ברחבי העולם מציינים היום את יום האישה הבילאומי. היום המיוחד הוא הזדמנות מצויינת להכיר קצת יותר לעומק את הדמויות העומדות מאחורי קבוצת הבנות של מכבי תל אביב. הקבוצה, שבנויה מבנות בגילאי 6 עד 12, נפתחה בתחילת העונה וכבר מונה 19 שחקניות.

הקבוצה החלה כפרוייקט נסיוני בתחילת העונה הנוכחית, כאשר נבדקה היענות מצד ילדות צעירות לפתיחת קבוצת בנות במועדון בגילאים שונים. עם הזמן הצטרפו לקבוצה בנות נוספות וכיום כאמור היא מונה 19 בנות המתאמנות פעמיים בשבוע במסגרת ביה״ס לכדורגל של המועדון.

מור שקד היא מאמנת הקבוצה וגם זו שעומדת מאחורי הקמתה בשיתוף עם המנהל הביצועי, פטריק ואן לוון. לכבוד יום האישה שקד ואחת משחקניותיה, נועה מירון, שיתפו בתחושותיהן על קבוצת הבנות במועדון והכדורגל הנשי בארץ בכלל.

האם אתן מרגישות פורצות דרך?
שקד בת ה-26 סיפרה: ״לפתוח קבוצת ילדות במועדון הכי גדול בארץ זו בהחלט שבירת תקרת זכוכית, אך זו ללא ספק תחילת הדרך. השאיפה היא להקים מועדון של ילדות ונשים מגיל 5 עד גיל הבוגרות בתנאים זהים לאלו של הבנים על מנת להגיע להישגים גבוהים בארץ ובעולם. אם נתחיל לבנות תשתית טובה החל מהילדות הצעירות אין לי ספק שנגיע לרמות הגבוהות״. נועה מירון, שחקנית קבוצת הבנות ורק בת 12, כבר מרגישה שהדרך שלה משמעותית: אני מרגישה שאני עושה משהו בעל ערך בכך שאני משחקת כדורגל. לא הרבה בנות משחקות בענף ולכן אני והבנות שכן לוקחות חלק בעצם מראות שזה אפשרי״.

איך זה להיות דמות נשית בתוך עולם שנחשב לגברי?
 ״העולם הזה שייך לכולם, ההתעסקות בהגדרות היא שטחית בעיניי", אומרת שקד, "האהבה לכדורגל מחברת בין כולם ואין קשר למגדר״. נועה הצעירה יותר הוסיפה: "זה לפעמים קצת מוזר לאנשים אחרים, אבל בשבילי זה טבעי. אני מרגישה עם הכדורגל מצוין ונשית גם בזמן שאני משחקת״.

יש דמות מסוימת שנותנת לכן השראה?
שקד: ״נכון להיום מה שמוביל אותי זאת העובדה שאני רוצה לבנות משהו במכבי שעוד לא קיים בשום מועדון אחר בארץ, שיימשך שנים רבות קדימה ויוביל את דור העתיד״. נועה: ״יש דמות שנותנת לי השראה והיא לאו דווקא שחקן או שחקנית כדורגל אלא אמא שלי שתמיד תומכת בי, מגשימה לי חלומות ומראה לי את הדרך״. 

מה חסר לכדורגל הנשים בארץ?
שקד: ״יש הרבה ילדות שאוהבות כדורגל ולא יודעות שקיימות קבוצות ילדות. חשוב מאוד לשווק בתקשורת את הכדורגל הנשי על מנת למנף את הענף״. נועה הוסיפה: ״אין ייצוג לכדורגל הנשי בטלוויזיה, לא מדברים על זה כמעט״.

לסיום כל אחת שיתפה במטרות והחלומות להמשך הדרך. מבחינת שקד אימון קבוצת הבנות נותן תחושת סיפוק מדהימה שקשה להסביר במילים והיא חולמת רחוק: ״אשמח לפתוח קבוצות נוספות במועדון מגיל קטן ועד בוגרות, לתת את המענה והמסגרת לכל מי שאוהבת לשחק. אני לא מתביישת לומר שאני אפילו חולמת לאמן את הקבוצה בליגת האלופות בעוד כמה שנים״. גם נועה מירון חושבת קדימה: ״החלום שלי הוא להמשיך לשחק כדורגל ולעשות דברים מעניינים״.