מכבי תל אביב תחל בקרוב (ג', 17:30) את דרכה בשלב הבתים של הקונפרנס ליג – והמשוכה הראשונה שתעמוד בפנינו תהיה אלשקרט. רגע לפני שהמסך יעלה על המפעל האירופי החדש, הגיע הזמן לעשות היכרות קצת יותר מעמיקה עם היריבה הארמנית שתתארח בבלומפילד. 

הארמנית הראשונה בשלב בתים אירופי

אלשקרט היא אלופת ארמניה שעשתה העונה היסטוריה והפכה לקבוצה הארמנית הראשונה שמעפילה לשלב בתים אירופי. הקבוצה, שמגיעה מהבירה ירבאן, עשתה זאת לאחר שהחלה את דרכה במוקדמות הליגה האירופית והעפילה לשלב הפלייאוף של המפעל לאחר ניצחון 2:3 על קייראט אלמאטי. בפלייאוף הארמנים פגשו את ריינג'רס הסקוטית, הפסידו 0:1 בסיכום שני המשחקים ונשרו ישירות לשלב הבתים של הקונפרנס ליג.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

 

A post shared by FC Alashkert Yerevan (@fcalashkertyerevan)

פתיחה רעה בליגה

בכל הקשור לליגה המקומית, הארמנים החלו את דרכם בצורה מאכזבת כאשר ב-4 מחזורים שקיימו עד כה השיגו נקודה אחת בלבד. כמו מכבי, גם הם שיחקו בליגה בשבת האחרונה והפסידו 2:3 לאררט ירבאן. 

המשחק הקרוב אמנם יערך בבלומפילד אבל לאורך הקמפיין אלשקרט תארח את משחקיה בקונפרנס ליג באיצטדיון רפובליקן בירבאן. מה שמעניין הוא שלמכבי יש כבר ניסיון במגרש זה, בו התארחה במוקדמות הליגה האירופית ב-2018/19 וסיימה ב-0:0 מול פיוניק הארמנית.

השיטה והשחקנים הבולטים

מאמן הקבוצה הוא אלכסנדר גריגוריאן בן ה-54, שמונה לתפקיד במאי האחרון ואימן במשך שנים רבות ברוסיה. מבחינה טקטית, הארמנים מציבים בדרך כלל מערך שמורכב מוריאציות שונות של 3-3-4, כאשר בצמד משחקי פלייאוף הליגה האירופית בחרו ב-1-3-2-4

על אף שמדובר בקבוצה מארמניה בסגל שלה אפשר למצוא כמות גדולה מאוד של שחקנים זרים ממגוון מדינות. לאחרונה התחזקה הקבוצה בחלוץ הפורטוגלי ז'וזה אמבאלו שכבש צמד בניצחון על קייראט במוקדמות הליגה האירופית והבקיע שער נוסף במשחק הליגה האחרון של אלשקרט. שחקן בולט בחלק ההתקפי הוא הבוסני אלכסנדר גליסיץ' שיכול לשחק כחלוץ אבל תופקד במשחקים האחרונים בכנף ימין. מאחורי החלוץ מתופקד בדרך כלל הקשר ההתקפי הרוסי דויד חורטידזה, שהגיע הקיץ מהיריבה העירונית אררט.

בקיץ הנוכחי התחדשה הקבוצה גם בעמדת המגן השמאלי, כאשר צירפה את מרקו מלינקוביץ' הסרבי (33) שהגיע מגירסונספור מהליגה הטורקית הבכירה, אך עד כה לא הרבה לשחק. מנגד, אלשקרט איבדה את הקיצוני הימני דויד דוידיאן שעזב לחימקי הרוסית.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

 

A post shared by FC Alashkert Yerevan (@fcalashkertyerevan)