מכבי תל אביב תנסה להשיג כבר מחר (חמישי, 22:00) את הכרטיס לשמינית גמר הקונפרנס ליג. הצהובים יארחו את לאסק האוסטרית למשחק במסגרת המחזור ה-5 של שלב הבתים, ולמאבק בראש בראש מסקרן בו המנצחת תבטיח את המקום הראשון בבית עוד לפני מחזור הנעילה. הערב קיימה הקבוצה את מסיבת העיתונאים בה התייחס ברק יצחקי למשימה שעומדת בפני מכבי. 

על העבודה במהלך הפגרה הארוכה:

"היתה פגרת נבחרות, לאחר מכן גם פגרת שזרוע. אני חושב שאנחנו בין המדינות היחידות שעושות גם פגרת שזרוע, אבל זה בסדר. לא אידיאלי אחרי תקופה ארוכה, אבל היה לנו זמן גם לנוח מנטלית, שזה חשוב, וגם לעבוד על רעיונות ואיך שאני רואה את מכבי ואיך שהיא צריכה לשחק".

לאחר מכן נשאל יצחקי על החיפושים אחר מאמן קבוע וסיפק עדכון: "אני חושב שזה גם נכון מצידי וכמועדון לתת לכם עדכון. בשבועות האחרונים אנחנו בחיפושים אחר מאמן ואנחנו מחפשים את הפרופיל המתאים למכבי תל אביב. חלק מהמועמדים כבר עברו ראיונות ואנחנו בתהליך מאוד אינטנסיבי למצוא מאמן. ברגע שנמצא מאמן, כמו שאמרתי, אני אחזור לתפקיד שלי. מצד שני זו לא הפתעה שיש חלק מהמאמנים שחוששים להגיע בגלל סיבות בטחוניות, קורונה וכיוצא בזה, אבל כמו שאמרתי אנחנו עובדים מאוד קשה וגם בתהליך הזה מעורבים גם הבעלים מיץ' גולדהאר וגם נציג הבעלים ג'ק אנגלידיס".

"אני לא חושב שזה משפיע על השחקנים", הוסיף יצחקי, "אלה שחקנים מקצוענים. בעשור האחרון היו חילופי מאמנים במכבי, הם רגילים לזה. ברוב הפעמים זה היה בנסיבות טובות שמאמנים התקדמו למועדונים באירופה ואנחנו שמחים שזו הפכה להיות איזשהי חממה למאמנים שמתקדמים לרמה הגבוהה באירופה.אני חושב שהשחקנים הם מקצוענים שצריכים להתמודד עם חילופי מאמנים, אני מאוד מרוצה מהאימונים, גם מהמשחקים ששיחקנו, אני רואה את ההתקדמות ואני סומך עליהם שיעשו את העבודה כמו שעשו עד עכשיו".

על המשחק מול לאסק:

"זה משחק מאוד מאוד חשוב. אנחנו מסתכלים על כל משחק לגופו. מהמשחק הראשון שהפכתי למאמן הדבר הראשון שאמרתי לשחקנים הוא שאני מאמין בהם ושצריך להסתכל משחק למשחק. כמו שציינתי קודם, עד עכשיו היו לנו משחקים די טובים, ראיתי שיפור אבל אנחנו צריכים להמשיך. זה עדיין בטח לא איפה שאני רואה את מכבי ויש לנו עוד הרבה עבודה כדי להגיע לשם, אנחנו צריכים לעשות את זה ביחד".

"אנחנו יכולים לעשות איזשהו הישג", הוסיף יצחקי, "להגיע לשלב כזה במפעל אירופי זה באמת כבוד. אני מאוד שמח שאני זוכה להיות במעמד הזה ואני מקווה שנעשה את העבודה על המגרש כדי שנוכל להשיג את המטרה שאליה אנחנו מכוונים".

לסיום נשאל יצחקי על החשיבות של הבטחת המקום הראשון בבית וענה בנחרצות: "קריטי לסיים במקום הראשון כי הוא מעלה אוטומטית לשמינית. זה נותן לנו עוד שבועיים מנוחה, מקום שני הולך למשחקי פלייאוף, כך שזה מאוד מאוד חשוב לעלות מהמקום הראשון. אנחנו עולים לכל משחק כדי לנצח ואם ננצח מחר כמובן שה יהיה הישג מדהים ראשונים".