יריבות הצמרת בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע פתחה הערב את העונה השביעית שלה, כשהצהובים אירחו את היריבה מבירת הנגב באצטדיון בלומפילד.

שתי הקבוצות הגיעו אחרי ניצחונות במחזור האחרון ועם אותו מספר נקודות (17) בצמרת הטבלה. 

ולדימיר איביץ' ערך שיוני בודד בהרכב מזה שפתח במשחק נגד מ.ס אשדוד במחזור האחרון עם כניסתו של מתן חוזז לראשונה העונה ל-11 של המאמן הסרבי.

מכבי שברה במשחק את השיא שקבעה הפועל יהוד בליגה כשהשלימה 7 משחקים ו-58 ללא ספיגת שער מפתיחת העונה.

מחצית ראשונה

המשחק נפתח בקצב טוב ובדקה ה-4 יונתן כהן בעט כדור חופשי מ-20 מטרים שמצא את שטקוס מוכן. ב"ש יצאה למתפרצת מן העבר השני שהסתיימה בכדור שהדביק בן סהר למשקוף שערו של טננבאום. בדקה ה-10 יונתן כהן שוב כמעט ומצא את השער בבעיטה חופשית מ-23 מטרים שנחתה סמוך למשקוף שערו של שטקוס.

בדקה ה-19 עצר זיו אדלר את המשחק לבדיקת VAR בטענה לדריכה מכוונת של מיגל ויטור ברגלו של יונתן כהן, אך לאחר בדיקה קבע שלא הייתה עבירה שמצריכה שליפת כרטיס אדום.

בדקה ה-32 אדלר כבר לא יכול היה להתעלם מעבירה שביצע ויטור על אופואדו ושלף את הכרטיס הצהוב השני שהותיר את ב"ש ב-10 שחקנים. יונתן כהן תרגם את הכדור חופשי לבעיטה אל חיבורי הקורות של שטקוס ששוב מתח את איבריו והדף לקרן. 

מכבי המשיכה בשליטה המוחלטת במשחק ובתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה טיבי מצא את עצמו חופשי בתיבת החמש לכדור קרן שהרים יונתן כהן, אך הנגיחה שלו הייתה מעל למשקוף. גם אופואדו מצא את שטקוס שוב מוכן. 

רגע לפני השריקה למחצית מתן חוזז הרים כדור מצד שמאל ולואי טאהא נגח לאחור וכבש שער עצמי. 0:1 למכבי! 

מחצית שנייה

המחצית השנייה נפתחה כמו שהראשונה הסתיימה – מכבי המשיכה לשלוט בכדור וניסה למצוא את השער השני עם ניסיונות של צ'יקו אופואדו ומיכה שנעצרו אתצל שטקוס.  

בדקה ה-68 ערך איביץ' את החילוף הראשון במשחק. מתן חוזז פינה את מקומו לעומר אצילי, שערך את הבכורה שלו העונה אחרי שהחלים מפציעה. בדקה ה-74 רשם אצילי בעיטה חופשית מ-17 מטרים שנעצרה אצל שטקוס.

בדקה ה-77 אייל גולסה נכנס למשחק על חשבונו של רוסלן ברסקי. ככל שחלפו הדקות ב"ש ניסתה ללחוץ גבוה במחצית המגרש של הצהובים שהצליחו לצאת למתפרצות כשחוסר דיוק במסירה האחרונה מנעו את השני במשחק.

4 דקות בתוך תוספת הזמן, איתי שכטר חטף כדור מלואיי טאהא ולא התבלבל מול שטקוס. 0:2 למכבי! ובכך שכטר הפך לשחקן מכבי הראשון שכובש שער זכות בבלומפילד המחודש!