באקדמיית הנוער ע״ש אבי כהן קיימות מגוון רחב של מחלקות אשר מטרתן לקדם ולייעל את התפתחות השחקנים הצעירים. רגע לפני שקבוצות האקדמיה מתחילות את האימונים, צוותי המחלקות כבר מתכוננים לעונה הקרובה. הכירו את אנשי המחלקה הרפואית ומחלקת מדעי הספורט שדואגים שהמערכת תמשיך להתקדם ולהתפתח על פי הפילוסופיה של המנהל הביצועי, פטריק ואן לוון.

המחלקה הרפואית:
המחלקה הרפואית של אקדמיית הנוער מונה צוות רחב שמטרתו לתת מענה אופטימלי לכל השחקנים אשר נדרשים לכך. בריאות, שיקום, מעקב אנתרופומטרי, חינוך רפואי-ספורטיבי ועוד. המחלקה בכללותה שואפת לתת מענה לכל השחקנים אשר נדרשים לכך, בין אם משלוחות הצפון או הדרום,  בין אם הם שחקני טרום ד' או שחקני נוער. מבחינת הצוות אין הבדל בטיפול שכל ילד יקבל עד לחזרה מלאה למגרש. המועדון שם בפני מאמניו ושחקניו מטרה- אימונים קרובים לתנאי משחק. תפקיד המחלקה הוא לדאוג שהשחקנים הפצועים/חולים יחזרו לפעילות הקבוצתית ללא חוסרים גופניים אשר יובילו לפציעה עתידית אפשרית.

צוות המחלקה הרפואית באקדמיית הנוער:
שניר קוניק – מנהל המחלקה הרפואית
בן מור – פיזיותרפיסט בקרית שלום
תומר טביב-רבינוביץ – פיזיותרפיסט באוניברסיטה ובהדר יוסף.
זאב מילר – ספורטתרפיסט וחובש בקריית שלום.
ניר נוימן – חובש באוניברסיטה ובהדר יוסף.

מחלקת מדעי הספורט
מחלקת מדעי הספורט כוללת 5 מאמני כושר ו-4 אנליסטים, שהם בעצם הזרוע האופרטיבית של המחלקה. צוות המחלקה בוחן כל מה שקורה במגרש בעזרת טכנולוגיות מגוונות כמו ג׳י פי אסים וצילומי וידאו. לאורך הדרך הצוות אוסף את הנתונים לתוך מאגר מידע, שנותן אפשרות לדעת מה מאפיין כל תוכן באימון. המטרה הסופית היא לתת למאמנים קווים מנחים כדי שיוכלו לתכנן ולווסת עומסים, לבקר את מה שהם עושים מרזולוציה גדולה, מתי לבצע את התוכן במהלך השבוע ובאיזה יום, עד הרמה של רזולוציה פנימית של מתודולוגיה, סטים, חזרות, זמני מנוחה, זמני עבודה, מספר שחקנים והתניות.

במקביל צוות האנליסטים של המחלקה מנהל את נושא הוידאו. הם מצלמים את המשחקים ואת האימונים ואז בונים קטעי וידאו אינדבדואלים או קבוצתיים לפי הפילוסופיה של המנהל הביצועי, פטריק ואן לוון. המטרה היא לספק למאמנים חומר ומידע וידאו לאסיפות קבוצתיות או אינדבדואליות. בנוסף, משתמשים בוידאו כדי לבחון את הפעילות במשחק לפי מפרט שנקבע מראש, ניתן לדעת גם כמותית וגם איכותנית מה היה במשחק, על ידי כך אפשר לעבוד על הדברים הטובים או לתת פידבק שלילי לתיקון דברים פחות טובים.

צוות מחלקת מדעי הספורט באקדמיית הנוער:
אנטוניו דלו יאקונו – מנהל המחלקה
גל וקנין – מאמן כושר
אילן ריצ׳רדסון – מאמן כושר
צליל שושן – מאמן כושר
יאיר אילוז – מאמן כושר
אסף חווה – מאמן כושר
לירן גינדי – אנליסט
שלומי טובול – אנליסט
ניר שרקוקה – אנליסט
דור חסיד – אנליסט