אחת המטרות של אקדמית הנוער היא לקדם ולעצב שחקנים צעירים לקראת הקבוצה הבוגרת. מאחורי הקלעים עובדים במרץ הצוות המקצועי של המחלקה כדי לעזור לשחקנים לממש את עצמם. הכירו את האנשים שעומדים על הקווים ואחראים על התפחות השחקנים במחלקת הנוער של המועדון. הפעם הכירו את אסף הבר, מאמן קבוצת ילדים א׳, שמספר על הפילוסופיה באקדמייה ודרך האימון המיוחדת.

אסף הבר – מאמן קבוצת ילדים א׳ צפון (U14N)

אסף מאמן בתחום הכדורגל כבר 11 שנים, מתוכם 3 שנים באקדמיית הנוער של המועדון. כיום הוא עומד בראש קבוצת ילדים א׳ צפון המשחקת בשלוחת האוניבסיטה של האקדמייה.

הדרך אל תחום האימון
״כדורגל זאת האהבה הכי גדולה שלי, את תעודת האימון עשיתי שנים לפני שהתחלתי לאמן בפועל פשוט פניתי לאפיקים אחרים. כשבני הבכור התחיל לשחק כדורגל במועדון נעורי הפועל פ“ת, חבר שמאמן במחלקה פגש אותי ביציע ביקש שאבוא לעזור פעמיים בשבוע, לשמחתי הרבה נשאבתי פנימה ודרך העזרה התחלתי להגיע באופן קבוע ושנה מאוחר יותר כמאמן בפועל״.

דרך האימון והפילוסופיה באקדמייה
״הצטרפתי למועדון במקביל לשינוי הניהולי – מקצועי שהתרחש כך שאני יכול להשוות מול מעדונים אחרים שעבדתי בהם. ברמה האישית אני נהנה מכל רגע, הפילוספיה שמתורגמת אופרטיבית לשיטת משחק שדרכה נבנה כל מערך האימונים. הטכנולוגיה עוזרת לכולנו ללמוד ולהשתפר לפני, במהלך ואחרי האימונים והמשחקים. תמיד קיימת האפשרות להראות לשחקנים את הפעולות שביצענו במהלך משחקים/אימונים מכל מיני זוויות כדי שהם יסבירו את ההחלטה שלקחו ויחד נגיע למסקנה האם זו ההחלטה הטובה ביותר והאם קיימת אפשרות אחרת. הכל נעשה בדרך של שאלות ותשובות על ידנו כדי לפתח ולעודד אצל השחקנים חשיבה עצמאית ולייעל את היכולות שלהם לקבל החלטות במהלך המשחקים״.

פיתוח השחקן הצעיר
״חשוב להחדיר לשחקנים הצעירים את הרצון לעבודה קשה והתמדה על המגרש ומחוצה לו, שיבינו שההתפתחות שלהם היא סוג של ריצת מרתון ארוכה כדי שילמדו להתמודד עם כל מה שיחוו במהלך הדרך, כל עונה והקסם שלה. לצערי קיים היום מחסור בשעות אימון, ילדים היום כמעט ולא משחקים כדורגל או בכל סוג ספורט אחר מחוץ לשעות האימון, לכן כדי להיות הטוב ביותר זה דורש מהם השקעה מעבר לשעת האימון המקובלות״.

פיתוח עצמי כמאמן
״בשונה ממחלקות אחרות בארץ עבור פטריק ואן לוון, המנהל הביצועי של המועדון, חלק מהפילוסופיה היא הכשרת מאמנים, הנ"ל מגובה בהרבה מצגות, הרצאות, שיחות, ביקורים באקדמיות אחרות לרוב בחו"ל ולווי צמוד למאמן. מעבר לכך אני מעשיר את הידע ע"י החומרים הנגישים ברשת כגון: מאמרים, ספרים, אימונים מצולמים וכו״.