אקדמיית הנוער של המועדון נמצאת בתקופה לא רגילה, כאשר הקשר בין אנשי הצוות לשחקנים מתבצע דרך הטלפון ואפליקציות. עבור המחלקה הרפואית שרגילה לעבוד יחד עם השחקנים באופן צמוד ורציף, מדובר במציאות שונה. שוחחנו עם ראש הצוות הרפואי של אקדמיית הנוער, המשמש גם כפיזיותרפיסט של קבוצת הנוער, בן מור, שסיפר לנו על הפעילות כיום לאור המצב.

בן מור הוא פיזיותרפיסט מוסמך שמתמחה בשיקום ספורטאים לאחר פציעות. במכבי תל אביב הוא מתפקד כראש הצוות הרפואי של מחלקת הנוער והפיזיותרפיסט של קבוצת הנוער. תפקיד הצוות הרפואי הוא לתת טיפול ״עזרה ראשונה״ במגרש, להוביל תהליך שיקום לשחקנים פצועים (לעיתים לאחר התערבות ניתוחית) וכן להטמיע אורח חיים בריא על מנת להוביל למניעת פציעות עתידיות. במקביל בן עובד בקליניקה פרטית המתמחה בשיקום ספורטאים ובנוסף מרצה בלימודי ספורטתרפיה בווינגייט.

המציאות החדשה עבור כל צוות האקדמיה שונה בימים אלו, מדובר במצב לא שגרתי שמשפיע על כל אנשי אקדמיית הנוער. בן סיפר לנו על על הזווית שלו למצב: ״ימים אלה מאופיינים בחוסר ודאות ותחושות מעורבות. השגרה שאנחנו כל כך אוהבים נפגעה. במיוחד תחום הפיזיותרפיה שמצד אחד זהו תחום רפואי חיוני לבריאות השחקנים ומצד שני זהו תחום שבשגרה מערב בתוכו הרבה מגע וקרבה בין פיזיותרפיסט לשחקן. אבל המטרה המשותפת לעצור את נגיף הקורונה בכלל ולשמור על בריאות השחקנים בפרט היא הדבר החשוב כרגע ולכן עלינו לקבל את השינויים הזמניים בתקווה שנחזור לשגרה במהרה״.

עבור המחלקה הרפואית שרגילה לעבוד יחד עם השחקנים באופן צמוד ורציף, מדובר במציאות שונה. בן סיפר לנו על הפעילות כיום לאור המצב: ״השגרה בה הצוות המסור שלי, שמורכב משני פיזיותרפיסטים, שני חובשים ואני, מטפל בשחקנים באופן קרוב ופיזי כבר אינה קיימת. כיום אנחנו במעקב יומי עם הפצועים, מתעדכנים במצבם ותחושותיהם ואף הנחיות רופא ספציפיות שקיבלו. בהתאם למידע אני והצוות מדריכים אותם בטלפון ובשיחות וידאו לגבי תרגילים שעליהם לבצע. לדוגמא מתיחות, חיזוקים, יציבות תנועתיות, כל אחד לפי צרכיו שלו. לאחר מכן השחקנים מצלמים את עצמם במהלך התרגול מה שנותן לנו כצוות רפואי את היכולת לתת משוב, להעצים או להקל את הביצוע. זה מצב לא אופטימלי בכלל אך ניתן לראות שיפור במצב אלו שנפצעו לפני פרוץ המגפה ככה שהעבודה האישית עוזרת״.

טיפ לשחקנים הצעירים
״זוהי תקופה לא פשוטה, אך גם היא תחלוף, כדאי לנצל את התקופה הזו על מנת לעבוד על חולשות לדוגמה שחקן שנוטה לנקוע קרסוליים, זה הזמן לעבוד על יציבות וחיזוק הקרסול. מכל דבר רע אפשר להפיק גם טוב. חשוב לציין כי בתחום הפיזיותרפיה התרופה הטובה ביותר נגד פציעות היא מניעה. אמנם השגרה שלנו נפגעה אבל אפשר לנצל את הזמן ולצאת מהתקופה הזו חזקים ובריאים יותר״.