לאחר שסיימה את העונה האחרונה במקום השני, מכבי תל אביב תנסה להעפיל בפתיחת עונת 2018/19 לשלב הבתים של הליגה האירופית בפעם השלישית ברציפות ובסך הכל בפעם החמישית בתולדות המועדון. מה מצפה לה בדרך שתצטרך לעבור עד לשם? התשובות כאן.

מכבי תחל את הדרך בסיבוב הראשון של המוקדמות, כאשר עד לשלב הבתים תצטרך לעבור בסך הכל 3 סיבובים נוספים (4 בסך הכל) ובהם גם נכלל שלב הפלייאוף. בניגוד לשנים קודמות, העונה לא תוכל לפגוש מכבי יריבות שהודחו משלבי המוקדמות של ליגת האלופות, אלא רק כאלה שמלכתחילה העפילו דרך המיקום בליגה או זכיה בגביע.

בזכות הניקוד האירופי שצברה מכבי בשנים הקודמות היא נהנית מדירוג די גבוה ביחס ליריבותיה. כרגע הצהובים צפויים להיות מדורגים ב-3 הסיבובים הראשונים (אם יעלו כמובן). גם בפלייאוף הקבוצה עשויה להיות מדורגת אך הדבר תלוי גם בתוצאות של קבוצות אחרות.

תאריכי המשחקים

סיבוב 1: הגרלה – 20.6, משחק 1 – 12.7, גומלין – 19.7

סיבוב 2: הגרלה – 20.6, משחק 1 – 26.7, גומלין – 2.8

סיבוב 3: הגרלה – 23.7, משחק 1 – 9.8, גומלין – 16.8

פלייאוף: הגרלה – 6.8, משחק 1 – 23.8, גומלין – 30.8

יריבות אפשריות בולטות (כלומר, קבוצות שצפויות להיות לא מדורגות)

בשלב זה יש לציין כי האפשרויות ליריבות מגוונות מאוד והקבוצות שמופיעות כאן הן אלה היותר מוכרות בסיבוב המדובר. בנוסף, חלק מהקבוצות המופיעות נכתבו בהנחה כי יעברו יריבות "נחותות" יותר על הנייר בשלבים מוקדמים יותר ובהנחה כי לא יהפכו למדורגות בעקבות הדחה של קבוצות בעלי ניקוד גבוה יותר.

סיבוב 1: אויפשט (הונגריה), שמרוק רוברס (אירלנד), לבדיה טאלין (אסטוניה), פרטיזני טיראנה (אלבניה)

סיבוב 2: אנורתוזיס פמגוסטה (קפריסין), דינמו טביליסי (גיאורגיה), ויטורול (רומניה), א.א.ק סולנה (שבדיה), אברדין (סקוטלנד), גלאזגו ריינג'רס (סקוטלנד), קאייראט (קזחסטן).

סיבוב 3: איסטנבול בשאקשהיר (טורקיה), ויטסה (הולנד), דאנדלק (אירלנד), ברונדבי (דנמרק), היידוק ספליט (קרואטיה), לך פוזנאן (פולין).

פלייאוף (אם מכבי תהיה מדורגת): ר.ב לייפציג (גרמניה), ברנלי (אנגליה), אטלאנטה (איטליה), בורדו (צרפת)