מאז תחילת שנות ה-90 של העשור הקודם החלו להגיע שחקני חיזוק זרים לכדורגל הישראלי. חלק גדול מאותם שחקנים הגיע ממזרח אירופה ובמהלך אמצע-סוף שנות ה-90 הונגריה היתה אחד היעדים הלוהטים "לסקאוטינג". לאורך השנים שיחקו 3 שחקנים הונגרים במדים הצהובים ומפגש הגומלין נגד פרנצווארוש ההונגרית הוא הזדמנות טובה להיזכר בהם.

פרנץ הורבאט
ההונגרי הגבוה הגיע למכבי לקראת סיום שנת 2000 מקבוצת אנרג'י קוטבוס מהבונדסליגה הגרמנית. החלוץ הבינלאומי של נבחרת הונגריה היה שותף לזכייה בשני גביע מדינה ב-2000/01, 2001/02 ובסך הכל רשם 64 הופעות במדי מכבי בהם כבש 12 שערים. הורבאט גם מכיר טוב מאוד את שתי הקבוצות שיעלו הערב על כר הדשא בנתניה לאחר שבתחילת הקריירה שלו שיחק שנתיים במדי פרנצווארוש. כיום אגב שחקן העבר מאמן את הקבוצה ההונגרית באלמזויווארוש. במהלך עונת 2000/01 כבש הורבאט צמד בניצחון 0:6 על צפרירים חולון וכך נראו השערים שלו:

אלק נילאש
כמו הורבאט, גם אלק נילאש זכה לשחק במכבי ת"א וגם במדי פרנצווארוש. הקשר ההתקפי המוכשר היה למעשה ההונגרי הראשון ששיחק במכבי, כשנחת בישראל במהלך עונת 1997/98. נילאש שיחק עונה אחת במדים הצהובים ובסך הכל רשם 26 הופעות וכבש 4 שערים לפני שהמשיך את הקריירה שלו בישראל במשך 4 שנים במ.ס אשדוד. רוצים להיזכר בביצועיו? בוידאו הבא מופיע השער שכבש מול הפועל בית שאן בניצחון 1:4 בשלהי אותה עונה. צפו: 

אדם וזר
ההונגרי הנוסף שלבש את החולצה של מכבי הוא השוער שהגיע למכבי בפתיחת עונת 2000/01. וזר, שעבר לצהוב של תל אביב מקבוצת הונבד, הספיק לערוך 14 הופעות במשך עונה אחת בה השתייך לסגל. בהמשך הוא בילה שנתיים בבית"ר ב"ש לפני שהמשיך את הקריירה שלו בעיקר בקפריסין.

אדם וזר במרכז התמונה ()