הכי מתוק שיש! מכבי תל אביב נעלה הערב (ד') את עונת 20/21 עם זכייה בגביע המדינה בפעם ה-24 בתולדות המועדון. לעיני נשיא המדינה, ראובן ריבלין ו-30 אלף אוהדים ביציעים, מכבי גברה על הפועל 1:2 בדרבי דרמטי. הצהובים נקלעו לפיגור משער של עומרי אלטמן בדקה ה-31. אלא שהמחצית השנייה כבר נראתה אחרת עם שער שיוויון של יונתן כהן בדקה ה-73. המשחק נמשך להארכה ובדקה ה-96 לואיס הרננדס כבש את שער הניצחון. 

צפו בתקציר:

הרכב פותח:

ואן לוון בחר לפתוח עם מתן בלטקסה בקו ההגנה לצידם של לואיס הרננדס, אנדרה ג'ראלדש ואנריק סבוריט. הקפטן, שרן ייני, דן גלזר ודור פרץ פתחו בקישור. בחלק ההתקפי, טל בן חיים, גררו ואיתי שכטר קיבלו את חולצת ההרכב הראשון.

מחצית ראשונה

אחרי טקס שנערך במעמד נשיא המדינה, ראבון ריבלין, המשחק יצא לדרך, כשהצהובים שלטו בכדור מהדקות הראשונות ובדקה ה-14 רשמו את הבעיטה הראשונה המסוכנת לשערו של שטקוס מרגליו של סבוריט.

בדקה ה-31, שניגוד לכל מהלך המשחק, הפועל תל אביב ניצל הערבוביה ברחבה של הצהובים מכדור קרן ואלטמן בעט מ-5 מטרים את השער הראשון במשחק. 0:1 להפועל.

איתי שכטר היה קרוב להחזיר את מכבי למשחק שתי דקות לאחר מכן, אך הכדור שבעט מ-16 מטרים פגש את הקורה. גם נגיחה של בטקסה כמעט ומצאה את שער השיוויון של הצהובים.

מכבי המשיכה לשלוט עד סיום המחצית הראשונה אבל התקשתה לפצח את ההגנה האדומה הצפופה סמוך לרחבה של שטקוס. בסיום המחצית הראשונה מכבי ירדה בפיגור 1:0. 

מחצית שנייה

מכבי ערכה חילוף עם פתיחת המחצית כשמתן חוזז נכנס במקומו של טל בן חיים. מכבי פתחה את המחצית עם לחץ על שערו של שטקוס אבל חוסר דיוק של סבוריט ושל בלטקסה מנעו את שער השיוויון המהיר.

בדקה ה-62 איתי שכטר פינה את מקומו עבור יונתן כהן. גם דן ביטון הצטרף למשחק על חשבונו של שרן ייני. 

מכבי המשיכה ללחוץ את שערה של הפועל ובדקה ה-72 הלחץ הניב פרי. גלזר הגביהה ממרכז המגרש כדור לרחבה, ויונתן כהן שהתמקמם מצויין נגח לאחור מעל לשטקוס ופנימה. מכבי איזנה ל-1:1.

בדקה ה-90 גרוו נעצר בדרכו לרחבה וארז פפיר הורה על כדור עונשין מ-11 מטרים, אך התערבות של ה-VAR קבעה שהעבירה הייתה מחוץ לרחבה. 

בסיום 5 דקות תוספת זמן המשחק המשיך להארכה.

הארכה

6 דקות בתוך תוספת הזמן הצהובים זכו לכדור חופשי מצד שמאל. ביטון הרים לרחבה, בלטקסה הוריד עם הראש והרננדס המשיך מקרוב פנימה. המהפך הושלם – 1:2 למכבי!

המחצית השנייה של הארכה בשליטה מוחלטת של מכבי במלך המשחק. בדקה ה-113 טננבאום הדף נהדר בעיטה מסוכנת של בואטנג. דקה לאחר מכן מכבי יכולה הייתה לסגור את המשחק אבל מתפרצת של הצהובים הסתיימה בבעיטה מזווית קשה של פרץ והדיפה של שטקוס.

בדקה ה-116 הפועל תל אביב יצאה למתפרצת אחרי עבירה שנעשתה על דור פרץ, פפיר הורה להמשיך את המשחק ובסיום המתפרצת שי אייזן כבש מקרוב ואיזן ל-2:2. אלא שפפיר הוזעק לעמדת ה-VAR ובסיום בדיקה הורה על ביטול השער והרחיק את כובש השער אייזן אחרי העבירה שביצע והותיר את הפועל ב-10 שחקנים.