פותחים את העונה האירופית. מכבי תל אביב פתחה הערב באופן רשמי את עונת 2018/19 כשהתארחה אצל פרנצווארוש ההונגרית במסגרת הסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית.

צפו בתקציר באדיבות צ'רלטון

עוד באתר:

זו גם הייתה הופעת הבכורה של המאמן ולאדימיר איביץ' על הקווים במשחק רשמי עם הצהובים. גם בהרכב הקבוצה היו מי שרשמו הופעת בכורה, כשהבלם הספרדי ז'איר אמאדור והמגן, אנריק סבוריט, פתחו בחוליית ההגנה. בחוד שיחקו ארון שוינפלד ו-וידאר קיארטנסון.

עוד לפני המשחק השתתפו נציג הבעלים, ג'ק אנגלידיס והמנכ"ל, בן מנספורד, בטקס לזכרו של המאמן האגדי של ההונגרים, אישטוואן 'פוטיה' טות', שמלבד הכדורגל גם היה אחראי להצלת יהודים במלחמת העולם השנייה.

מחצית ראשונה:

המשחק נפתח באופן שקול כששתי הקבוצות ניסו למצוא את הפרצה בהגנה. בדקה ה-10 אבי ריקן הצליח להשתחרר מהמגן שלו וניסה את כוחו בבעיטה מ-18 מטרים שחמקה מהמשקוף.

בהמשך ההונגרים השתלטו על מרכז המגרש וניסו לסכן את שערו של ראייקוביץ'. בדקה ה-21, רונאלד ואלגה כמעט ומצא את המסגרת בבעיטה מהאוויר. מן העבר השני קיארטנסון השתלט על כדור עומק של ריקן ובעט מ-10 מטרים החוצה.

בדקה ה-34 שוב פעולה טובה של ריקן שהצליח לחלוף על פני המגן שלו ולבעוט מ-20 מטרים אבל הכדור חמק מטר מהקורה. ככל שהדקות התקרבו למחצית מכבי נראתה יוזמת יותר עם ניסיונות של גולסה, שוינפלד וקיארטנסון למצוא את השער אך ללא הצלחה. המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים.

מחצית שנייה

המחצית השנייה נפתחה ללא שינויים בהרכב הקבוצות. בדקה ה-50 ראייקוביץ' הציל את מכבי מספיגת שער אחרי כדור שננגח מתיבת החמש. דור פרץ, מן העבר השני, נגח כדור קרן שהגביהה דסה אך הכדור עלה מעל למשקוף.

מכבי המשיכה לתקוף ובעיטה של ריקן מ-16 מטרים כמעט העלתה את מכבי ליתרון. בדקה ה-61 פרנצווארוש ניצלה ערבוביה ברחבה של הצהובים וספירובסקי בעט מ-10 מטרים לפינה של ראייקוביץ' ופנימה. 0:1 לפרנצווארוש.

בדקה ה-63 קיארטנסון בעט תוך כדי סיבוב בתוך הרחבה אך השוער הצליח לעצור את הבעיטה ומנע את השיוויון. בדקה ה-64 איביץ' ערך את החילוף הראשון כשעטר נכנס על חשבונו של איל גולסה.

בדקה ה-74 עטר כמעט ומצא את הרשת כשבעיטה שלו מ-17 מטרים נעצרה אצל דיבוס.

בדקה ה-78 עומר אצילי הצטרף למשחק על חשבונו של וידאר קיארטנסון. בדקה ה-85 שרן ייני נכנס למשחק במקומו של אבי ריקן. מכבי המשיכה ללחוץ בניסיון למצוא שער חוץ יוקרתי וגם בעיטה של מיכה מ-6 מטרים נהדפה מקו השער על ידי ג׳ורג׳יו לוברנצ׳יץ׳. אלא שהלחץ הניב פרי עמוק בדקה ה-91.

אלירן עטר התנהל עם הכדור סמוך לרחבה ובעט מ-18 מטרים. הכדור פגע באחד משחקני ההגנה הטעה את השוער ונכנס פנימה. 1:1 ושער חשוב מאוד עבור הצהובים לקראת הגומלין ביום חמישי הבא באיצטדיון בנתניה.