בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל פסק הערב עונש של משחק רדיוס בנוסף לעונש סגירת שערים 10 ו-11 במשחק בית של הקבוצה וקנס כספי בעקבות אירועי דרבי החוץ שנערך במחזור ה-12 בליגת הבורסה לניירות ערך.

מועדון הכדורגל מכבי תל אביב קיבל באכזבה רבה את החלטת בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל בנוגע לאירועי הדרבי שנתקבלה לפני שעה קלה.

על אף כל המאמצים שעשה המועדון בשיתוף חברת האבטחה ומשטרת ישראל על מנת לתפוס את מפרי הסדר ולהעניש את האוהדים שהיו מעורבים באירועי הדרבי, ביה"ד קיבל החלטה להעניש בחומרה ובצורה חסרת תקדים את המועדון באופן הפוגע בצורה אנושה ושומט את הקרקע מכל הפעולות שעושה המועדון בשנים האחרונות.

החלטות מסוג אלה, לא רק שאינן מגבות את המועדון במלחמתו באוהדים שכל מטרתם היא הפרת סדר אלא מפנות עורף ומייתרת את רצונם של בעלי מועדונים להשקיע משאבים באבטחה ובאמצעים טכנולוגיים. תמוה בעינינו כיצד ומדוע בית הדין המשמעתי מסרב להכיר בעובדה שאחריות שילוחית של מועדון כלפי אוהדיו צריכה להגיע במקום בו לא נעשים מאמצים לאיתור ותפיסה של האוהדים הפורעים.

החלטה זו מובילה ציבור שלם של אוהדי כדורגל שרכשו מנויים ממיטב כספם ולא נכחו או יכולים היו להיות נוכחים במשחק חוץ, לתעב את ענף הכדורגל, בתי הדין, מנהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל. ברגע שמועדון הכדורגל מכבי ת"א הציג בפני ביה"ד את המאמצים שהשקיע ללכוד את העבריינים, החלטת ביה"ד אמורה לא רק להתחשב במאמצים אלה אלא גם לגבות את המועדון על פועלו.

בתמורה, בחר ביה"ד להרעיף על המועדון צרור של עונשים עליהם מתכוון המועדון לערער בימים הקרובים. לא ניתן לצפות ממועדון שהביא תוצאות מלאות, לפעול אחרת, גם אם מקרים כאלה יישנו ולפיכך מדובר בהחלטה פופוליסטית ומנותקת מהמציאות. זהו תקדים עולמי וחסר כל הגיון.