ברחבי העולם מציינים היום (חמישי) את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. לקראת התאריך החשוב גם בקרן מועדון הכדורגל מכבי ת"א (ע"ר) הקדישו לו מקום של כבוד ובמסגרת פעילות שיזמה הקרן, הוקרן הסרט "ספורים" לשחקנים ולצוות המקצועי של הקבוצה הבוגרת. 

"ספורים" הוא למעשה מסע אחר מגוון עדויות של ניצולי שואה, המתעד את המעמד בו קיבלו את המספר הידוע שקועקע על זרועם ואת רצף האירועים והחוויות בכניסה למחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ.

לצפייה בקטעים מהסרט:

לאחר הצפייה בסרט התקיימה שיחה עם מפיקת הסרט הילה מדליה ועם דני חנוך, ניצול שואה שהסרט מלווה את סיפורו. בסרט מופיעים 30 ניצולי שואה, מתוכם דני הוא אחד מהשניים היחידים שעוד נותרו בחיים. במהלך השיחה סיפר דני לשחקנים על הסולידריות שגילו היהודים למרות הסיטואציה הבלתי אפשרית באשוויץ ועל דרך ההתמודדות שלו.

יש לציין כי עבור הצוות המקצועי הזר של מכבי האירוע עורר עניין מיוחד. חברי הצוות פנו בסיום המפגש אל דני והילה, שיתפו שהתרגשו מאוד להכיר את הסיפורים והדגישו את החשיבות העצומה, גם מבחינתם, בהפצת הידע על מאורעות השואה.

הקרנת הסרט היא כמובן רק אחת מהפעילויות הרבות של קרן מכבי לאורך השנה. מלבד תרומה שוטפת לקהילה, אחת המטרות המרכזיות של הקרן היא הנצחת זיכרון השואה ובנוסף גם יצירת פעילויות למען ניצולי השואה.

בוידאו: שיחת הזום של שחקני הקבוצה עם דני חנוך