מכבי תל אביב השיגה אתמול (שני) את אחד מניצחונותיה הגדולים בשנים האחרונות. 3:4 מדהים על מכבי חיפה נכנס הישר לפנתיאון של המועדון ורגע אחרי גם מצאנו כמה מספרים מעניינים בעקבות התוצאה יוצאת הדופן באיצטדיון סמי עופר. 

עבור מכבי זה היה ניצחון החוץ ה-10 ברציפות בליגה. עד כמה זה טוב? מדובר ברצף הכי ארוך בליגה כולה מאז עונת 1951/52. (אז מכבי קבעה רצף נדיר של 19 ניצחונות חוץ רצופים)

בנוסף, מכבי השוותה את שיא הליגה עם 30 משחקי חוץ ללא הפסד כאשר עד אתמול השיא היה שייך… למכבי חיפה שהשיגה אותו ב-1995. 

והנה עוד נתון שמרמז על הכוח של הקבוצה: לראשונה בהיסטוריה מכבי מצליחה בשתי עונות רצופות לא לספוג הפסד עד המחזור ה-17. בליגה עשו זאת בעבר שתי קבוצות: מכבי חיפה 2005 ו-2006 ובית"ר ירושלים 1997 ו-1998.

זו גם היתה בסך הכל הפעם הרביעית בהיסטוריה של הליגה בה מכבי מצליחה לנצח 3:4. משחקי העבר בהם זה קרה: עונת 1960/61 – ניצחון על מכבי נתניה, עונת 2009/10 – ניצחון על בית"ר י-ם, עונת 2012/13 – ניצחון על רמת השרון 

על הדרך הצהובים גם שמרו על מאזן נקי מהפסדי ליגה נגד מכבי חיפה באיצטדיון סמי עופר מאז הקמתו. 

יונתן כהן הבקיע את שער הניצחון ולמעשה השלים צמד בדרך ל-8 שערי ליגה שמציבים אותו במקום השני בקטגוריה הזו בליגה. במאזנו יש גם 6 בישולים. 

למעשה, כהן היה שותף (כבש או בישל) לשערים של מכבי ב-7 המשחקים האחרונים בהם שותף. נתון שלא קרה בליגה מאז ערן זהבי עם מכבי בעונת 2014/15.

אבי ריקן שוב הוכיח שהוא מגיע למשחק גדולים. להזכירכם הקשר הבקיע את השער הראשון במשחק (שערו השלישי העונה) אחרי שגם כבש את הגול הראשון של מכבי בדרבי. 

אייל גולסה ייצר משחק נפלא במרכז השדה והדובדבן על הקצפת היה השער השני של מכבי, שהיה גם שערו השני העונה.

אנדרה ג'ראלדש היה האיש שבישל לגולסה ובנוסף גם אחראי למסירה ששלחה את עומר אצילי מעבר לקו ההגנה בשער הניצחון. מדובר כבר בבישול השני ברציפות של המגן הפורטוגלי ובסך הכל יש לו 3 כאלה העונה. 

גם עומר אצילי השיג בישול במשחק שני ברציפות (4 בכל העונה) והמאזן שלו ב-3 המשחקים האחרונים הוא הוא 3 שערים וכאמור 2 בישולים.