מכבי תל אביב תארח בשבת הקרובה (19:50) את הפועל חיפה למשחק במסגרת המחזור שיפתח את הפלייאוף העליון של ליגת הבורסה לניירות ערך. היום (חמישי) דיבר המאמן ולדימיר איביץ' לקראת ההתמודדות, כאשר גם במקרה זה משבר הקורונה עמד במוקד סדר היום. 


מהן ההנחיות שקיבלו השחקנים והצוות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה?
"קיבלנו את המידע. שוחחנו עם רופא הקבוצה, שוחחנו עם אנשי המועדון שעידכנו אותנו כיצד לנהוג במקרה הזה. אנחנו ממושמעים כי אנחנו יודעים שמדובר בנושא רציני והדבר הכי חשוב הוא בריאות הציבור".

אילו פעולות ננקטו כדי להקטין את החשיפה לנגיף?
"עד כה אנחנו בסדר. לא ידוע לנו על תסמינים כלשהם בקבוצה. אנחנו נוהגים על פי ההנחיות שקיבלנו ומקווים כמובן שלא נגיע למצב שנצטרך להתמודד עם דברים כאלה. הכל תלוי בנו ובהתנהגות שלנו, במקומות בהם אנחנו נמצאים כי אף אחד לא יודע איפה הוירוס הזה יכול להיות. על פי מה ששמענו מאנשי משרד הבריאות יש להימנע מהימצאות במקומות הומים כי זה משהו שעלול להיות מסוכן".

כיצד הקבוצה תנהג במהלך פגרת הנבחרות הקרובה?
"התוכנית היא קודם כל לחשוב על המשחק בשבת הקרובה וכך אנחנו מכינים את עצמנו. לאחר מכן תחל הפגרה, נצטרך להבין מה קורה עם משחקי הנבחרות כי כרגע אני מבין שיש חוסר וודאות. כמובן שיהיו לנו כמה ימי חופש ולאחר מכן נכין את עצמנו להמשך הליגה, כמובן בהתאם לסיטואציה וההנחיות של משרד הבריאות". 

 איך מתכוננים למשחק בלי קהל?
"זה לא קל. זה קשה. אף אחד לא אוהב את זה. כדורגל הוא עבור האוהדים. אנחנו עוקבים אחרי מה שקורה באירופה, אנחנו עדיין לא יודעים מה יקרה פה, אבל כמו שאמרתי הדבר החשוב ביותר הוא בריאות הציבור. אנחנו נעקוב אחר ההנחיות, ברור שאף אחד לא אוהב לשחק בלי אוהדים". 

יהיה הוגן לשחק את כל המשחקים עד לסיום העונה ללא קהל?
"אפשר לדבר על זה הרבה, אבל כרגע זה המצב. אני מקווה שזה יהיה רק משחק אחד ללא קהל ואחרי הפגרה ענייני הבריאות ישתפרו ונוכל לשחק לעיניי האוהדים".

מה אתה חושב לקראת הפועל חיפה?
"שיחקנו נגדם לפני מספר שבועות וזה היה משחק בו איבדנו נקודות בשניות האחרונות. אני זוכר טוב מאוד את המשחק הזה כי היינו יכולים לגמור אותנו מוקדם יותר אבל החמצנו הרבה הזדמנויות. זו קבוצה שהגיעה לפלייאוף העליון כך שברור שזו קבוצה טובה, עם מאמן טוב ובטוח שהם יתנו את המקסימום כדי להשיג תוצאה טובה. המטרה שלנו היא לנצח את המשחק, לקחת 3 נקודות ולשחק כדורגל טוב יותר מאשר במשחק האחרון".

מה מצבם של איתי שכטר, אייל גולסה ודור פרץ?
"כולם מוכנים למשחק. ביומיים הקרובים נראה מי יהיה בהרכב ומי בספסל, אבל כולם בסדר".