מכבי תחל מחר (ה', 21:30) את הדרך במפעל אירופי חדש – הקונפרנס ליג. המשוכה הראשונה שתעמוד בפני שחקניו של פטריק ואן לוון תהיה כידוע סוטייסקה, ורגע לפני המשחק הראשון מבין שניים הגיע הזמן לערוך היכרות עם הקבוצה ממונטנגרו

לשם כך יצרנו קשר עם סאבו פאביצ'ביץ', בלם העבר של מכבי ונבחרת מונטנגרו, שכיום נמצא בראשית קריירת האימון שלו. פאביצ'ביץ' משמש כעוזר מאמן בקבוצת ספרטק סובוטיצה מהליגה הראשונה בסרביה. עוד לפני שהחל לדבר על הצד המקצועי הוא ביקש להדגיש בפנינו את הפינה החמה בלב שנותרה לו למכבי, לאוהדים ולחברים הטובים מימיו במועדון: "דרישת שלום חמה לכל אוהדי מכבי, האוהדים הכי טובים בעולם, לאנשי במועדון ולחברים ששיחקו איתו בקבוצה כמו ברק יצחקי ושרן ייני".

פאביצ'ביץ' בימיו במכבי ()


בכל הקשור ליריבה מהבלקן, הפרטים היבשים מספרים שסוטייסקה העפילה לקונפרנס ליג לאחר שבעונה האחרונה סיימה במקום השני בליגה המונטנגרית, בהפרש של 28 נקודות מהאלופה בודוצ'נוסט. מדובר בפעם השנייה ברציפות בה סיימה עונה כסגנית, לאחר שבשנתיים שקדמו להן (2018, 2019) זכתה באליפות ופאביצ'ביץ' הוסיף: "זו אחת הקבוצות הטובות במדינה. הם עובדים בצורה טובה, זה מועדון עם הנהלה טובה ויציב מאוד".

הופעת הבכורה של המועדון באירופה היתה בעונת 2003/04 ועד כה לא הצליחה סוטייסקה להתקדם מעבר לסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות או הליגה האירופית.

על אף שהקבוצה מגיעה מהעיר ניקשיץ', המשחק מול מכבי יתקיים דווקא בבירה פודגוריצה בשל שיפוצים שעובר איצטדיונה הביתי של הקבוצה. במקומו, יארח את המשחק איצטדיון DG Arena הקומפקטי, שעבר לאחרונה שיפוץ (2018) ובו 4,300 מושבים. בשל מגבלות הקורונה במשחק עצמו יוכלו לצפות רק 450 אוהדים.

בוידאו: תקציר משחק הגומלין של סוטייסקה (במדים הלבנים) מול גאגרה בסיבוב הראשון

פאביצ'ביץ סיפר: "הכדורגל במונטנגרו טוב. יש עשר קבוצות בליגה, איכות טובה. אם אתה שואל אותי על סוטייסקה, זו קבוצה עם יכולת אישית טובה מאוד, שילוב של שחקנים ותיקים וצעירים. הם נראים כמו קבוצה ומשחקים כמו קבוצה. קומפקטיים מאוד ועם שחקנים מהירים. לצערי אני לא יכול לגלות את כל הסודות כי בכל זאת זו קבוצה מהמדינה שלי".

הסגל של סוטייסקה מורכב ברובו משחקנים מקומיים וכולל כאמור לא מעט שחקנים צעירים המקווים לעשות את קפיצת המדרגה לליגות בכירות יותר. אחד כזה הוא הקשר ההתקפי מילוטין אוסמאיץ', שהיה בורג מרכזי מאוד בעונה שעברה, סיים כסגן מלך השערים שלה עם 13 שערי ליגה, אך עזב הקיץ לקאדיס הספרדית. "זו מדינה קטנה, אבל כזו שייצרה הרבה שחקנים איכותיים כמו סטבן יובטיץ', מירקו ווצ'יניץ', סטפן סאביץ'", הזכיר פאביצ'ביץ', "גם אני שיחקתי בנבחרת וזו מדינה שחיה בשביל כדורגל. אני יכול להגיד שגם אומאיץ' שעזב הוא שחקן טוב מאוד".

Facebook – FK Sutjeska Nikšić ()

מי שדווקא נשאר בסוטייסקה הוא החלוץ הוותיק בוזו מרקוביץ' (31) שהיה בעונה האחרונה מלך השערים של הליגה במונטנגרו עם 16 כיבושים. במרכז השדה ניתן למצוא את הקשר הברזילאי קאייקה, כאשר ממש לאחרונה החתימה הקבוצה קשר נוסף – מרקו זוצ'ביץ' הסרבי. עוד שם בולט הוא המגן הימני דרגאן גריביץ' ששיחק במדי נבחרת מונטנגרו בהפסד לנבחרת ישראל (3:1) במשחק ידידות לפני כחודש וחצי

אז מה יהיו יחסי הכוחות? את התשובה לשאלה הזו ניסינו להבין מפאביצ'ביץ' שמכיר טוב גם את הדרך שעברה מכבי מאז ימיו במועדון בראשית העשור הקודם: "אני עוקב בכל עונה אחרי הכדורגל הישראלי. אני יודע שמכבי חזקה מאוד ובכל עונה זוכה בתארים, זו לא התקופה שאני הייתי במכבי. בתקופתי הקבוצה היתה טובה אבל כיום היא הרבה יותר רצינית, זוכה בתארים, מגיעה רחוק באירופה, משחקת כדורגל טוב ואני מאחל לה רק להמשיך כך".

למרות זאת, מבחינתו לצהובים מצפה אתגר בבלקן. "אני חושב שלמכבי תהיה עבודה קשה נגד סוטייסקה", אמר, "זה יהיה משחק טוב. אם אני צריך להשוות בין ישראל למונטנגרו אני חושב שהרבה שחקנים ממונטנגרו יכולים לשחק בלי בעיה בליגת העל, כמו יאנקוביץ' בבית"ר ירושלים למשל. הם שחקנים טובים עם כישרון. אני לא רוצה להמר מה יהיה, מונטנגרו נמצאת בלב שלי, מכבי בלב שלי. אלה מועדונים שאני אוהב ואני מאחל להם בהצלחה".

Facebook – FK Sutjeska Nikšić ()