בעקבות התפשטות נגיף הקורונה במדינה, אקדמיית הנוער של המועדון הפסיקה את הפעילות במגרשים ועברה למתכונת של פעילות אישית של השחקנים והצוותים מהבית. בצל המצב שוחחנו עם האדם המקשר בין כל הגורמים באקדמיה, אליאל הורוביץ. הגדרת התפקיד שלו היא מנהל קבוצות הנוער אך בפועל יש עוד הרבה רבדים אותם נכיר בהמשך. הוא סיפר לנו על התפקיד ועל ההתנהלות בסיטואציה הנוכחית.

הורוביץ עלה לארץ בגיל 6 מארגנטינה ומאז שהוא זוכר את עצמו עולם הכדורגל היה תמיד סביבו בכל רגע. אמנם קריירת משחק לא הייתה לו אך עדיין הגיע להבנה שזה התחום שיגרום לו לעבוד כמו מטורף, לאהוב וליהנות מזה. הוא עבד בתחום בזרועות שונות החל מערוץ הספורט, סוכנות שחקנים וניידות שידור במשחקי ליגת העל. במקביל בתוך כל העשייה הורוביץ נרשם לקורס מדריכים ולאחר מכן גם את קורס המאמנים UEFA-A.

את הדרך למכבי התחיל הורוביץ בעצם מילדות, כך הוא מספר: ״כמו רבים במדינה אהדתי את מכבי תל אביב מאז שהתחלתי לראות כדורגל בארץ, אני תמיד מספר שכילד התאהבתי בקבוצה כי ראיתי את אבי נמני משחק עם תחבושת מדממת על הראש, עד היום איני בטוח שהזיכרון מדויק אבל זו התמונה שנחרטה לי בזיכרון. לאחר ארבע עונות בתחום קבלתי הזדמנות להגיע לאמן במכבי תל אביב ולא חשבתי פעמיים, כמובן בגלל אהבתי למועדון אבל לא פחות חשוב כיוון שזה המקום הטוב ביותר בארץ להמשיך ללמוד ולהתחנך כדורגל. את הדרך שלי במועדון התחלתי לפני שלוש שנים כמאמן בקבוצת טרום ג׳. העונה הראשונה הייתה מאוד מוצלחת ובמהלך העונה השנייה קיבלתי הצעה לעבור לצד הניהולי ולהיות אחראי על קבוצות הנוער במועדון״.

התפקיד:
בתמונה הגדולה הורוביץ אחראי על התנהלות תקינה ותקשורת שותפת של כל הזרועות הביצועיות ביניהן ואל מול השחקנים. תיאום, בניית לוזים שבועיים ובעצם דאגה שהיום יום מתנהל בצורה תקינה וברמה שבה מצופה במועדון כמו מכבי תל אביב. כשנכנסים לרזולוציות עמוקות יותר זה יכול לכלול בתוכו כל נושא שצריך מענה בכל זמן נתון, מעזרה לשחקנים שהתגייסו לצה"ל, דרך עזרה צמודה לשחקנים הזרים המגיעים אל המועדון ועד לניהול משחק נוער המשודר בטלוויזיה ועבודה מול תקשורת. כך הורוביץ סיפר: ״קשה מאוד להגדיר את התפקיד, הרעיון המרכזי הוא להיות כל הזמן מוכן ודרוך ולהגיב בצורה נכונה ומדויקת לכל דבר שיכול לקרות או להשתנות בתחום שגם ככה דינאמי מאופיו ובמועדון גדול כמו שלנו עוד יותר״.

בצל התקופה הקשה שקיימת במדינה, אקדמיית הנוער עברה לפעול בצורה שונה מהרגיל, כשכל הפעילות הפכה להיות מהבית עבור הצוות והשחקנים. עבור הורוביץ מדובר באתגר לא פשוט להמשיך בעבודתו בשלט רחוק מול כולם, כך הוא מספר: ״הימים האחרונים וככל הנראה השבועות הקרובים לכל הפחות מאתגרים את כולם באופן אישי וכמובן שבתחום שלנו במיוחד, המועדון פועל תחת ההנחיות מהיום הראשון ואנו מעבירים לשחקנים בשלל הגילאים את החובה והחשיבות שבשמירה על כללי ההתנהגות תוך ניסיון לשמור על כושר ככל האפשר ולא פחות חשוב על מצב הרוח. מאמני הכושר יחד עם צוות האימון מעבירים הנחיות לשמירה על כושר במצב הקיים ואנו שומרים על קשר יום יומי עם השחקנים ובמעקב רציף אחר בריאותם בכדי לספק להם את המעטפת המקסימלית האפשרית בתקופה המיוחדת הזאת, בתקווה שהיא תהיה קצרה ובטוחה ככל האפשר״.

בעקבות העבודה מול הדור הצעיר, אליאל מנצל את ההזדמנות להנחיל לשחקנים הצעירים כבר בגיל מוקדם כללים וכלים שילוו אותם ויעזרו להם בעתיד: ״אני השוטר הרע שכל הזמן ללא הפסקה מוודא שהם עושים את המוטל עליהם ומתנהגים בצורה מקצועית, בסטנדרטים שהמועדון דורש. חשוב שהם ישמשו דוגמה בכל זמן נתון בו הם מייצגים את המועדון כשחקני כדורגל אך כמובן לא פחות חשוב כבני אדם״. במסגרת התפקיד הורוביץ הוא גם הכתובת לכל בעיה שיכולה לצוץ להם: ״יש לי הזדמנות להיות שם בשבילם לכל דבר שנדרש והאיזון בין שני הצדדים הוא המפתח מבחינתי״.

במקביל לתרומה האדירה הניתנת לשחקנים הצעירים, הורוביץ סיפר לנו גם על הדברים שהוא מקבל מהעבודה: ״מבחינה מקצועית התפקיד נותן לי הזדמנות ללמוד עוד ועוד, לשפר את עצמי, גם מבחינה ניהולית והתמודדות מול צוותים ושחקנים רבים בו זמנית, עבודה בלחץ, בקצב עבודה ודינאמיקה אחרת מכל תחום סטנדרטי שקיים. מצד שני אני גם עובד במקום שאני מאמין בו, גאה בו ורואה סוג של שליחות ורצון לשמר את מה שקיים ומה שעשו במועדון במשך עשרות שנים וכמובן רוצה לתת ולשפר עוד ועוד בכל דרך אפשרית״.

בעוד 5 שנים?
״למדתי עם הזמן שלהסתכל רחוק מדיי משאיר אותך עם הרבה מעצורים ומחסומים בדרך, אז כתשובה לא מדויקת לשאלה שנשאלתי אני משוכנע שבשנה הבאה אהיה עדיין בתחום ומקווה שהוא ימשיך לאתגר אותי ולגרום לי להתפתח״.

לסיום ביקשנו מאליאל שישתף אותנו בסיפור מצחיק שהוא זוכר מתחום עבודתו:
״קשה לי לחשוב על מקרה ספציפי כיוון שכל העבודה והחיבור בין הגילאים הכל כך שונים והפערים בין הדורות מביאים לאין ספור מקרים מצחיקים כל יום. חשוב לצחוק וליהנות מכל זה, אחרת אין טעם לבחור במקצוע הזה״.