אקדמיית הנוער של המועדון נמצאת בתקופה לא רגילה, כאשר הפעילות של אנשי הצוות מול השחקנים מתבצעת דרך המסכים. שוחחנו עם מאמן הכושר של קבוצת הנוער, טל ווליק, שסיפר על הפעילות השוטפת מול השחקנים ועל החשיבות בהמשך העבודה.

חייו של ווליק סובבים סביב הספורט. בעברו שיחק כדורגל בליגות חובבניות בגרמניה, התאמן עם נבחרת ישראל ברוגבי, כדורסל בטורנירים חובבניים, כדוריד וגם כדורעף חופים. כיום הוא מסיים את השנה האחרונה בלימודי תואר ראשון בחינוך גופני בווינגייט, עם התמחות באימון ספורטאי הישג.

אל אקדמיית הנוער של מכבי ווליק הגיע לפני כ-3 שנים והשנה הוא התחיל לעבוד עם קבוצת הנוער: ״בשבילי זו נקודת ציון חשובה בקריירה. מדובר באקדמיה הטובה במדינה, עם השחקנים הצעירים בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר, יחד עם אנשי מקצוע איכותיים. עיקר העבודה שלי בחלק הגופני עם הקבוצה היא הפיכתם של השחקנים לספורטאים בעלי יכולות אתלטיות טובות יותר, שיובילו לביצועים טובים יותר ויצמצמו את הסיכון לפציעות״.

עד היום צוות האימון היה רגיל לעבוד על כר הדשא באופן קבוצתי ופרטני על מנת לקדם את השחקנים הצעירים. כיום המציאות היא אחרת, הצוות המקצועי מנהל את התקשורת עם השחקנים דרך המסכים. ווליק שיתף אותנו בתחושות מהסיטואציה: ״מצד אחד התחושות הן לא פשוטות ומאתגרות את כולם, שחקנים ואנשי צוות כאחד. מנגד, אנחנו לא שוקעים בדברים השליליים אלא מתרכזים בדברים החיוביים ובהזדמנויות שנוצרו וכך מנסים למצות את המקסימום שאפשר בתנאים הנוכחיים. הקשר עם השחקנים חשוב לי מאוד וזו אחת מהבעיות בתקופה הזאת. עיקר הקשר עם השחקנים נעשה דרך קבוצת הוואצאפ ואפליקציית ZOOM. יחד עם זאת, חלק מהשחקנים מדברים איתי באופן פרטי בהודעות ובשיחות טלפון ואני זמין בשבילם כמעט 24/7״.

קבלו הצצה לאימון עם ווליק דרך אפליקציית ZOOM:

תכנית העבודה של השחקנים עברה שינוי בעקבות המצב. ווליק נמצא בקשר ישיר עם מאמן קבוצת הנוער, אליעזר בן אהרון, ויחד הם חושבים כיצד להתקדם ולעזור לשחקנים בכל המובנים. הוא סיפר לנו שבכל שבוע מועבר לו״ז שבועי מסודר ומפורט לרזולוציות הכי קטנות. כך שכל שחקן יודע בדיוק מה הוא צריך לעשות: ״השחקנים מקבלים תכניות אימונים מפורטות שמורכבות מכלל מרכיבי הכושר הגופני יחד עם הנחיות תזונתיות כלליות אותן מעבירה תזונאית המועדון. בנוסף, לאחרונה הוספנו אימוני וידאו שבועיים שאני מעביר לשחקנים דרך אפליקציית ZOOM וכך בעצם ישנה אפשרות להעלאת דרגת הקושי של התרגילים תוך שליטה על אופן ביצוע העבודה של השחקנים”.

מכיוון שכל שחקן פועל באופן עצמאי לפי ההוראות, שאלנו את ווליק כיצד ניתן לוודא שהשחקנים מבצעים תכנית האימונים, וכך הוא תיאר: ״בראש ובראשונה דאגתי להדגיש לשחקנים על חשיבות המשמעת העצמית שלהם בתקופה הקרובה, את החשיבות שיש לשמירה על רצף אימונים תקין ככל האפשר על מנת שנוכל לחזור במצב הגופני הטוב ביותר בהתאם לתנאים שנוצרו. בנוסף, השחקנים ממלאים שאלוני מאמץ ומדווחים על מצבם הבריאותי בכל יום דרך אפליקציית המועדון, מה שעוזר למעקב אחרי השחקנים באופן טוב יותר״.

עצה לשחקנים הצעירים לתקופה הזו:
״פתאום יש המון זמן פנוי, והדרך להתבלבל ולבזבז את הזמן היא מאוד מהירה. אני חושב שכל ספורטאי צריך לבנות לעצמו לו"ז קבוע ולהקפיד על שגרת יום מסודרת ותקינה. זה הזמן לעבוד על דברים חלשים יותר, לדוגמא גמישות ויציבה או עבודה מנטלית ולמידה דרך צפייה בווידאו. יחד עם זאת, אפשר וצריך ליהנות מהחופש שנוצר, לנקות את הראש והנפש, ללמוד תחביבים חדשים ולגעת בדברים שלא יוצא לנו לגעת בהם ביום-יום בגלל השגרה השוחקת״.