היסטוריה בליגת האלופות

באיירן מינכן, יובנטוס, אייאקס. עונת 2004/05 זימנה למכבי הופעת בכורה בשלב הבתים של ליגת האלופות – הישר לבית נוצץ במיוחד. כמובן שהעילית של הכדורגל האירופי לא עשתה לצהובים חיים קלים, אבל במחזור ה-4 הגיע רגע שיא שכל אוהד מכבי לא יישכח. ניצחון בכורה במפעל היוקרתי מכולם, דווקא מול אייאקס החזקה עם הכוכבים הגדולים רפאל ואן דר וארט ו-ווסלי סניידר. כוכב ההצגה: ברוך דגו.  

עוד באתר

3:4 על פאריס סן ז'רמן

עוד לפני מכבי חיפה ואפילו רמת השרון, מכבי השיגה ניצחון בתוצאה המפורסמת על מי שהיא אולי השם הגדול ביותר שניצחנו באירופה. זה קרה בעונת 2010/11 כאשר שלב הפלייאוף של הליגה האירופית הפגיש אותנו עם מועדון הפאר הצרפתי.

אחרי הפסד 2:0 במשחק הראשון בחוץ, מכבי לא נרתעה מהיריבה האיכותית, ושערים של אלירן עטר (צמד), האריס מדוניאנין ויובל אבידור העניקו ניצחון שאמנם לא הספיק להעפלה אבל זכור עד היום כיוקרתי במיוחד. 

השראה מבאזל

שלב הפלייאוף של ליגת האלופות 2015/16. מכבי פגשה יריבה עדיפה על הנייר, כזו שכבר מיררה את חייה בשנים קודמות, מלאה בניסיון ופייבוריטית להעפלה. אלא שהצהובים לא נתנו להערכות המוקדמות לפגוע בהם, להיפך – זה רק איתגר אותם יותר.

משחק הקרבה קבוצתי שמר את מכבי בתמונה באיצטדיון סנט יאקוב ובתוספת הזמן הגיעה הווינריות של ערן זהבי שהפכה את הכל לאפשרי. השראה לקראת המשימה הבאה שמצפה לנו?