לאחר הזכייה בתואר האליפות בעונה הקודמת,קבוצת הנוער של המועדון, מכבי ׳שחר׳, הוגרלה היום (שלישי) במסגרת ליגת האלופות לנוער. הקבוצה תחל את המסע האירופי במסלול האלופות המקומיות, הצהובים יפגשו תחילה את אנז'י מחצ‘קלה הרוסית למפגש כפול. במידה והחניכים של גיא צרפתי יעברו שלב הם יפגשו את המנצחת במפגש בין סיגמה אולמוץ הצ׳כית ומאריבור הסלובנית.

המפגש הראשון עם אנז'י מחצ‘קלה יתקיים באסטרחן שברוסיה ביום רביעי ה-3.10. מפגש הגומלין יתקיים באצטדיון רמלה ביום רביעי ה-24.10. במידה ומכבי תעפיל לשלב הבא היא תפגוש את המנצחת בהתמודדות בין סיגמה אולמוץ ומאריבור, המשחק הראשון יתקיים ב-7.11 (חוץ) כשהגומלין יתקיים ב-28.11 (בית).

מנהל מחלקת הנוער גיא צוקרמן אמר: "ההגרלה לא פשוטה עבורנו ויהיו לנו לא מעט קשיים להגיע למשחק החוץ ברוסיה. מבחינה מקצועית אנחנו בהחלט יכולים להתמודד איתם ולעבור אותם. לגבי ההגרלה השנייה שקיבלנו, במידה ונעבור אנחנו יכולים לעשות את זה, ביכולתנו לעבור את צמד המשחקים ולעלות לשלב הבא".

"להיות חלק מליגת האלופות זאת תמיד חוויה", הוסיף, "אני זוכר לפני 3 שנים שהשתתפנו בבתים הייתה חוויה מדהימה. גם עצם היותנו בהגרלה, להיות חלק מדבר כלכך מכובד עם מחלקות הנוער המובילות באירופה זה משהו שנותן המון אנרגיה והרבה כבוד. אני מקווה שגם על כר הדשא נייצג את המועדון בכבוד".

על הטורניר:
במפעל משתתפות כ-64 קבוצות נוער מהליגות השונות באירופה. המשתתפות בטורניר הן קבוצות הנוער שקבוצותיהן הבוגרות משתתפות בליגת האלופות וקבוצות הנוער שזכו באליפות המקומית של מדינתם ומדורגים ב-32 הליגות הבכירות של אירופה לפי שיטת הדירוג של אופו״א.
64 הקבוצות המשתתפות בטורניר מחולקות ל-2 מסלולים, מסלול ליגת האלופות ומסלול האלופות המקומיות. לכל מסלול שיטת משחקים משלו בשלב הראשון, בשלב הפלייאוף המסלולים מתאחדים.

  • במסלול ליגת האלופות 32 הקבוצות מחולקות ל-8 בתים של 4 קבוצות לפי החלוקה של ליגת האלופות של הבוגרים. 8 הקבוצות הסיימות במקום הראשון עולות לשלב שמינית הגמר ו-8 הקבוצות המסיימות במקום השני עולות לשלב הפלייאוף.
  • במסלול האלופות המקומיות, בו מכבי ׳שחר׳ משתתפת, ישחקו 32 הקבוצות שני סיבובים בשיטת בית וחוץ כאשר הקבוצות שינצחו עולות לשלב הפלייאוף.

בשלב הפלייאוף הקבוצות אשר עלו ממסלול האלופות המקומיות יתמודדו נגד המסיימות במקום השני במסלול ליגת האלופות במשחק בודד בשיטת נוקאאוט, כאשר 8 הקבוצות המנצחות יעלו לשמינית הגמר, המשחק יתקיים במגרש ניטראלי. בשלב שמינית הגמר ישחקו הקבוצות שסיימו במקום הראשון במסלול ליגת האלופות נגד הקבוצות אשר ניצחו בשלב הפלייאוף משחק בודד בשיטת נוקאאוט, כאשר הקבוצה המארחת תקבע בהגרלה. בשלב רבע הגמר ישחקו 8 הקבוצות משחק בודד בשיטת נוקאאוט, כאשר הקבוצה המארחת תקבע בהגרלה. בשלבי חצי הגמר והגמר ישחקו הקבוצות משחק בודד בשיטת נוקאאוט במגרש נייטרלי.