אקדמיית הנוער של המועדון מתחילה עונה רביעית תחת הצוות המקצועי בראשותו של המנהל הביצועי, פטריק ואן לוון. לכבוד תחילת העונה ערכנו ראיון מיוחד עם ההולנדי שסיכם את העבודה במועדון עד כה, דיבר על התכניות לעונה הקרובה והמטרות להמשך הדרך.

סיכום ומבט לעתיד:

״במשך 3 השנים האחרונות עשינו כאקדמייה המון התקדמות. התקדמנו בהבנה של הפילוסופיה שאני רוצה לראות באקדמייה. זה משהו שהפך להיות פחות או יותר השפה שלנו. מאמנים ושחקנים פועלים על פי הדרך ברמה גבוהה יותר מעונה לעונה. במהלך 3 השנים האחרונות יצרנו סטנדרטים גבוהים בפיתוח שחקנים צעירים. כיום שאני מסתכל אחורה אני רואה שיש יש לנו בסיס חזק להמשך הדרך בה אנחנו רוצים לשחק כדורגל. 

עם מבט קדימה לעונה הרביעית שלי במועדון, אני מצפה לראות התקדמות נוספת של השחקנים שלנו והקבוצות. בנוסף אני מצפה לראות איכות גבוה מהמאמנים שלנו בביצועים שלהם באימונים ובימי משחק. כיום אנחנו ברמה שאנחנו לא עושים שינויים גדולים במערכת, זאת מפני שיש לנו בסיס חזק של הפילוסופיה שלנו מהשנים הראשונות, אז אנחנו מתרכזים בדגשים שיביאו את השחקנים והמאמנים צעד אחד קדימה במטרה להיות טובים בדבר שהם אוהבים, לשחק כדורגל״.

התכניות לעונה הקרובה:

פרוייקט אימוני העילית
״התחלנו בעונה שעברה את פרוייקט אימוני עילית. בעונה הנוכחית אנחנו נרצה להתמקד בפרוייקט המיוחד ולייעל את פעילותו. מדובר בפרוייקט המתקיים במקביל לתכנית האימונים הרגילה, היא תוכנית המוכנת מראש באופן אינדיבידואלי עבור שחקנים השייכים לפרוייקט. התכנים הנוספים שהשחקנים מקבלים מורכבים מנושאים מנטאליים/סגנון חיים, מפגשי וידאו, מפגשים פיזיים ואימונים טקטיים המבוססים על כל שחקן בנפרד. העונה אנחנו מתכננים להגדיל את צוות המאמנים שיתמקד בפיתוח האישי של השחקנים, צירוף של שחקני עבר של המועדון שיוכלו להביא את הנסיון שלהם כשחקנים במערכת לתוך תהליך הפיתוח של השחקנים הצעירים שלנו. זאת פעילות נוספת עבור השחקנים ואנחנו מאוד מצפים להמשיך בתהליך הזה. קיבלנו תגובות חיוביות בעונה שעברה״.

סטטיסטיקה
״נושא נוסף שאנחנו נתמקד בו בעונה הקרובה הוא הסטטיסטיקה של כל העבודה הגופנית של השחקנים שלנו באימונים ובמשחקים. את הנתונים אנחנו מקבלים דרך חברת playermaker איתה אנחנו משתפים פעולה. בעזרתם ניתנת לנו ההזדמנות לעקוב אחר 4 קבוצות. מגיל 14 עד גיל 17 כשבנוסף אנחנו משתמשים בטכנולוגיית GPS לקבוצת הנוער. זה כלי אימוני שמספק לנו מידע איתו אנחנו יכולים לנתח את הפילוסופיה שלנו ואת הביצועים של השחקנים על המגרש. את המידע המצטבר אנחנו נאחסן במטרה להציב רף עבור האקדמיה שלנו בכל קבוצת גיל. הנתונים והמערכות עוזרים לנו לקבוע סטנדרט בכל שנה כך שהמאמנים יודעים היכן הם צריכים להיות. המערכת גם מספקת לשחקנים אפליקציה שהם יכולים לראות את הביצועים שלהם, שם הם מקבלים קטעי וידאו אישיים וקבוצתיים לטלפון שלהם״. 

אקדמיית הבנות
״מטרה נוספת היא להמשיך ולקדם את אקדמיית הבנות. היוזמה התחילה דרך בתי הספר שלנו עד שבעונה שבעברה הקמנו קבוצת בנות ששיחקה במסגרת הליגה. המטרה לעונה הקרובה היא ליצור אקדמיית בנות שתהיה מאורגנת בצורה זהה לאקדמיית הבנים שלנו עם אותם תנאים: אימונים, ניתוחי וידאו ועוד. זאת מטרה גדולה שלנו כאקדמיה לדאוג שאנחנו מארגנים את הפרוקייט בצורה הטובה ביותר ושאנחנו גורמים לבנות להתרגש ממשחק הכדורגל. אנחנו מקווים שנוכל לעזור לפיתוח הכדרוגל הנשי בישראל גם בהסתכלות קדימה בעתיד על נבחרת ישראל שבנות מכבי יוכלו להיות חלק מהנבחרות״.

טורנירים
״בינואר הקרוב יתקיים בקריית שלום טורניר בינלאומי לנוער כמו שנערך בשנתיים האחרונות. בנוסף אנחנו מקווים ליצור טורנירים מקומיים נוספים יחד עם קבוצות שונות גם לגילאי 17 ומטה. המטרה לתת לשחקנים שלנו הרגשה של טורניר תחרותי וגם להתמקד על השגת תוצאה במשחקים ספציפיים, ביום יומיים. דוגמא לכך הוא אחד הטורנירים שקבוצת נערים ג׳ שלנו השתתפה ממש בימים אלו, טורניר בינלאומי באוסטירה וינה. אנחנו מכוונים שעד סוף העונה נקיים טורנירים נוספים לכל הגילאים״.

פיתוח הגילאים הצעירים
״תכנית נוספת היא להביא את הכדורגל המאורגן לגילאים הצעירים יותר. ליצור בשלוחות שלנו בצפון ובדרום פעילויות לגילאי 6-7. לקיים עבור השחקנים הצעירים אימונים ומשחקים. על מנת לייצר עניין והתלהבות בגילאים הללו לשחק כדורגל. אנחנו מתחילים באקדמיית הבנים אבל במקביל אנחנו מצפים גם לראות בנות צעירות מגיעות לפעילויות״.

מטרות לעונה

״כמו בכל שנה אנחנו מציבים לעצמנו מטרות ולקבוצות שלנו. המטרה העיקרית כמובן היא לפתח שחקנים לקראת קבוצת הבוגרים. לייצר עבור השחקנים הזדמנויות להתאמן עם הקבוצה הבכירה במטרה שיוכלו להראות את כישוריהם למאמן. המטרות שלנו עבור השחקנים המשחקים בליגות הבכירות מילדים א׳ ועד הנוער שהם יראו לקבוצות האחרות איך אנחנו עובדים על המגרש וכמובן להתחרות בצמרת כמו שאנחנו עושים בכל שנה.

ברמה האישית נרצה מהשחקנים שיתאמנו ברמה הגבוהה ביותר. במקביל להצלחה בקבוצות אנחנו רוצים לספק אתגרים עבור השחקנים הצעירים, שיתאמנו עם קבוצות הגיל הגדולות יותר כשהדובדבן בקצפת הוא להתאמן עם הבוגרים. לאורך השנה אנחנו גם נעקוב אחר השחקנים המושאלים שיצאו מהאקדמייה שלנו לליגה הלאומית. אלה שחקנים שבדיוק סיימו את דרכם בקבוצת הנוער שלנו ומתמודדים עם האתגר של הליגה השנייה. זאת דרך טובה למדוד את הפיתוח שלנו לפי ההתמודדות שלהם ברמות הגבוהות״.

סקאוטינג
״אם רוצים להוביל בכדורגל זה אומר שגם צריך למצוא שחקנים טובים. אחת מהפעילויות המרכזיות שלנו היא קיום ימים פתוחים שאנחנו מקיימים עבור שחקנים ושחקניות מכל רחבי הארץ. אנחנו רוצים ששחקנים מוכשרים יגיעו אלינו ויקבלו את ההזמדנות להראות את האיכויות שלהם. בעונה הקרובה נארגן כמו בכל שנה ימים פתוחים לבנים ובנות בגילאים 5 עד 12״. 

Football Network
״יוזמה נוספת שאנחנו ממשיכים היא שיתוף הידע שלנו עם מועדונים אחרים, יצירת רשת כדורגל. זאת פעילות שהחתלנו בעונה שעברה כשהמועדון יצר קשרים עם מועדונים אחרים ונתנו להם את ההזדמנות להיות נוכחים באימונים ולקבל מצגות ספציפיות מהמאמנים והצוות המקצועי שלנו. המועדונים השונים יוכלו לקבל את האלמנטים הרלוונטיים לשיפור האקדמיות שלהם. כרגע יש 12 קבוצות שמעוניינות לעבוד איתנו, אנחנו נציג בפניהם את פילוסופיית האימון והמשחק שלנו ובנוסף נקיים טורנירים משותפים. המטרה שלנו היא לשתף מידע ולהיות פתוחים מול המועדונים האחרים על מנת להמשיך לגדול ולהתקדם״.

פילוסופיית האימון
״בכל שנה אנחנו מחפשים מה אפשר להוסיף לתהליך האימונים. המטרה שלנו היא לייצר עוד הזדמנויות על המגרש עבור הילדים על מנת שיוכלו לצבור עוד שעות של כדורגל. בנוסף, ליצור הזדמנויות נוספות לקבל מידע מכל המומחים שלנו גם מחוץ למגרש כמו: מאמנת מנטאלית, תזונאית ועוד. אנחנו מכוונים שמקבוצת נערים ג׳ ועד קבוצת הנוער יהיו 7 אימונים על המגרש בשבוע במטרה להפוך אותם לשחקנים טובים יותר ויציבים יותר״.

מדיה

״לאורך השנים גם התקדמנו והתפתחנו בכל נושא המדיה. יש לנו אזור מיוחד באתר הרשמי של המועדון ועמוד אינסטגרם בהם ניתן להתעדכן בכל הפעילויות והחדשות של אקדמיית הנוער. פיתוח שהתחלנו בעונה שעברה ואני מאוד אוהב הוא שידורי המשחקים של הקבוצות שלנו בתאר הרשמי. זה נותן ערך מוסף עבור השחקנים שיודעים שהמשחק שלהם משודר באתר של מכבי תל אביב. בנוסף, הורים שלא יכולים להגיע יכולים לראות את המשחקים. זה צעד נוסף בפיתוח השיתוף של הפילוספיה שלנו בכל העולם ובישראל״.

לסיכום:

״העונה כבר התחילה ואני מאוד מצפה לעבודה שלנו ולהתקדמות השחקנים באקדמייה שלנו. בנוסף, אני מצפה לראות את השחקנים המושאלים שלנו מופיעים ברמות הגבוהות ביותר. לכל השחקנים שהם חלק מהמועדון יש הזדמנות לשחק כדורגל. עם התמיכה של ההורים ו-100 אחוז מוטביציה בכל יום להיות הכי טובים, אני מאמין שתהיה לנו עונה נפלאה עבור כולם על מנת להנות מכדורגל בכל יום״.