4.6 מדוייקות). נראה שהדבר גם משפיע על מספר הבעיטות של הקבוצה לשער שכן היא מדורגת במקום ה-11 בליגה עם 9.9 בעיטות בממוצע (3.4 למסגרת). לשם השוואה, מכבי מדורגת ראשונה בקטגוריה זו עם 16.1 בעיטות בממוצע (5.7 למסגרת).

הפריחה של בניון
בגיל 37 הקשר הגיע בחלון ההעברות האחרון מבית"ר ירושלים ובינתיים השילוב בין פ"ת לבניון גורם לו לפרוח. מי ששיחק בעונה שעברה במדי מכבי, מעמיד מספרים שמזכירים תקופות יפות בקריירה ובחמישה משחקי ליגה כבש כבר 4 שערים. למעשה, הוא כבש שער אחד בכל משחק מלבד בהפסד 3:0 להפועל ב"ש לפני כשלושה שבועות. אם מוסיפים למספרים של בניון גם את הסטטיסטיקה מבית"ר אז עד כה יש לו כבר 7 שערי ליגה. רק 8 שחקנים בליגה כבשו יותר מכך. 7 שערים יש גם ללידור כהן – מלך השערים של מכבי פ"ת העונה. מלך הבישולים הוא מנור סולומון עם 5.