בשנתיים האחרונות אקדמיית הנוער ע״ש אבי כהן עברה שינוי משמעותי תחת הדרכתו של המנהל הביצועי, פטריק ואן לוון, שהשריש פילוסופיית כדורגל ייחודית בתוך המערכת. לאחר ההצלחה בשנתיים האחרונות, ורגע לפני שעונת המשחקים 2018/19 יוצאת לדרך, שוחחנו עם ואן לוון בנוגע לפיתוח הכדורגל באקדמייה בעונה הקרובה: ״אנחנו מאוד מרוצים מההתקדמות בשתי העונות האחרונות. צוות האקדמיה עבד מאוד קשה כדי להיות במקום שהוא נמצא כיום. הקו המנחה שלנו לעונה הקרובה ישאר זהה״.

עם הפנים קדימה:
הליך הפיתוח הקבוצתי באקדמיית הנוער לעונה הקרובה ישאר באופן זהה כשהצוות ימשיך לפתח את הקבוצות ואת השחקנים בעזרת תכנית אימונים אינטנסיבית. בנוסף לנושא הפיתוח הקבוצתי, אלמנט חדש שיקבל פוקוס בעונה הקרובה יהיה הפיתוח האישי. במקביל לתכניות והעבודה הקבוצתית תהיה גם התמקדות אינדבדואלית, זאת על ידי יצירת קבוצה של שחקנים נבחרים איתם יעבדו באופן אישי. ואן לוון הסביר: ״הפעילויות לא יתקיימו רק בתחומי המגרש אלא גם בפעילויות מחוץ לתחומי המגרש במטרה להשלים את פיתוח השחקן מבחינת עולם הכדורגל. השחקנים יעבדו על דברים ספציפיים נוספים ולא רק אימון עם כדור״.

אפקט חיובי נוסף מהעונה הקודמת שיהווה השפעה לעתיד הוא כמות השחקנים שעוברים בהשאלה לקבוצה אחת. ואן לוון דיבר על הדרך לקידום השחקנים: ״אנחנו תמיד מחפשים את הדרך הנכונה לפיתוח עבור השחקן. לא כל אחד מוכן לקפיצה מקבוצת נוער לקבוצה בוגרת, אז אנחנו מנסים למצוא את הדרך הנכונה להכין את השחקנים. חלק משחקני הנוער שלנו עברו לביתר ת״א רמלה בתקווה שהשחקנים יקבלו דקות משמעותיות במסגרת כדורגל מקצועני בגיל בוגרים״.

צוות האימון:
לקראת העונה שבפתח התבצעו מספר שינויים בצוות האימון של האקדמייה. לאחר ההתפתחות האישית של מאמנים מסויימים הם קיבלו הזדמנויות במועדונים אחרים. הצוות הביצועי דואג למצוא את המחליפים הראויים שימשיכו את הצמיחה של צוות האימון.

מחנה אימונים בבולגריה:
קבוצתו הנוער ונערים א׳ כבר החלו את האימונים לעונה הקרובה והן גם הקבוצות שיסעו למחנה האימונים בבולגריה וישתתפו במשחקי הכנה נגד קבוצות אקדמיה מקומיות. היריבות: CSKA Sofia, Lokomotiv Sofia, PFC Septemvri Sofia, Slavia Sofia ו- FC Germanea Sapareva Banya. שאר קבוצות האקדמיה יחלו להתאמן בהדרגה כשבמהלך אוגוסט כל הקבוצות כבר יהיו במסגרת האימונים. 

פעילויות חדשות המתוכננות לעונה הקרובה: 

  • פיתוח מאמנים – הרצון הוא לקדם ולשפר את מערך המאמנים של האקדמיה והדבר יעשה על ידי הזמנת מומחים זרים שיבואו להעביר הרצאות מיוחדות. בנוסף, ואן לוון דיבר על הדרכים לפיתוח המאמן והכדורגל הישראלי: ״קיימת חשיבה לעזור לפיתוח הכדורגל על ידי ארגון קונגרס למאמנים העובדים בכדורגל בגילאי נוער. בקונגרס נוכל להתעסק בעניין הפרקטיקה והתיאוריה כל זאת דרך שיתוף״.
  • טורניר בינלאומי – גם בעונה הנוכחית אקדמיית הנוער תשמר את היוזמה החיובית, שהחלה בשנה שעברה, עם טורניר הנוער הבינלאומי. המטרה היא לארגן את הטורניר עם קבוצות נוער בינלאומיות איכותיות, כשבפן המקומי השאיפה היא לתת את האפשרות גם לקבוצות אחרות בישראל להשתתף בטורניר ולצבור נסיון משמעותי. לגילאים הקטנים יותר יהיה נסיון לארגן טורנירים מקומיים במטרה לצבור נסיון במסגרת שונה.
  • הגדלת זמן הכדורגל – השנה שעות הכדורגל בקבוצות האקדמייה יורחבו בצורה משמעותית. כמות האימונים תגדל מהגילאים הקטנים ועד קבוצת הנוער של המועדון.

ואן לוון מסכם״אנחנו מצפים לתחילת העונה עם כל קבוצות האדקמייה. השחקנים הוותיקים בקבוצות, יחד עם השחקנים החדשים שהצטרפו לאקדמייה, מתקבלים בברכה למשפחת מכבי ואנחנו מקווים להפוך אותם לשחקנים טובים יותר. מה שהיה בעבר נשאר בעבר, אנחנו נוודא להיות חזקים יותר ועם הפנים קדימה לפיתוח הכדורגל באקדמייה״.