מכבי תל אביב המשיכה את המסע שלה בגביע אחרי שגברה הערב 2:3 על הפועל חיפה בסמי עופר והבטיחה את הכרטיס לרבע גמר הגביע. חנן ממן כבש כבר בדקה ה-5 לחיפה אבל 3 דקות מאורח יותר בן חיים איזן מפנדל. בדקה ה-12 איילון אלמוג השלים את המהפך ובדקה ה-62 בלקמן כבש את השלישי. תורג'מן (74) צימק

עכשיו באתר:

הרכב פותח

ואן לוון בחר לערוך מספר שינויים בהרכב הפותח מזה ששיחק במשחק האחרון נגד קרית שמונה. בחוליה האחורית פתחו טיבי והרננדס לצד קנדיל ובלטקסה. שרן ייני בקישור לצדם של דור פרץ ואייל גולסה. בן חיים איילון אלמוג וניק בלקמן פתחו בחוד ההתקפה.

מחצית ראשונה

המשחק נפתח בסערה. כבר בדקה ה-5 הפועל חיפה ניצלה ערבוביה ברחבה של מכבי אחרי כדור קרן שהוגבה מצד ימין. חנן ממן היה במקום כדי לדחוק את הכדור מקרוב ולכבוש את הראשון לחיפה. 0:1 לחיפה

מכבי הגיבה כעבור שתי דקות בהתקפה שהסתיימה בנגיחה של בלקמן שנעצרה בידו של בן והבה ברחבה. בן חיים דייק מהנקודה הלבנה ופנימה. מכבי מאזנת ל-1:1.

מכבי המשיכה לתקוף וכעבור 4 דקות בלבד השלימה את המהפך. כובש השער, בן חיים הפעם על תקן המבשל עם כדור מדוד צד שמאל ישר לאיילון אלמוג שהשתלט באלגנטיות ומזווית קשה כבש. 1:2 למכבי!

מכבי רשמה הייתה יכולה להגדיל את התוצאה כבר בדקה ה-20 אחרי החמצה ענקית של בלקמן. האחרון לא ניצל את הטעות של בוריץ' שיצא רע לכדור מחוץ לרחבה והבעיטה שלו פגשה את קורת השער של חיפה. גם ייני היה קרוב לכבוש את השלישי אחרי שהדביק כדור למשקוף שערו של בוריץ'.

מכבי המשיכה לחפש את השער השלישי לפני המחצית וגם פריצה נהדרת של דור פרץ, שחלף על פני שלושה שחקנים, הסתיימה בצעד אחד יותר מידי של גולסה ובאיבוד הזדמנות ברחבה. מנגד רגע לפני השריקה למחצית דניאל טננבאום מנע שער שיוויון כשהדף בעיטה נהדרת של תורג'מן לחיבורים.

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה מכבי כמעט וכבשה את השלישי אחרי שבוריץ עצר בעיטה מצויינת של גולסה מתוך הרחבה.

אחרי דקות של לחץ של צהובים אך בלי מצבים ממשיים הגיע הדקה ה062. כדור שהוגבה לרחבה מצד שמאל פגש את ידו של לירן סרדל שראה את הכרטיס הצהוב והציב את בלקמן מול הנקודה הלבנה. האחרון לא התבלבל וכבש. 1:3 למכבי!

איילון אלמוג נגח כדור נהדר שבלטקסה הגביהה משמאל אבל הנגיחה לא הייתה מדוייקת. דקה לאח מכן גם בעיטה מסובבת של אלמוג הייתה להיות הרביעית. בדקה ה-68 ערך ואן לוון שלושה חילופים: בלטקסה, אלמוג ופרץ פינו את מקומם לטובת, דוידזאדה, ייני וריקן.

חיפה חזרה למשחק אחרי שתורג'מן ניצל עוד כדור קרן שמצא את ההגנה של מכבי לא מוכנה וכבש מקרוב את השני של חיפה. 2:3 למכבי.

ואן לוון ביקש לערוך שינוי נוסף במשחק כשהכניס את איתי שכטר במקומו לש טל בן חיים. שכטר כמעט ובישל לריקן את הרביעי בנגיעה הראשונה שלו בכדור, אבל הקשר בעט את הכדור סמוך לקורה. 3 דקות לסיום 90 הדקות איתי שכטר פרץ ממרכז המגרש במתפרצת, אך בחר לבעוט מ-16 מטרים לידיו של בוריץ'.

דניאל טננבאום רשם את ההצלה של המשחק אחרי בעיטה חופשית של בן בסט מ-16 מטרים.