אחת המטרות של אקדמית הנוער היא לקדם ולעצב שחקנים צעירים לקראת הקבוצה הבוגרת. מאחורי הקלעים עובדים במרץ הצוות המקצועי של המחלקה כדי לעזור לשחקנים לממש את עצמם. הכירו את האנשים שעומדים על הקווים ואחראים על התפחות השחקנים במחלקת הנוער של המועדון. הפעם הכירו את בן קפלן, עוזר המאמן של קבוצת נערים ב׳, שמספר על הדרך שלו בעולם הכדורגל והעבודה המיוחדת באקדמיית הנוער של המועדון.

בן קפלן, 32 – עוזר מאמן נערים ב (U16)

האהבה למשחק
״זה התחיל כמו כל ילד שמתאהב בכדור והלך וגדל בשנות ה2000 עם האהבה לרונאלדו, רונאלדו האמיתי יש לציין. אבל זה נהיה אהבת אמת עם ברצלונה של גווארדיולה״.

הכניסה לעולם הכדורגל
״הייתה לי מסעדה, למדתי משפטים, ניהלתי ברים, אבל ככל שעבר הזמן החלום שלי נהיה ברור יותר ויותר, להיות מאמן כדורגל ברמה הגבוהה״. 

ההשקעה
״אני מקדיש לכדורגל המון, אני קורא ספרים של מאמנים פורצי דרך כמו קרויף וגווארדיולה, שהוא המודל לחיקוי שלי, ולומד מהם המון דברים על כדורגל. זה מדהים לראות כמה הדקויות הקטנות עושות את ההבדל הגדול.

בנוסף לקריאה אני צופה בהמון כדורגל, ולא רק במשחקים, אלא יותר בניתוחי וידאו טקטיים ביוטיוב או באתרים אחרים שעוסקים בזה. אפשר ללמוד מזה המון, מבחינתי הכדורגל הוא תחום שמתפתח כל הזמן ואין סוף ללמידה, וגם אין סוף למי שיכול ללמד אותך״.

דמויות לחיקוי
״אני מעריץ את הכדורגל האמיץ של גווארדיולה שלוקח סיכונים בכל איזור במגרש, אוהב מאד את הסגנון של מאוריציו סארי, ומתחיל להעריך יותר ויותר את קלופ, למרות שהכדורגל שלו עדיין נראה לי קצת כמו כאוס וקשה לי להבין מה קורה שם״.

העבודה במכבי תל אביב
״במכבי הדברים שונים, לא לרעה או לטובה, פשוט שונים. הפילוסופיה שהביא איתו פטריק ואן לוון ההולנדי מאד ברורה. כל המחלקה משחקת בשיטה זהה, שזה מדהים ומקל על המאמנים מאד. אם אתה מקבל קבוצה חדשה, היא כבר מגיעה מוכנה. זה מזרז תהליכים.  

אני עובד עם ערן ססי שהוא מאמן מצוין ואנחנו מסתדרים נהדר. יש לי חופש ביטוי ומחשבה, אבל כמובן שהוא המילה האחרונה והקובעת״.

התפקיד שלו
״בתור עוזר אני מסדר את המגרש, חושב עם ערן על תוכן האימונים, בוחן קטעי וידאו ממשחקים, מתקן את השחקנים תוך כדי האימון, עושה כמעט כל מה שמאמן עושה, עם הדגש על כמעט כי הוא עושה יותר, אבל התפיסה שמכבי היא שמאמן ועוזר מאמן הם בעלי משמעות זהה. יש לנו אחריות גדולה לפחות אני מרגיש ככה, אנחנו מגדלים ומטפחים את השחקנים הכי טובים בארץ, יש לנו חלק גדול בהתפתחות שלהם״.

על המשפחה הצהובה
״מכבי זה סוג של בית, לפחות ככה אני מרגיש בשנתיים האחרונות. אין משהו שאני רוצה לעשות יותר מלהיות על המגרש. אי אפשר לתאר את ההרגשה של לאהוב את העבודה שלך, לחכות לכל אימון שכבר יתחיל ולא לרצות שהוא ייגמר.

אנחנו מאמנים חבורה של ילדים מוכשרים, משקיענים שנותנים הכל בכל אימון, כולם חדורי מטרה, חלק יותק וחלק פחות, ואני מאחל לכולם שיגיעו הכי רחוק שאפשר, שיגשימו את החלום שלהם. יש לנו חיבור נהדר, אנחנו מדברים גם מחוץ לזמן הכדורגל, ולא רק על כדורגל. הם יודעים שאני פה בשבילהם לכל מה שהם יצטרכו מתי שהם יצטרכו, הם לא פחות ממשפחה שלי״.