מכבי תל אביב קיימה הערב (שבת) את משחק האימון הראשון שלה במחנה האימונים בהולנד, שהסתיים בניצחון 0:1 של קבוצת נאק ברדה ההולנדית.

שחקניו של פטריק ואן לוון ממשיכים בהכנות לעונה שבפתח ולמשחק הראשון במוקדמות הקונפרנס ליג, שייערך ב-22.7 מול המנצחת בין סוטייסקה ממונטנגרו לגאגרה מגיאורגיה (0:1 למונטנגרים במשחק הראשון שנערך ביום חמישי). 

המאמן פטריק ואן לוון אמר בסיום: "אחרי ימים רבים של אימונים ומשחקון פנימי עם השחקנים שלנו, סוף סוף היה לנו יריבה שבאה לשחק כדורגל. זה היה מבחן טוב, בחנו את השחקנים בדקות שונות כי רצינו שכולם ישחקו ויראו מה הם יכולים לעשות. ספגנו שער, לאחר מכן יצרנו מצבים רבים, בחצי הראשון והשני, אבל לא היינו מדוייקים מספיק. יכול להיות שזה בגלל עומס העבודה מהימים האחרונים, אבל אני חושב שהיינו צריכים לכבוש בחלק מההזדמנויות".

על מחנה האימונים באופן כללי סיפר המאמן: "אנחנו עובדים קשה, במיוחד ב-3 הימים אחרונים אנחנו מתקדמים מאוד בהכנה הטקטית שלנו. מלמדים את השחקנים החדשים מה עשינו בחצי השנה האחרונה ומנסים להיות כשירים, כך שכל השחקנים יהיו ברמה פיזית דומה".

מחצית ראשונה

מכבי פתחה את המשחק עם מספר ניסיונות ללחוץ את היריבה ועם דומיננטיות במגרש, כאשר שתי הקבוצות מתקשות לייצר איום משמעותי על השער ברבע השעה הראשונה. בדקה ה-26 מכבי ייצרה התקפה טובה עם חילופי מסירות בין חוזז לג'ראלדש, שגם מצא את הרשת אבל הקוון סימן לנבדל ופסל את השער של מכבי. 

2 דקות לאחר מכן אלמוג פרץ באגף שמאל והוציא לגררו, שבעט מסף הרחבה – אבל מעל השער. הלחץ של הצהובים נמשך ובדקה ה-30 אלמוג כמעט כבש עם בעיטה מטווח קצר לאחר מסירה של חוזז, אבל חסימה של שחקן הגנה מנעה שער.

בדקה ה-36 ההולנדים הצליחו לעלות ליתרון. כדור קרן גרם לערבוביה ברחבה ומריו בילאטה בעט מקרוב לרשת. 0:1 לברדה.

מחצית שנייה

ואן לוון החל לחלק את הכוחות כשביצע 6 חילופים עם פתיחת המחצית השנייה. בדקה ה-47 עידו שחר, שנכנס כמחליף, איים עם בעיטה מ-20 מטרים שחלפה מעל השער. בדקה ה-56 ייני כמעט איזן לאחר כדור קרן, אבל בעיטה שלו מטווח קרוב פגעה בשוער שהציל שער.

2 דקות לאחר מכן גררו פרץ באגף ומצא את חלאילה. חלוץ הרכש הוריד לאחור ובר כהן בעט טוב – אבל פיספס את המסגרת במעט. הלחץ של מכבי נמשך ובדקה ה-69 חלאילה היה קרוב לכיבוש לאחר הרמה טובה של בן חיים, אך נגח כדור שנעצר אצל השוער ההולנדי.

בדקה ה-75 הגיע התור של ריקן לאיים על השער. דור תורג'מן החל במהלך בצד ימין, מצא את חלאילה, שהפעם הוריד לריקן, אך הבעיטה של הקשר נקלטה על ידי השוער. בדקה ה-78 בר כהן סובב כדור חופשי לא רע, אבל גם הפעם השוער ניק אולי היה במקום.

5 דקות לסיום כהן השתחרר במרכז המגרש ושלח את תורג'מן, שחקן ההתקפה הצעיר הוציא רוחב אבל השוער הצליח להקדים את חלאילה. בדקה ה-88 מכבי שוב היתה קרובה לשער לאחר שמסירת עומק של ריקן מצאה את תורג'מן, שבעט חזק למשקוף.

הרכב מכבי: דניאל פרץ (אנדראס יאניוטיס 60'), אנדרה ג'ראלדש (מאור קנדיל 60'), לואיס הרננדס (גיא מזרחי 70'), עידן נחמיאס (שחר פיבן 46'), אופיר דוידזאדה (נובאטוס מירושי 46'), נדב נידם (עידו שחר 46'), שרן ייני (אבי ריקן 60'), אדוארדו גררו (דור תורג'מן 70'), אילון אלמוג (טל בן חיים 46'), מתן חוזז (בר כהן 46'), יונתן כהן (אוסאמה חלאילה 46').