בשנתיים וחצי האחרונות אקדמיית הנוער ע״ש אבי כהן עברה שינוי משמעותי תחת הדרכתו של המנהל הביצועי, פטריק ואן לוון, שהשריש פילוסופיית כדורגל ייחודית בתוך המערכת. בעונה הנוכחית שינוי נוסף שהתבצע בתכניית האימונים הם אימוני העילית. ריימונד אוטוולד, עוזרו של ואן לוון שאחראי גם על החטיבה הצעירה של האקדמייה, הוא האדם המכוון את הפרוייקט למטרת פיתוח השחקנים הצעירים.

פרוייקט אימוני עילית, המתקיים במקביל לתכנית האימונים הרגילה, היא תוכנית המוכנת מראש באופן אינדיבידואלי עבור שחקנים השייכים לפרוייקט. התכנים הנוספים שהשחקנים מקבלים מורכבים מנושאים מטאליים/סגנון חיים, מפגשי וידאו, מפגשים פיזיים ואימונים טקטיים המבוססים על כל שחקן בנפרד. 

מדי שבוע מתבצעת תכנית עבור השחקנים לגבי הפעילות שלהם לשבוע הקרוב. חלק מהמפגשים הם יותר מבודדים, מפגשים אחרים יכולים להיות עם שחקנים בעלי אותו תפקיד או שחקנים אשר ישתפו פעולה אחד עם השני במשחק עתידי. קבוצה של מומחים עובדים תחת ההכוונה של ריימונד אוטוולד. מאמן מנטלי, מאמן כושר, אנאליסט וידאו, מאמן טכני ומאמנים טקטיים יעבדו בפרוייקט במטרה לעבוד על אלמטים אינדבדואליים.

המומחים, נפגשים לפני כל אימון כדי להדגיש אלמנטים שיש לעבוד עליהם ולשפר עבור כל שחקן. הצוות חולק ומשתף עם השחקנים ומאמניהם את הפעילות הנעשית ואת הסיבות לעשייה. השחקן מקבל מהצוות המקצועי את המידע על מנת לשפר ולהתקדם בנקודות ספציפיות. המאמן מקבל את המידע כדי להמשיך את התהליך גם באימוני הקבוצה.

ריימונד אוטוולד, מנהל הרפוייקט מספר: ״לפעמים השיפורים הם באלמנטים קטנים, כמו על איך להזיז את כף הרגל בזמן הבעיטה או המסירה, או איך להציב את הגוף בעמדת הגנה. פעמים אחרות זה יכול להיות עבודה על התזמון בין שחקנים, לכן אנו משתמשים בהם יחד באימונים הספציפיים. השחקנים מקבלים כמות עצומה של מידע אשר תתרום להם להתקדמות״.

אטוולד סיכם עד כה את פעילות התכנית עד כה: ״ההתחלה של הפרוייקט הייתה טובה. נבצע שיפורים במקומות שאנו מרגישים צורך לשפר, אבל הסימנים כרגע מאוד מבטיחים על פי תגובות השחקנים והיישום במשחקים שלהם. כדורגל הוא ספורט קבוצתי אבל תשומת לב אישית תורמת לחשיבת השחקנים בתרגילים מותאמים אישית עבור אלמנטים ספציפיים. בסופו של דבר המועדון יהנה מכל הפעילות. השחקנים יצברו ידע רב יותר על המשחק ובסופו של דבר תהיה השפעה חיובית על התקדמות שחקני בית״.