הדרבי התל אביבי חזר אתמול (רביעי) לבלומפילד לראשונה מאז עונת 2015/16 והסתיים בצורה הכי מתוקה שיש.

דרבי חוץ פורה במיוחד
מכבי השיגה 0:3 גדול שהיה הניצחון הראשון על הפועל ת"א בליגה מאז ינואר 2017 (0:1) וניצחון ראשון על האדומים באיצטדיון בלומפילד מאז אוקטובר 2015 (0:1).

בוידאו: תקציר הניצחון על הפועל בדרבי

על הדרך הצהובים גם האריכו את רצף אי ההפסדים מול היריבה העירונית ל-9 משחקי ליגה. כעת, מכבי רחוקה משחק אחד מהשוואת רצף השיא שעומד על 10 משחקי ליגה ללא הפסד נגד האדומים. 

ה-0:3 אמש היה גם הפעם ה-14 בליגה בה מכבי מנצחת דרבי בהפרש של 3 שערים או יותר. מדובר בניצחון החוץ הכי גבוה בדרבי מאז הדרבי המפורסם שהסתיים ב-0:4 ב-1991/92 (נובמבר 1991).

בנוסף, זה גם היה משחק הליגה בו כבשה מכבי הכי הרבה נגד הפועל מאז ה-0:5 הזכור בספטמבר 2016. 

משפרים את שיא אי הספיגה
בעקבות התוצאה כמובן שהצהובים האריכו את רצף אי הספיגה המדהים ואחרי 12 מחזורי ליגה הם עדיין לא ספגו שער העונה. 

בתוספת משחקי העונה שעברה, הרצף של דניאל טננבאום וחבריו צמח ל-1173 דקות רצופות בלא ספיגה. במחזור הבא תפגוש מכבי את מכבי נתניה למשחק האחרון של הסיבוב ומעניין יהיה לראות האם תצליח להשלים סיבוב שלם בלי שער חובה.

כהן כובש במשחק רביעי ברציפות
השער של יונתן כהן העלה אותו לראשות טבלת מלך השערים של מכבי העונה בליגה עם 5 כיבושים. פרט מעניין הוא שכהן נמצא בעיצומו של רצף בו כבש בכל 4 המשחקים האחרונים של מכבי (שער בכל משחק). 

עבור כהן זה היה שער הליגה הראשון בדרבי בקריירה. שחקן ההתקפה של מכבי כבר כבש בעבר בדרבי – במסגרת גביע הטוטו (1:4 בעונה שעברה).

מי שהתרגש לא פחות הוא אילון אלמוג. הקיצוני הצעיר הבקיע את השער השלישי וכעת שער הבכורה שלו בדרבי הוא גם שער הבכורה שלו במדי מכבי.

עוד קודם לכן מכבי עלתה ליתרון 0:1 משער של אבי ריקן לאחר בישול של עומר אצילי – שני השחקנים שהוקפצו להרכב על ידי ולדימיר איביץ' לקראת הדרבי.

מבחינת ריקן זה היה שער הבכורה העונה, שמגיע לאחר תקופה בה נעדר מהמגרשים בעקבות פציעה.

עומר אצילי יכול לסמן לעצמו וי על בישול שני העונה בליגה לאחר שעשה זאת גם בהופעתו הקודמת – ב-0:3 על הפועל חיפה.