הריצה לעונה היסטורית ממשיכה. אחרי שהבטיחה את האליפות במחזור הקודם, מכבי תל אביב יצאה הערב (א') למשחק נגד מכבי נתניה במסגרת המחזור ה-29 בליגת ג'פניקה.

מחזור 29 | תקציר הניצחון על מכבי נתניה

הצהובים קיוו להשאיר את האכזבה מההדחה בחצי גמר גביע המדינה ולהמשיך ברצף הניצחונות ובמטרה להמשיך ולשבור שיאים בליגה כולל עונה ללא הפסדים. זו הייתה גם ההופעה הרשונה של מכבי עם תלבושת האליפות הכחולה ופאץ' האליפות.

המאמן, ולדימיר איביץ', ערך לא מעט שינויים בהרכב מזה שפתח במשחק נגד בני יהודה בגביע. איתן טיבי פתח לראשונה בהרכב מזה תקופה ארוכה יחד עם אופיר דוידזאדה שהחלים מהפציעה ברגל. ארון שוינפלד, שכבש את שער האליפות בשבת שעברה, פתח על חשבונו של שכטר. על הספסל ערך את הבכורה שלו בסגל נדב נידם ממחלקת הנוער של המועדון.

מחצית ראשונה

מכבי פתחה טוב את המשחק עם שליטה בכדור וניסיונות של אלירן עטר ואבי ריקן להפתיע את דני עמוס מרחוק.

זה לקח 28 דקות עד שהתקפה של מכבי מצד שמאל הסתיימה בכדור רוחב של יונתן כהן למאור קנדיל והאחרון כבש את הראשון במשחק. 0:1 למכבי. שער שני העונה לקנדיל. 

מכבי המשיכה ללחוץ בעוד נתניה ניסתה לצאת קדימה מה שהותיר הרבה שטחים לאלירן עטר לנסות ולתקוף את שערו של עמוס אך פעם אחת השוער היה במקום לעצור בעיטה מ-16 מטרים ובפעם השנייה עטר נעצר בדרך לשער.

בדקה ה-41 גיא מלמד החזיר את נתניה למשחק אחר שנגח כדור קרן שהוגבה מצד ימין לחיבורי הקורות. לראייקו לא היה סיכוי. 1:1. 

רגע לפני השריקה למחצית עטר היה האחרון שניסה להכניע שוב את דני עמוס שהיה במקום ושתי הקבוצות ירדו ללא יתרון לחדרי ההלבשה.

מחצית שנייה

מכבי עלתה למחצית השנייה ללא שינויים בהרכב. את ההזדמנות הראשונה במשחק רשם פיניש בבעיטה שחמקה מהקורה. 

למכבי לקח 8 דקות כדי להגיע למצב מסוכן, כשיונתן כהן נעץ כדור במשקוף שערו של עמוס בבעיטה מ-18 מטרים. כהן המשיך לדחוף לשערו של עמוס ודקה לאחר מכן החמיץ הזדמנות של אחד על אחד אחרי שבחר לבעוט לשער במקום להעביר רוחב לעטר.

בדקה ה-60 רשמו הצהובים את אחת ההחמצות הגדולות שלהם במשחק. ארון שוינפלד השתלט על כדור בצד ימין העביר רוחב לעטר, שניסה מ-5 מטרים לכבוש בנגיעה עם העקב – דני עמוס היה במקום. ריקן בעט את הכדור החוזר מאותו המרחק על גופו של השוער שהציל את נתניה מספיגה.

הכחולים של איביץ' המשיכו ללחוץ את שערו של עמוס בניסיון למצוא את שער היתרון, אך חוסר דיוק של שחקני ההתקפה מנע זאת. בדקה ה-70 ערכה מכבי את החילוף הראשון שלה, כשעומר אצילי נכנס על חשבונו של אלירן עטר. 

חלפו 4 דקות בלבד ואצילי כבר כבש את שער היתרון, כשדייק מהנקודה הלבנה אחרי עבירה שביצע עליו מוחמד עלי. 1:2 למכבי! 

בדקה ה-75 ערך איביץ' את החילוף השני של הצהובים, כשאיתי שכטר נכנס על חשבונו של יונתן כהן. כעבור 10 דקות כבש שכטר את השלישי של מכבי אחרי פרגון נהדר של אצילי. 1:3 למכבי!

אם מישהו חשב שזה נגמר אז שכטר לא חשב ככה ובדקה ה-90 סחט עוד כדור עונשין מהנקודה הלבנה. אצילי כבש בבעיטה הראשונה שנפסלה על ידי פריד, אך לא התבלבל בשניה והשלים צמד. 1:4 למכבי! צמד לאצילי.

בדקה ה-90 רגע מרגש.  הקשר הצעיר, נדב נידם, מקבוצת הנוער של המועדון ערך את הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה כשנכנס במקומו של אבי ריקן.

בסיום מכבי רשמה ניצחון 23 העונה ו-29 מחזורים ללא הפסד בדרך לעונה היסטורית.