אקדמיית הנוער עדיין נמצאת בעיצומו של משבר הקורונה. הפעילות עדיין לא חזרה והשחקנים ממשיכים להתאמן מהבית. שוחחנו עם המאמנת המנטאלית של המחלקה, מירב לוי, על מנת לקבל טיפים והכוונות לשחקנים כיצד להתנהל נכון ולחזור מחוזקים מהתקופה הממושכת.  

איך אנחנו מצליחים להרים את עצמנו שכל העולם נמצא בחרדה ומתח. יש חוסר וודאות וקיימות שאלות כמו מה יהיה? איך אפשר באמת להיות חזק יותר כשאתה סגור בבית עם כל המגבלות בתקופה זו? 

“ראשית חשוב לנהל את מצב הרוח והאנרגיה שאנחנו נמצאים. המטרה לשמור על אנרגיה  חיובית ולהיות מחוברים לעצמינו בעשייה, סקרנות, התלהבות ותעוזה כלומר להתעסק בכאן ועכשיו. חשוב להיות גמישים וליצור דברים למרות המצב.

האי וודאות בתקופת הקורונה והמחשבה שהדברים לא בהכרח בשליטה שלנו זהה להתמודדות של שחקני כדורגל. זאת המציאות ששחקן כדורגל חי ביומיום והלחצים שהוא מתמודד לאורך השנה. חשוב לפתח אצלו חוסן מנטאלי כדי להתגבר על קשיים בתקופה קשה זו. חוסן מנטאלי זה בעצם מאגר משאבים שמאפשר לשחקן ביצוע שיא ומתמשך למרות הלחצים והקשיים. מעין סט כלים ויכולות שמפתחים כל אימון וכל משחק, הוא בא לידי ביטוי במיוחד בתקופת הקורונה.

היכולת לגשת לסיטואציה ממקום של הזדמנות, ממקום של צמיחה, ממקום בו אנחנו מבינים שהעתיד מעורפל ולא ברור. למצוא בקושי הזדמנות, לראות באתגרים מנגנוני צמיחה, זה בדיוק האזור בו המקסימום אפקט מתרחש בעצם ההתגברות על הקושי והאתגר. כך אנחנו בונים את השריר המנטאלי של השחקנים כדי שימקסמו את היכולות שלהם גם בתנאים מצומצמים וקשים. דוגמא לחוסן מטאלי בתקופת הקורונה, אתלט ספרדי שרץ 61 ק"מ בסלון ביתו, ריצה של 10 שעות בחדר בגודל של 4 מטרים. אז באמת הכל אפשרי צריך קצת דמיון, מחשבה, הרבה רצון ואנרגיות חיוביות לעבוד.

חוסן מנטאלי לא מפתחים בבית מול מחשב אלא רק בשטח, במגרש ביישום, בביצוע מול מטרות. הכלים לא יחכו לכם שנחזור להתאמן רגיל, צריכים לאגור כל הזמן וזה זמן מצוין לאגור ולהטמיע התנהגות. אנחנו צריכים לחיות את העתיד עכשיו וזה אומר שאם היום הליגה חוזרת, השחקן בשיא המוכנות ואנחנו לא מחכים שהמצב יעבור כדי להתקדם ולהתפתח.

חוסן מנטאלי – ליצור וודאות באי וודאות
מה אני כן יכול לעשות? מה בשליטה שלי? הדבר הראשון שצריך לעשות זה למקסם את יכולת השליטה במצב, כלומר אין לנו מושג מתי נחזור לשגרה נורמלית אבל אנחנו יכולים ליצור שגרה חדשה עם תכנית עבודה שתכלול את כל הפרמטרים החשובים להתפתחות השחקן. האחריות עליו בשליטה שלו רק כך הוא ירגיש אפקטיבי, פועל, יוזם ומצליח עם ביטחון עצמי שעמד במטרות אשר הציב לעצמו. הקורונה תעבור, אבל המנטליות והגישה שלנו תישאר וזה זמן טוב לרכוש כלים חדשים לפתח מיומנויות חדשות והרגלים חדשים.

כל שחקן מתבקש לרשום מטרות יומיומיות. ליצור רוטינות עבודה קבועה, לרוקן את המחשבות השליליות ולהתרכז במטרות האימון מה יעזור לי להיות שחקן טוב יותר בהיבט הטכני, גופני, טקטי או מנטאלי. על השחקן לבצע את תכנית האימונים בצורה הטובה ביותר. השחקן יקבל תחושה שהוא עבד כמו שצריך, התאמן והצליח ליישם את המטרות שלו. זאת תחושת הצלחה ומסוגלות עצמית. תחושת המסוגלות הזאת והביטחון שהשחקן יעבור את המשבר הזה ועדיין ישמור על שיא הכושר ויבנה את המנטאליות שלו כשחקן כדורגל”.