איזה ערב מטורף היה לנו אמש. למי שהצליח לפספס, נזכיר שמכבי השיגה 1:2 מתוק על מכבי חיפה עמוק בתוך תוספת הזמן והמשיכה את רצף ההצלחות המרשים מול הירוקים. ביום שאחרי בדקנו את המספרים מאחורי הדומיננטיות של האלופה.

שיא היסטורי: 15 משחקים ללא הפסד מול חיפה

ראשית כל, נספר שהניצחון אתמול היה ה-69 בהיסטוריה בליגה על מכבי חיפה, כאשר רק מול מכבי נתניה יש למכבי יותר ניצחונות – 71.

זה גם היה ניצחון 8 בהיסטוריה מול הירוקים אחרי מהפך. עד כה, 5 מתוך 7 המפכים הקודמים מול חיפה היו בעונות אליפות, כשהאחרון ביניהם זכור במיוחד: משחק העונה של 1995/96 – 1:3 בקריית אליעזר (רוני לוי כבש לחיפה. דריקס, קלינגר ונמני למכבי).

הנתון המעניין באמת מגלה שמכבי השלימה אמש רצף שיא מול מכבי חיפה כשסיימה 15 משחקי ליגה רצופים ללא הפסד לירוקים – מאז ינואר 2017 (11 ניצחונות ו-4 תוצאות תיקו).

מדובר ברצף ה-5 באורכו של מכבי מול כל קבוצות הליגה בהיסטוריה (הארוך ביותר הוא מול הפועל באר שבע – 21 משחקים ללא הפסד מתחילת שנות האלפיים).

רוצים להבין עוד עד כמה מדובר בנתון "חזק"? נספר גם ששלושת הרצפים השליליים הכי ארוכים בהיסטוריה של חיפה נקבעו ע"י מכבי – 15 משחקים ללא ניצחון אתמול,  14 משחקים במאי 2016 ו-11 משחקים ללא ניצחון בדצמבר 1960. 

בנוסף, מכבי עם רצף של 9 ניצחנות רצופים מול חיפה באיצטדיון בלומפילד, ניצחון אחד פחות משיא כל הזמנים של מכבי שהושג מול בני סכנין (רצף פעיל של 10 ניצחונות רצופים בבלומפילד).

מי שהחזיר אותנו למשחק אמש היה טל בן חיים, שכבש לראשונה בליגה מאז 22.4.2017 (מול בית"ר ירושלים). מדובר בשערו ה-37 במדי מכבי בליגה (מקום 23 בכובשי כל הזמנים).

רכבת ההרים של 2020/21

העונה הנוכחית מסתמנת כמותחת במיוחד, רכבת הרים אמיתית אם תרצו, ואתמול האלופה כבר רשמה ניצחון שלישי בתוספת הזמן (יחד עם המשחקים מול קריית שמונה והפועל חיפה).

מדובר בנתון שיא לעונה בהיסטוריה (יחד עם עונת 2013/14, אך אנחנו רק במחזור ה-17…).

בסך הכל, זה היה הניצחון ה-28 בהיסטוריה של מכבי בתוספת הזמן. 

כעת, מכבי חיפה הצטרפה לבני יהודה כיריבה אותה ניצחנו הכי הרבה בתוספת הזמן – 4 ניצחונות כ"א. 

וכמובן שאי אפשר לסיים בלי הנתון הסמלי שמספר שקצת יותר משנה אחרי ה-3:4 המפורסם של יונתן כהן בסמי עופר, מכבי שוב השלימה ניצחון על חיפה בתוספת הזמן של המחזור ה-17 בליגה. מדהים.