רצף ההצלחות של מכבי תל אביב נמשך גם אתמול (שבת). האלופה גברה 0:2 על הפועל רעננה, פתח פער זמני של 6 נקודות בפסגת ליגת העל וסגרה משחק ליגה 9 ברציפות מפתיחת העונה ללא ספיגת שער.

בוידאו: תקציר הניצחון על רעננה

אחרי שבמשחק נגד הפועל ב"ש מכבי והשוער דניאל טננבאום שברו את שיאה של הפועל יהוד לרצף אי ספיגות מפתיחת הליגה, אמש כבר הושווה שיא אחר. 

9 מחזורים בעונה הזו בתוספת מחזור הסיום של העונה שעברה (0:4 על הפועל ב"ש) יצרו רצף של 10 משחקים בהם שמרה מכבי על שער נקי. הרצף הארוך ביותר שהושג אי פעם בליגה הבכירה בישראל שייך למכבי חיפה שבעונת 1988/89 שמרה על שער נקי ב-10 משחקים (לא כולל ניצחון טכני 0:2 על הפועל ת"א שלא נספר במניין המשחקים) ובסך הכל על רצף של 1002 דקות ללא ספיגה. חיפה ספגה בדקה ה-84 של המשחק ה-11 ועוד קודם לכן החלה את הרצף בדקה ה-71 של המשחק שקדם לרצף המשחקים. 

בשבת הקרובה מכבי תארח את הפועל חיפה בבלומפילד וכמובן שאם תשמור על שער נקי בפעם ה-11 ברציפות תקבע שיא ישראלי חדש. 

הצהובים גם יכולים לסמן וי נוסף לאחר שהפכו לקבוצה הראשונה בהיסטוריה של הליגה שפותחת עונה עם 5 ניצחונות חוץ על האפס.

תופעה אירופית
נכון להיום מכבי היא הקבוצה היחידה בכל הליגות הראשונות באירופה שעדיין לא ספגה שער.

במקום השני בקטגוריה זו נמצאת קרבאח מאזרבייג'ן שספגה שני שערים ב-10 משחקים. הבאות בתור הן אולימפיאקוס (3 ספיגות ב-9 משחקים), בנפיקה (3 ב-10), וסלביה פראג (3 ב-15. ספגה לראשונה במחזור השני בליגה הצ'כית). 

ואם כבר אירופה אז נתון מעניין נוסף מספר שאת 5 הליגות הבכירות מובילה בקטגוריה זו ריימס מצרפת – קבוצתו של… פרדראג ראיקוביץ'. אקס מכבי ספג עד כה רק 4 שערים ב-11 משחקי ליגה. 

גולסה חזר והרשים
מבחינה אישית, ז'איר אמאדור המשיך את פתיחת העונה הנפלאה שלו והוביל את מכבי עם 9 חילוצי כדור לאורך המשחק. 

גם האגרסיביות של אייל גולסה סייעה למשחק ההגנה של האלופה. הקשר שחזר להרכב הפותח לראשונה מאז ה-3.11.2018, הוביל את הקבוצה עם ניצחון ב-10 מאבקים על כדור (מתוך 16 בהם היה מעורב). 

דן גלזר הוכיח ששוב שהעונה השתפרה גם יכולת המסירה שלו והבישול לשער הראשון של צ'יקו אופואדו היה כבר השני שלו העונה. 

השער של אופואדו היה ה-4 שלו העונה והנתון המרשים יותר בנוגע אליו מספר שזה היה השער ה-4 ב-5 במשחקים האחרונים. אופואדו הוא גם מלך השערים של מכבי בליגה עד כה. 

יונתן כהן כבש את השער השני במשחק, שהיה גם שער הליגה השני שלו העונה.