אקדמיית הנוער של המועדון נמצאת בתקופה לא רגילה, כאשר הפעילות של אנשי הצוות והמאמנים מול השחקנים מתבצעת בדרכים שונות. שוחחנו עם ראש מערך אימון השוערים של אקדמיית הנוער, ישראלי עיני, שסיפר על הפעילות השוטפת מול שוערי האקדמיה ועל החשיבות של המשך העבודה למרות המגבלות.

לפני משבר הקורונה צוות האימון היה רגיל לעבוד על כר הדשא באופן קבוצתי ופרטני על מנת לקדם את השוערים הצעירים. כיום המציאות היא אחרת, כאשר הפעילות הסדירה מתבצעת בדרכים שונות.  עיני שיתף אותנו בתחושות מהסיטואציה: ״התחושות הן מעורבות, מצד אחד יש לנו געגוע גדול לכדורגל, לעשייה היומיומית, לצוותי האימון, אנשי המועדון, מאמני השוערים ויותר מכל לשוערי האקדמיה. מצד שני אנו נמצאים בתקופה מאוד מאתגרת, תקופה בה הסביבה הקרובה והרחוקה לנו חווים קשיים גדולים. הדבר שמעודד בתקופה קשה זאת היא ההתעסקות הקבועה בהמשך הפעילות הספורטיבית תוך המגבלות הקיימות״.

עיני שיתף אותנו בכך שהפעילות לא נעצרה, הוא נמצא שעות רבות במהלך היום בקשר עם כל מאמני השוערים באקדמיית הנוער: שורה אובארוב, שי הס, גליל בן שנן, שאול חגיאל ואליעד גרף. הוא ציין את ההערכה שהוא והמערכת מוקירים על המאמצים הרבים של צוות המאמנים למען השוערים ולטובת המשך הפעילות: ״אנו מרוצים מהקשר היומיומי עם השוערים ובני משפחותיהם שנרתמו באופן יוצא מן הכלל לעזרה בביצוע 6 אימוני שוערים שבועיים. והשבוע סיימנו 5 שבועות של עבודה רצופה״.

צפו בשוערי האקדמיה מתאמנים בסביבתם הביתית:

בהמשך השיחה עיני סיפר לנו על התכנים עצמם המועברים לשוערים וכיצד התכנית השתנתה בעקבות העבודה מהבית: ״התכנית בעיקרה היא לכל שוערי האקדמיה (U19-U8) בקריית שלום והאוניברסיטה. המטרה העיקרית היא לשמר ולשפר יכולות טכניות, מעבר לאימון הגופני שניתן על ידי מאמני הכושר. כמובן שקיימת הגבלה גדולה וכולנו ראשית חייבים לדאוג לבריאות השוערים ומשפחותיהם. הגבלה נוספת היא השטחים לביצוע האימונים וראוי לציין את כושר האלתור, המוטיבציה הגבוהה האחריות והיוזמה הנהדרת של השוערים ובני המשפחה לפתרון הבעיה וכל זאת תוך הקפדה על שמירת הנחיות משרד הבריאות. אנחנו מקיימים פגישות וידאו בזום שמאוד מקדמות את היכולת הטקטית והמנטלית של השוערים. כמו כן ישנו דיווח יומי בתוכנת הSoccer Lab ושם ישנו מעקב על הפעילות, מה שמאפשר לנו לדעת מקרוב על ההתמודדות הפיזית והמנטלית שלהם בפעילות מסוג שונה מהרגיל".

לאחר מכן שאלנו את עיני, כיצד ניתן לדאוג שהשחקנים יבצעו את תכנית האימונים ויוציאו את המיטב מהסיטואציה. הוא ענה לנו כך: ״אני מאוד שמח על השאלה מתוך חשיבה של ל"הסתכל על חצי הכוס המלאה“. נוכחתי לראות שהדגש שלי ושל צוות מאמני השוערים והעבודה המאוד מאומצת בצד המנטלי, עוזרים לכולם וללא יוצא מן הכלל, לבצע את מה שנדרש כמובן מאליו. אפילו השוערים הצעירים ביותר גורמים לכולנו להתרגשות וגאווה גדולה בסרטונים של האימונים שהם שולחים לנו. לדעתי ההתנהלות הראויה לשבח של השוערים והאקדמיה מוכיחה כמה הדרך האדירה שמייחדת את האקדמיה בפיתוח שחקנים צעירים נכונה, ייחודית ומרשימה״.

שאלנו את עיני כיצד הוא מעביר את התקופה הנוכחית:
״ראשית ולמרות הסיטואציה הלא נוחה ניתנה לי הזדמנות לעזור לזוגתי מלי, לילדינו ליאם ושירה וליהנות מזמן איכות לחוות את הביחד שחסר לכולנו. בנוסף זו הזדמנות נהדרת להחליף רשמים וידע עם קולגות, מהם אני שואב השראה ומשתדל ללמוד. ברצוני להדגיש את הרושם האדיר שהפעילות של האקדמיה בכלל והשוערים בפרט בסרטונים של העבודה האישית בבתים, מרפסות וחצרות. הרשמים שלי אותם שיתפתי עם מאמני השוערים בליברפול, אייאקס ,מנצ'סטר סיטי ומארסיי הדהימו אותם ביכולת ההתמודדות, במקצוענות, בהקרבה, ביכולות ובאהבה הגדולה לתפקיד השוער.

לסיום אני מבקש לגלות המון הערכה למנהל הביצועי, פטריק ואן לוון, ולאקדמיה ששוב מוכיחה כי היא מובילה, ייחודית ומנצחת גם בסיטואציה מורכבת זו. האקדמיה הוכיחה כי התשתית החזקה שאליה כולנו שותפים, תשתית של ערכים אמתיים, נתינה ללא גבולות, ואהבה הדדית הם המפתח לחוזקו וחוסנו של המועדון. בהזדמנות זו אשלח בשם כולנו החלמה מהירה לאור יצחק שוער קבוצת הנוער והבוגרים, שעבר ניתוח בכתפו וכבר נעזר בצוות הרפואי בשיקום לקראת העונה הבאה. החלמה מהירה וחזרה מהירה למגרש. כולי תקווה שנעבור כמו תמיד ביחד תקופה מאתגרת זו ובריאות שלמה לכולם".