ה-1:4 של מכבי על מכבי נתניה אמש סגר עוד ערב מוצלח של הקבוצה של ולדימיר איביץ' ששמרה על פער 16 נקודות בפסגת הטבלה של ליגת ג'פניקה. התוצאות האחרונות של הצהובים ממשיכות לספק לא מעט נתונים מעניינים ואלה הבולטים שבהם:

מציבים רף גבוה
מאז ה-0:0 בדרבי שנערך ב-1.10 מכבי השיגה 5 ניצחונות בית רצופים בליגה עם מאזן שערים של 1:18. מספר שערי הזכות בכל אותם 5 משחקים: 4 נגד הפועל חדרה, 3 נגד בני סכנין, 4 נגד אשדוד, 3 נגד הפועל ב"ש, 4 נגד נתניה.

למעשה, לאחר 17 מחזורי ליגה למכבי יש כבר 43 שערי זכות בליגה – הכי הרבה מאז ה-46 שכבשה באותו פרק זמן בעונת 1993/94. בנוסף, מאז שנת 2000, מכבי הנוכחית היא הקבוצה שכבשה הכי הרבה עד המחזור ה-17 (כולל) בליגה הבכירה, כשעקפה את הפועל ב"ש של לפני שתי עונות (41).

מבין 17 מחזורי הליגה שנערכו עד כה מכבי כבשה ב-14 משחקים שני שערים או יותר.

בסך הכל מכבי האריכה את רצף הניצחונות שלה ל-7 בכל המסגרות ושמרה על מאזן נקי מהפסדים בליגה.

השער שעיצבן את ראיקו
בצד השני, השער של ניקו אולסק בדקה ה-86 היה בסך הכל השער השני שמכבי ספגה העונה בבית במסגרת הליגה. יותר מזה, מדובר בשחקן הראשון העונה מהיריבות של מכבי שהצליח להכניע את פרדראג ראיקוביץ' במשחק ביתי, לאחר שהשער הקודם (נגד רעננה) היה שער עצמי של שרן ייני.

הגול של נתניה גם קטע רצף מרשים של ראיקוביץ' וההגנה שלו שלא ספגו במשך 546 דקות רצופות במשחקי הבית בליגה.

פעמיים אצילי
כנראה שעומר אצילי מעדיף לכבוש בצמדים או לא לכבוש בכלל. הצמד שלו אתמול היה כבר השלישי שלו בליגה העונה והפעם הראשונה בה הבקיע מאז הצמד בניצחון החוץ על קרית שמונה. אצילי העלה את מאזנו ל-7 שערי ליגה והשתווה לאלירן עטר בראש טבלת המבקיעים של מכבי במסגרת זו.

מי שחגג את שער הבכורה שלו העונה בליגה היה דור מיכה. לעומתו, דן גלזר רשם בישול ראשון בליגה ושני בכל המסגרות.

אלי דסה, שנכנס כמחליף בדקה ה-35, בישל לאבי ריקן את השער האחרון אתמול והעלה את מאזנו ל-5 בישולים העונה. רק מיכה (6) מקדים אותו במכבי בקטגוריה הזו.

לריקן יש סיבה לרקוד
הטיל היפהפה של אבי ריקן העלה את מאזנו ל-4 שערי ליגה והוא ממשיך להתקרב למספר שהשיג במשך כל העונה שעברה – 6 כיבושים בליגה.

נתון מעניין מגלה ששני השערים האחרונים שכבש ריקן היו כאשר נכנס כמחליף. נגד הפועל ב"ש הוא הבקיע 7 דקות לאחר כניסתו, אתמול הוא כבר הראה שיפור ניכר כשמצא את הרשת 4 דקות בלבד לאחר שעלה על הדשא. סופר-סאב.