עבור מאמן הכדורגל מדובר בתקופה לא רגילה, כאשר הקשר בין הצוות לשחקנים פועל בשלט רחוק. המאמנים מעבירים את התכנים דרך המסכים והשחקנים דואגים להתאמן באופן עצמאי ואחראי בסביבה הביתית שלהם. שוחחנו עם מאמן קבוצת נערים א׳, אורי דוד, שסיפר על התנהלות הצוות בתקופה הנוכחית והפעילות השוטפת של הקבוצה.

מאמן קבוצת נערים א׳ שיתף אותנו שכרגע התחושות האישיות שלו לא טובות, אפילו מוזרות: ״אקדמיית הנוער היא לב ליבה של העשייה שלי במרבית שעות היום, לכן שפתאום הכל נעצר מן הסתם עולם העבודה נעצר. באופן די תדיר עולות לי תחושות של געגועים לצוות, לשחקנים ולריח של הדשא. פתאום לומדים להעריך הכל״.

המציאות החדשה עבור כל צוות האקדמיה שונה בימים אלו, כאשר העבודה מול השחקנים מתבצעת דרך אפילקציות שונות. אורי סיפר כי הקשר עם השחקנים מתבצע על בסיס יומי, כשברמה האישית הוא דואג להם, מתקשר לשמוע את קולם ובודק שהכל בסדר אצל השחקנים ומשפחותיהם. כך סיפר המאמן: ״אני חושב שבזמנים כאלה חשוב להדגיש את עניין הביחד, אנחנו יחד בעניין הזה ונצא מזה יחד״.

מבחינת התוכן שמועבר לקבוצה דוד סיפר לנו שמדובר בשיתוף פעולה של כל הצוות: ״כל אחד מחברי הצוות נותן את הדעת בתחום האחריות שלו ואנחנו כמובן עובדים על בסיס זה שההנחיות ממשרד הבריאות משתנות כל הזמן. התכנים אמורים להשאיר את השחקנים במצב גופני טוב ליום שאחרי״.

על מנת להוציא את המיטב מהסיטואציה ולדאוג שהשחקנים יבצעו את התכנית דוד דיבר על המערכת איתה עובדים באקדמייה: ״למזלנו הרב כאקדמיה מובילה עם המון משאבים יש לנו את היכולת לבצע מעקב על ידי תוכנת Soccerlab. בסוף כל יום אני יושב ומוציא את הנתונים על כל תרגיל שהעברנו לשחקנים. המערכת עובדת און ליין על ידי אפליקציה שכל שחקן באקדמיה מחובר אליה וכך יש לנו שליטה די טובה על הנעשה. אני חושב שבסיטואציה הזאת עם היכולת מעקב שלנו יש לנו אפשרות בלתי רגילה לגלות מי הם השחקנים בעלי משמעת עצמית גבוהה ושיש להם את המוטיבציה העצמית לעמוד במטרה״.

לסיום מאמן נערים א׳ שיתף אותנו על הדרך בה הוא מעביר את הזמן: ״למרות שכולנו יצאנו לחלת אני עובד כל הזמן על בניית האימונים ממרחק. כחלק מהתפקיד הנוסף שלי כאחראי על Soccerlab, קיימתי פגישה עם המנהל הביצועי, פטריק ואן לוון, וקיבלתי משימות רבות בשביל שנסיים את העונה הזאת בצורה הטובה ביותר. המטרה היא שנתחיל את העונה הבאה בנקודת פתיחה טובה. בעניין האישי זו הזדמנות בלתי חוזרת להיות קרוב למשפחה, לעצור רגע מהמרוץ הזה של לטרוף את העולם ולגלות דברים חדשים על הילדים שלי ואשתי. גם מהסיטואציה המוזרה הזאת אפשר לקחת הרבה דברים טובים. מאחל לכולם בריאות וחזרה מהירה לשגרה״.