מכבי תל אביב החלה היום (חמישי) עידן חדש. ולדימיר איביץ' מונה למאמן הקבוצה והוצג במסיבת עיתונאים חגיגית באיצטדיון בנתניה. לצידו של הסרבי ישבו גם המנכ"ל בן מנספורד ונציג הבעלים ג'ק אנגלידיס שדיברו אף הם במסיבת העיתונאים.

דבריו של איביץ': 
"אני מרגיש טוב, אני עוזב את יוון אחרי הרבה שנים, קיבלתי החלטה לצאת משם לאחר שסיימתי את עבודתי בפאוק", אמר איביץ', :בשנה שעברה לא עבדתי, עקבתי אחרי ליגות אחרות ואחרי שהתחלתי לדבר עם אנשי מכבי ושמעתי שהם מעוניינים בי זה היה מעניין גם עבורי. עבורי טוב שזה הצעד הבא".

איזה רושם קיבלת?
"אני מכיר את המועדון הזה שנים. זה המועדון הגדול בישראל, עם הרבה אוהדים. אני יודע מה האתגרים שעומדים בפני המועדון הזה. בחודשיים האחרונים, כשהתחלתי לדבר עם אנשי המועדון, התחלתי לעקוב אחרי הקבוצה וצפיתי במשחקים רבים, אני מכיר את השחקנים, גם את המושאלים. הפרק שניצב מולנו הוא פרק בו צריך לקבל הרבה החלטות חשובות". 

על השינויים שצפויים לעבור על הסגל העונה:
"דיברנו על מצב הסגל. זה משהו שקורה בכדורגל. לפעמים ההחלטות האלה מתקבלות בגלל שזה מה שחייב להיות, אני בטוח שנמצא פתרון. יש לנו שחקנים טובים ומעניינים".

מה תעשה שונה כדי להחזיר את האליפות?
"קודם כל, אני צריך להכין את הקבוצה בטרום העונה. זה משהו חשוב מאוד עבורי. הימים שלפני פתיחת העונה מאוד חשובים. אנחנו צריכים לעבוד חזק, לעבוד כמו קבוצה, לעשות בחירות טובות ואני בטוח שאם נעשה את זה וכולנו ננוע ביחד לעבר אותו מטרה גם נשיג אותה".

למה צריך לצפות ממך כמאמן?
"במכבי יש מטרות גדולות והמטרה היא גם לשחק כדורגל התקפי. זה מה שאני מעדיף. כמובן שאנחנו צריכים לראות מי השחקנים ולהחליט מה אנחנו רוצים לעשות. בכדורגל מה שהכי חשוב הוא מה שקורה בזמן המשחק. אנחנו רוצים להראות כדורגל טוב, התקפי, כדורגל עם תשוקה וזה משהו שאנחנו חייבים לעבוד עליו החל מהיום". 

על השחקנים הצעירים:
"אני יודע שלמכבי יש מחלקת נוער טובה. קבוצת הנוער זכתה באליפות. אני יודע שיש הרבה שחקנים מושאלים שעשו עונה טובה וזה משהו שמעניין מאוד עבורי ועבור המועדון. אני ארצה לתת הזדמנות לכל מי שראוי לכך. בכדורגל צריך איזון בין ותיקים לצעירים וזה משהו שאנסה לעשות. אני מאמין שחלק מהצעירים יכולים לשחק ולעשות קריירה יפה".

איך תעבוד על הצד המנטלי?
"זה תהליך. זה משהו שצריך לעבוד עליו מהיום הראשון. ממה שראיתי במשחקים אני מאמין שיש לקבוצה הזו שחקנים איכותיים ושהיא יכולה להשיג יותר. צריך בכל יום לעבוד על כך ולהתקדם ואני מאמין שנעשה זאת".

דבריו של בן מנספורד
"בכל עונה של מכבי המטרה היא לעבוד קשה, להתכונן כמו שצריך, להופיע כקבוצה ולנסות לזכות בתארים ולהצליח בזירה האירופית", אמר המנכ"ל בפתיחת דבריו. 

על המאמן איביץ':
"כבר מהפגישה הראשונה עם ולאדן אמרתי לג'ק (אנגלידיז) כמה מרשים הוא היה. הוא עשה עונה נהדרת בפאוק, הוא בטוח ביכולות שלו. יש בו הרבה מהדברים שחשובים לנו כמו מוסר עבודה וההבנה שכולנו צריכים לעבוד ביחד. עבורי, כל מה שאנחנו רוצים במכבי ונלהבים ממנו אפשר למצוא אצל ולאדן. אנחנו עובדים טוב ביחד כדי להניע את מכבי קדימה".

על מצב הסגל
"שיחקנו באירופה בשנים האחרונות. פתיחת העונה מגיעה מהר וחשוב מאוד שנהיה תחרותיים וטובים במשחקים האלה. לכל מועדון חשוב להשתפר ואם יש שחקנים שישפרו אותנו לפני ה-12 ביולי, נרצה אותם. צריך לזכור שיש גם שחקנים צעירים שחוזרים אלינו ויכולים לתרום. יש לנו שחקני נבחרת, החזרה של אצילי הוא כמו החתמה חדשה, צירפנו את שכטר ואנחנו במצב טוב. חשוב שכל מה שנוסיף כעת יוסיף גם על המגרש וגם בחדר ההלבשה".

דבריו של ג'ק אנגלידיס:
"פגשתי את ולאדן כבר בפאוק. התרשמתי מהגישה שלו, מהרצינות שהוא הראה בעבודתו", אמר נציג הבעלים, "היו לי יחסים טובים איתו כשהייתי שם. בן הסביר מה ההליך שנקטנו. הוא היה ברשימות שלנו. יש לו חיבור טוב עם מיץ', דרך המחשבה והגישה שלהם דומות וזה חשוב לנו מאוד. כל הדברים האלה ביחד גרמו לנו להסכים שהוא הדמות הנכונה עבורנו". 

תוכל להסביר על מצב הפייר פליי מול אופ"א?
"הפייר פליי הפיננסי זו תקנה של אופ"א שמגבילה את כמות הכסף שאפשר לשלם בפרק זמן מסויים. כשמועדון חוצה זאת אז יש שאלות שהמועדון אמור לענות עליהם. כרגע אנחנו בדיונים עם אופ"א בנוגע למצב הזה. אני עדיין מרגיש שלמכבי יש תקציב מספיק כדי לא להיפגע יותר מדי מבחינת תוכניות. אני חושב שאנחנו יכולים לשלם משכורות טובות ולמצוא שחקנים טובים שיעזרו לנו להשתפר".

על כך שמכבי משחקת מחוץ לת"א:
"זו עובדה. כאשר מועדון נאלץ לשחק מחוץ לאיצטדיון הביתי האמיתי שלו ויש מרחק ואי נוחות זה משפיע. אני לא משתמש בזה כתירוץ, אבל זה בהחלט פקטור. אנחנו זוכרים ערבים שהיה לנו איצטדיון ביתי שנתן לנו אווירה טובה, במה שנתן דחיפה לקבוצה. זה מחוץ לשליטתנו אך אנחנו צריכים להתמודד עם זה. אנחנו צריכים להתכונן לכך ולבקש מהאוהדים שלנו להישאר נאמנים ולתמוך בנו. זה חשוב מאוד להצלחה שלנו".