ליגת הבורסה לניירות ערך חזרה אמש לאחר כ-3 חודשים וגם מכבי ת"א חזרה בסערה. הצהובים נראו טוב והמשיכו את העונה המוצלחת שלהם עם 0:2 על הפועל חיפה. רגע אחרי, הנה כמה מהמספרים בעקבות המשחק. 

שיא משחקים ללא ספיגה בעונה

מכבי לא חיכתה יותר מדי זמן וכבר עם חידוש הליגה השיגה שיא ישראלי חדש ודי מדהים. דניאל טננבאום וחבריו שמרו על שער נקי בפעם ה-22 העונה בליגה – הכי הרבה בהיסטוריה לקבוצה בעונה אחת! 

הצהובים שברו את השיא של קריית שמונה מ-2012 ושל מכבי מהעונה שעברה כששמרו על שער נקי ב-21 משחקים. מה שמדהים עוד יותר הוא שמדובר בשיא שהושג לאחר 27 מחזורים בלבד! 

בנוסף, שחקניו של איביץ' שמרו אמש על שער נקי בפעם הרביעית ברציפות. הפעם האחרונה בה ספגו היתה ב-1:1 נגד הפועל חיפה בסמי עופר ב-8.2. 

ההפרש הכי גדול העונה מהמקום השני

בכל הקשור לטבלה, בעקבות ההפסד של מכבי חיפה להפועל ת"א מכבי הגדילה את הפער בפסגת הטבלה ל-9 נקודות. 9 מחזורים לסיום העונה מדובר בהפרש הגדול ביותר של מכבי בראשות הטבלה במהלך 2019/20. 

הבעיטות החופשיות של מכבי

כובש השער הראשון של מכבי היה מתן חוזז. הקיצוני שגם נבחר על ידכם לשחקן המשחק של 54 FACTORY, חגג למעשה את שער הבכורה שלו במדי מכבי. 

הגול של חוזז הגיע כתוצאה מכדור חופשי ישיר וגם בגזרה הזו מכבי מגלה דומיננטיות מרשימה: זו היתה הפעם החמישית העונה בה מכבי כובשת מכדור חופשי ישיר. מדובר ב-50 אחוזים מכלל השערים בליגה שהובקעו מבעיטה ישירה ממצב נייח, כאשר בנוסף למכבי ישנן 5 קבוצות שכבשו שער אחד כ"א. 

למעשה, מכבי השוותה שיא מועדון של 5 שערים בבעיטות חופשיות ישירות בעונה, בדיוק כמו בעונת 1983/84 ובעונה שעברה. לשחקניו של איביץ' נותרו כאמור 9 מחזורים לנסות לשבור גם את השיא השיא. 

את השער השני של מכבי כבש איתי שכטר, שהעלה את מאזנו ל-5 שערי ליגה העונה. מי שמסר לו היה אנריק סבוריט, במה שהיה הבישול השלישי שלו.

דור פרץ, שעלה כמחליף במהלך המחצית השנייה, חזר מפציעה ארוכה וההופעה שלו אמש היתה הראשונה במדי מכבי מאז המפגש נגד הפועל חדרה בתחילת אוקטובר 2019.