פרי גיים

מכבי תל אביב עלתה הערב למשחק הרשמי הראשון שלה בעונת 2021/22. הצהובים התארחו אצל סוטייסקה ממונטנגרו למשחק הראשון מבין שניים במסגרת סיבוב המוקדמות השני של הקונפרנס ליג – המפעל האירופי החדש שהחל דרכו העונה. 

מכבי הגיעה לאחר תקופת הכנה שכללה מחנה אימונים בהולנד והמאמן פטריק ואן לוון בחר לעלות בהרכב הפותח שלו את ה-11 הבאים: דניאל פרץ, אנדרה ג'ראלדש, לואיס הרננדס, מתן בלטקסה, אופיר דוידזאדה, שחר פיבן, אבי ריקן, עדן קארצב, מתן חוזז, יונתן כהן ואדוארדו גררו. שרן ייני, שנמצא חיובי לקורונה, ואייל גולסה המתאושש מפציעה נעדרו מהסגל, כאשר שחקני הרכש עידן נחמיאס ואוסאמה חלאילה פתחו על הספסל.

מהעבר השני סוטייסקה הגיעה להתמודדות לאחר שסיימה את העונה שעברה במקום ה-2 בליגה המונטנגרית. העונה היא החלה את דרכה בסיבוב המוקדמות הראשון ועברה את גאגרה מגיאורגיה לאחר ניצחון 1:2 בסיכום שני המשחקים. 

מחצית ראשונה

מכבי הצליחה להיות הקבוצה הדומיננטית במגרש כבר מהדקות הראשונות והפעילה בעיקר את גררו שחדר לתוך הרחבה עם שני מצבים קורצים שלא הצליחו להפוך לאיום על המסגרת. בדקה ה-20 סוטייסקה ייצרה הזדמנות לאחר קרן אבל גריביץ' נגח החוצה. 5 דקות לאחר מכן מכבי ייצרה התקפה מסוכנת עם מסירת רוחב של דוידזאדה ובעיטה של יונתן כהן מהאוויר – שחלפה מעל השער. 

בדקה ה-28 מכבי שוב איימה על השער, הפעם עם בעיטה של ריקן שהלכה לידיו של השוער המקומי. 5 דקות לפני ההפסקה דוידזאדה הכניס כדור טוב לחוזז, שהסתנן לרחבה והעביר כדור מסוכן שחלף על פי השער ללא רגל שתסיים. 

מחצית שנייה

האיום הראשון של מכבי במחצית השנייה הגיע בדקה ה-53 עם השתחררות של ריקן על סף הרחבה ובעיטה שהמשיכה לידיו של השוער. בדקה ה-55 המשחק קיבל תפנית לאחר שעדן קארצב ספג כרטיס צהוב שני ומכבי נותרה בעשרה שחקנים. מיד לאחר מכן ואן לוון ביצע חילוף כאשר דן גלזר החליף את מתן חוזז. 

סוטייסקה ניצלה את היתרון המספרי כדי לצאת קדימה ובדקה ה-59 מרקוביץ' איים עם בעיטה שחלפה ליד העמוד. בדקה ה-71 פיבן הגיע למצב לאחר כדור חוץ ארוך של הרננדס אבח הבעיטה שלו היתה רחוקה מהמסגרת. דקה לאח מכן ואן לוון רענן את השורות כחלאילה וקנדיל נכנסו במקום כהן ופיבן. 

למרות החיסרון המספרי מכבי הצליחה לצאת קדימה, ובדקה ה-76 גם כמעט כבשה לאחר הזדמנות של חלאילה שנבלם בשחקן הגנה. 5 דקות לסיום מכבי יצאה למתפרצת עם חלאילה שמצא את גררו, החלוץ ניסה להקפיץ מעל השוער אבל פיספס את המסגרת במעט. לקראת הסיום דניאל פרץ ייצר הדיפה נהדרת לבעיטה של ארקוביץ' ומנע שער מהיריבה.בדרך ל-0:0 לאחר השריקה האחרונה.