מכבי תל אביב נפרדה הערב (חמישי) מהליגה האירופית אחרי מסע מוצלח שכלל העפלה לשלב 32 האחרונות במפעל. הצהובים נוצחו 1:0 במשחק הגומלין בקייב על ידי שחטאר ובסיכום שני המשחקים האוקראינים ניצחו 0:3.

הרכב פותח:

ואן לוון בחר לפתוח במערך עם ארבעה שחקנים בהגנה שכללה את ג'ראלדש, טיבי, הרננדס וסבוריט. פרץ, גלזר וגולסה איישו את שלישיית הקישור. בהתקפה פתחו חוזז, טל בן חיים ופשיץ'.

עוד לפני המשחק אופ"א נעתרה לבקשת מכבי תל אביב ואפשרה לקבוצה לענוד סרטים שחורים לזכרו של חלוץ העבר רפי לוי, שנפטר היום בגיל 83. כאות הזדהות, שחקני שחטאר דונייצק ענדו גם הם את הסרטים השחורים.

לראשונה מזה שנה מכבי שיחקה באצטדיון לעיני קהל כשכ-10 אלף אוהדים אוקראינים נכחו באצטדיון.

מחצית ראשונה

שחטאר פתחה את המשחק עם לחץ על שערה של מכבי במטרה להשיג את שער היתרון שיקרב אותם בשלב מוקדם של המגש לשלב הבא. 

האוקראיינים ניסו למצוא את השער הראשון בעיקר מניסיונות של שחקני האגף, דודו ומטביינקו שהיו קרובים לשערו של טננבאום. מנגד מכבי ניסתה למצוא את ההזדמנויות שלה במתפרצות תוך ניצול המהירות של מתן חוזז, אך ללא הצלחה.

אחרי ניסיונות של מכבי לצאת להתקפות מהירות מצד ימין דווקא מצד שמאל רשמו שחקניו של ואן לוון את ההזדמנות הטובה ביותר. דריבל נהדר של בן חיים בדקה ה-30 הותיר אותו בזווית בעיטה נהדרת מצד שמאל אבל טרובין היה במקום.

החל מהדה ה-30 המגמה של המשחק הפכה להיות כולה של מכבי שכמעט וכבשה את הראשון אחרי כדור קרן משמאל שמצא את טרובין לא מוכן. גם המשקוף והקורה עמדו לצידה של שחטאר, אחרי שנגיחה של טיבי ובעיטה של דור פרץ מעצרו בהם ומנעו את השער הראשון של מכבי. המחצית השנייה הסתיימה ללא שערים אבל עם הרבה אופטימיות מבחינת הלבנים לקראת המחצית השנייה.

מחצית שנייה

מכבי פתחה את המחצית השנייה כמו שסיימה את הראשונה עם לחץ על שערו של טרובין וכבר כעבור 2 דקות כבשה שער ראשון, אך השופט פסק לעבירה של פשיץ' לפני הנגיחה של פרץ.

דווקא בדקות הטובות של מכבי שחטאר זכתה בכדור עונשין מ-11 מטרים אחרי עבירה ברחבה של טל בן חיים. ג'וניור מוראיס דייק מהנקודה הלבנה וקבע. 0:1 לשחטאר.

מיד אחרי השער ערכה מכבי חילוף כפול: בן חיים ופשיץ' פינו את מקומם לטובת בלקמן וגררו. בהמשך גם חוזז וגולסה פינו את מקומם לטובת דן ביטון ואבי ריקן בדקה ה-76.

מכבי המשיכה לחפש את שער השיוויון אך גררו שהגיע להזדמנות של אחד על אחד בעט מעל לשער ובסיום המשחק נפרדה מהמפעל האירופי אחרי מסע מרשים שהחל בחודש אוגוסט ונעצר בשלב 32 האחרונות.