העונה של קבוצת הנוער בעיצומה. נכון לעכשיו החניכים של אליעזר בן אהרון נמצאים במקום ה-2 בטבלה של ליגת העל לנוער ולקראת השליש האחרון של העונה ערכנו ראיון עם 4 משחקני הקבוצה בעמדות שונות. כל אחד נתן את הזווית שלו לתהליך שמתרחש באקדמיית הנוער וסיפר על ההתפתחות האישית. 

עומר יצחקי – בלם וקפטן הקבוצה (19) – כבר מעל עשור במועדון ושנה שנייה בקבוצת הנוער. אוהב את ברצלונה, ״דאבל פס ששובר הגנות״ ונהנה לראות את מסי. בעוד 10 שנים הוא רואה את עצמו ברמות הגבוהות ביותר.

בן מוסאיוף – שוער (17) – זאת השנה הראשונה של השוער הצעיר בקבוצת הנוער והוא כבר עם 17 הופעות. בשנה שעברה מוסאיוף שיחק בנערים א׳ עימה לקח אליפות. המאמן שהוא מעריך הוא פפ גווארדיולה ובעוד 10 שנים חולם להיות שוער הבוגרת עם סרט הקפטן על היד.

גיא מזרחי – מגן ימני (18) – המגן הצעיר שגדל במחלקת הנוער רשם העונה 19 הופעות וזו השנה השנייה שלו בגיל נוער. הוא אוהד את ארסנל מגיל 6 וחוץ מכדורגל הוא אוהב לצפות בסדרות ולשחק טניס.

עמרי רם – כנף ימין (18) – עונה שנייה בקבוצת הנוער, סה״כ רשם 42 הופעות וכבש 4 שערים. מחוץ לכדורגל הוא אוהב לבצע פעילות גופנית כמו שחייה: ״זה עוזר לנקות את הראש״. בנוסף, הוא נהנה לראות את ליברפול: ״הם משחקים עם תשוקה, מגוונים הגנתית והתקפית״.

ההתפתחות וההתקדמות באקדמיה:
שוער הקבוצה, בן מוסאיוף, סיפר שהוא עובר תהליך באקדמיית הנוער והוא מרגיש שהוא מתקדם ומתפתח: ״מבחינה אישית בתור שוער אני עובד עם מאמני השוערים הכי טובים בארץ. יש השתפרות בהמון היבטים כמו משחק הרגל וגם בכדורי הגובה. במכבי השוער הוא עוד שחקן שדה שיכול לפתח את המשחק ולכן גם עובדים קשה על כל ההיבטים הטכניים של שחקן שדה״. 

עמרי רם הוסיף על ההתקדמות שהשחקנים עוברים בצד המנטלי: אני מרגיש שהתקדמתי מאוד בהיבט המנטלי בזכות השיחות עם היועצת המנטלית שלנו ובזכות הקשיים שהצוות המקצועי מציב לנו. בנוסף, בהיבט המקצועי מלמדים לשחק פשוט ונכון כמו שמשחקים ברמות הגבוהות ביותר״.

מגן הקבוצה, גיא מזרחי, הוסיף על הערכים שמקבלים במועדון במהלך הדרך: ״הערכים שמוקנים לשחקנים באקדמיה חשובים מאוד וההתקדמות פה ניכרת בכל המובנים״. קפטן הקבוצה, עומר יצחקי, סיפר על השינוי העצום מבחינה אישית: ״אני כבר מעל עשור במועדון ואם אני מתסכל על תחילת הדרך שלי לעומת איפה שאני נמצא היום – אני מרגיש הבדל של שמיים וארץ״.

אימוני הבוקר – תוספת לאימונים הרגילים באקדמיה
עמרי רם, סיפר כי אימוני הבוקר מוסיפים עוד יחידת אימון ספציפית על דברים מסוימים שעובדים איתם. מוסאיוף שיתף כי אימוני הבוקר הם האימונים האהובים עליו במהלך השבוע: ״לפתוח את הבוקר עם הדבר שאני הכי אוהב לעשות, אין תחילת יום טובה מזו״.

מזרחי דיבר על התוספת המשמעותית עבורו ועבור חבריו: ״זה בונוס והשחקנים צריכים להעריך כל יחידת אימון אקסטרה שניתנת להם״. יצחקי דיבר על המשמעות של האימונים הללו: ״זה עוד אימון ביום בזמן שלא כל הקבוצות מקיימות אימוני בוקר. כשאתה מגיע לאימון בוקר כשחקן צעיר אתה מבין שכדורגל זה יותר מתחביב עבורך, אתה מבין שזה מה שאתה הולך לעסוק בעתיד״.

כשנשאלו על הפעילויות הנוספות מחוץ לכר הדשא, כמו אסיפות וידאו, אימון מנטלי, צוות אימון רחב ועוד:
הכלים הנוספים ששחקני האקדמיה מקבלים תורמים רבות להתפתחות של השחקן, כך סיפר מזרחי: ״זה מוכיח כי האקדמיה פועלת בדרך הכי מקצועית שיש ונותנת לשחקנים את כל הכלים להתקדם״. יצחקי התייחס בעיקר למעטפת הגדולה שהקבוצה מקבלת: ״צוות אימון רחב זה דבר מאוד חשוב. לכל אחד תמיד יהיה איך לעזור ואיך לשפר אותך מראיית המשחק שלו והשחקן יכול להרוויח מכל העולמות ולהשתפר״.

מוסאיוף דיבר בעיקר על התרומה המנטלית: הלימוד מטעויות הוא חלק מאוד חשוב בהתקדמות. גם העבודה המנטאלית שנעשית עם המאמנת המנטלית כל שבוע באופן אישי וקבוצתי עוזרת ומשפרת את כולם. כך גם רם תמך והוסיף: ״הצוות הגדול שעומד לרשותנו מאפשר לנו ללמוד דברים חדשים ולהתקדם בנושאים רבים״.

כשנשאלו על טורניר החורף הבילאומי שהתקיים בקרית שלום:
כל השחקנים דיברו לחיוב על הטורניר וכמה שהוא תורם מבחינה אישית וקבוצתית. מוסאיוף סיפר: ״לשחק מול יריבות טובות ובינלאומיות זה דבר שמשפר אותך בכל ההיבטים״. כך גם רם: ״בעקבות המשחקים בטורניר טעמנו קצת מהרמה הבינלאומית וזו הרמה שאנחנו שואפים להגיע אליה״.

מזרחי דיבר על ההשפעה החיובית שהטורניר נתן: ״הראינו יכולת מדהימה וזכינו בטורניר, זה גיבש אותנו ונתן דחיפה להמשך המאבקים במסגרות המקומיות״. יצחקי סיכם: ״זה שאנחנו מנצחים את הטורניר כבר 3 שנים ברציפות זה לא דבר של מה בכך, זה אומר שבאקדמייה מכינים אותנו בצורה אירופאית לכל דבר״.