פרי גיים

מכבי תל אביב אירחה הערב (ראשון) את הפועל תל אביב לדרבי התל אביבי הראשון של העונה, שנערך במסגרת המחזור ה-9 של ליגת הבורסה לניירות ערך. 

הצהובים הגיעו למשחק לאחר ניצחון 0:3 על הלסינקי בקונפרנס ליג ביום חמישי האחרון. מנהל מחלקת הכדורגל ברק יצחקי, שהדריך את הקבוצה בדרבי, בחר לבצע שינוי במרכז השדה כאשר אייל גולסה הוצב לצד דן גלזר ושרן ייני. גבי קניקובסקי, ברנדלי קובאס וסטיפה פריצה שמרו על המקום ב-11 והובילו את החלק הקדמי.

מהעבר השני הפועל ת"א הגיעה להתמודדות לאחר הפסד ביתי של 3:0 לבני סכנין במחזור הקודם. למרות זאת, פתיחת העונה הטובה של האדומים הביאה אותם לדרבי מהמקום הרביעי. מאמנם ניר קלינגר החליט לפתוח עם אושר דוידה בחוד כאשר פארליי רוסה ועידן ורד סייעו לו בהתקפה. 

עוד לפני שריקת הפתיחה מנכ"לית המועדון, שרון תמם ומנהל הקבוצה, יואב זיו ציינו בטקס מרגש את ההופעה ה-500 של הקפטן שרן ייני במדי מכבי.

מחצית ראשונה

אחרי שהמשחק נעצר למספר דקות משריקת הפתיחה וחודש הפועל תל אביב, בהתקפה הראשונה שלה, עלתה ליתרון משער של אושר דוידה בדקה ה-9 אחרי שהשתלט על כדור ארוך ומול פרץ כבש את הראשון. 0:1 להפועל.

בדקה ה-27 מכבי רשמה הזדמנות ממשית ראשונה אחרי ששרן ייני כמעט וניצל ערבוביה ברחבה אבל הכדור שלו חמק מהמשקוף. פריצה כמעט ומצא פעמיים את השיוויון מתוך הרחבה אבל פעם אחת שטקוס היה במקום ובפעם השניה הכדור חמק מהקורה.

רגע לפני תוספת הזמן למחצית הראשונה סבוריט מצא עצמו במצב הבקעה נוח מתוך הרחבה אבל הבעיטה שלו חמקה מהקורה. בעקבות ההפסקה בפתיחת המשחק ריינשריבר הוסיף 8 דקות למחצית הראשונה.

רגע לפני השריקה שטקוס רשם את אחת ההצלות הגדולות העונה אחרי שעצר בשניה האחרונה נגיחה של פריצה.

מחצית שנייה

3 דקות מפתיחת המחצית השנייה ושוב פריצה בנגיחה הדביק כדור לעמוד שערו של שטקוס, הכדור טייל על קו השער ויצא החוצה 

המשחק המשיך להיות בשליטה של מכבי שלחצה גבוה ובדקה ה-60 הפועל נותרה ב-10 שחקנים אחרי עבירה של טראורה על קניקובסקי שזיכתה את הקשר בצהוב שני ואדום.

בדקה ה-63 מכבי שוב חטפה כדור להפועל באמצע המגרש אבל כדור רוחב של סבוריט היה חסר סנטימטרים מרגלו של קובאס. בדקה ה-64 ערכה מכבי את החילוף הראשון במשחק, חילוף התקפי כשמתן חוזז תפס את מקומו של שחר פיבן.

בדקה ה-75 הלחץ של הצהובים הניב פרי. כדור קרן מצד שמאל הגיע עד לרגלו של ברנדלי קובאס שבשמאל דייק לפינה השמאלית והכניע את שטקוס. מכבי איזנה ל-1:1!

שטקוס המשיך להשאיר את הפועל במשחק אחרי שהדף שער בעיטה של קניקובסקי לחיבורים. בדקה ה-80 ערך יצחקי עוד שני חילופים במכבי: דן ביטון ואופיר דוידזאדה נכנסו על חשבונם של סבוריט וגולסה.

מכבי ניסתה בכל כוחה להשיג את שער היתרון אבל גם כניסתו של גררו בדקה ה-90 במקומו של פריצה לא עזר ובסיום 90 הדקות נפרדו שתי הקבוצות בחלוקת נקודות.