מועדון הכדורגל מכבי תל אביב יחל פרוייקט מיוחד בקיץ הקרוב בארה״ב. אקדמיית הנוער תשתף פעולה עם המרכז הקהילתי היהודי בעיר וושינגטון שבווירג׳יניה, על מנת לקיים מחנה אימון עבור ילדים בוושינגטון תחת השם של מכבי תל אביב. אקדמיית הנוער תשלח 3 מאמנים למחנה על מנת שיעבירו את התכנים המקצועיים וישתפו פעולה באימון הילדים הצעירים יחד עם הצוות המקומי. השחקנים שיקחו חלק בפרוייקט ילבשו את המדים הרשמיים של מכבי תל אביב ויתאמנו על פי הפילוסופיה של אקדמיית הנוער של המועדון.

כיום מועדונים רבים בעולם מקיימים מחנות אימון בארצות הברית. קבוצות כמו ריאל מדריד, ברצלונה מנצ׳סטר יונייטד ועוד, משתפים פעולה עם מרכזים מקומיים בצפון אמריקה על מנת ליצור קשרים מיוחדים ולהתרחב גם מחוץ לגבולות אירופה. מכבי תל אביב תחל את המהלך בקיץ הקרוב ממש כמו הקבוצות הבכירות באירופה.

מנהל מחלקת הנוער, גיא צוקרמן, הוא האדם שמנהל את הפרוייקט המיוחד תחת חסותו של המנהל הביצועי של המועדון, פטריק ואן לוון. צוקרמן סיפר לנו על המהלך המיוחד ועל הפיילוט הראשוני שיחל בקיץ הקרוב בעיר וושינגטון שבווירג׳יניה: ״בקיץ אנחנו נקיים את המחנה הראשון בוושינגטון בשיתוף פעולה עם ה-JCC (המרכז הקהילתי היהודי) המקומי. אנחנו נשלח שלושה מאמנים מאקדמיית הנוער שלנו שיעבירו את כל הנושא המקצועי במחנה תוך שיתוף פעולה מלא עם הצוות המקומי. השחקנים הצעירים ילבשו את המדים הרשמיים של מכבי תל אביב ויתאמנו על פי הפילוסופיה של אקדמיית הנוער של המועדון״.

הצפי לעתיד
״לקראת ההמשך אנחנו צופים עתיד חיובי בנושא. קיימנו מספר פגישות במהלך החודש האחרון עם נציגים של JCC (המרכז הקהילתי היהודי) בחוף המזרחי של צפון אמריקה. הגופים האלו מחפשים קשר עם ישראל ובעיקר עם מכבי תל אביב. אני חושב שבעתיד הפרוייקט יהיה מוצלח מאוד״.

״הפרוייקט הזה יכול לתרום רבות למועדון. ראשית, מכיוון שזה מציב אותנו בשורה אחת עם שאר המועדונים הגדולים בעולם. אנחנו רוצים שהשם של מכבי תל אביב יהיה ידוע כמה שיותר באירופה ובעולם. זה שוק ענק ומצוין עבור המועדון. בנוסף, זאת גם אופציה למציאת כשרונות שאולי יגיעו בשלב מסוים לארץ״.