שלב הנוקאאוט של הקונפרנס ליג כבר כאן וממש בקרוב מכבי תפגוש משוכה גבוהה ומסקרנת. הצהובים יתמודדו במפגש כפול מול פ.ס.וו איינדהובן ההולנדית ורגע לפני משחק החוץ שמחכה לנו באיצטדיון פיליפס הגיע הזמן הזמן לערוך היכרות קצת יותר מעמיקה עם היריבה. 

פ.ס.וו היא כמובן אחת מקבוצת הפאר של הולנד ולאחרונה היא גם זוכה למעמד מיוחד בעולם הספורט הישראלי כקבוצתו של ערן זהבי, שהצטרף למועדון בספטמבר 2020. עד לאחרונה הקבוצה של המאמן רוג'ר שמידט היתה במאבק אליפות צמוד במיוחד מול אייאקס החזקה והאיכותית, אך במחזורים האחרונים איבדה מעט גובה וכעת הפער בצמרת הליגה ההולנדית עומד על 5 נקודות לטובות הקבוצה מאמסטרדם. בכל מקרה, למשחק נגד מכבי איינדהובן תגיע אחרי 0:5 מוחץ על ויטסה ארנהיים של אלי דסה במחזור האחרון (שבת). 

לשלב הנוקאאוט של הקונפרנס ליג הגיעה איינדהובן לאחר שסיימה במקום השלישי בבית הליגה האירופית שכלל את מונאקו, ריאל סוסיאדד ושטורם גראץ. היא סיימה במרחק של נקודה בלבד מסוסיאדד שתפסה בסופו של דבר את המקום השני. 

מאמן הקבוצה הוא כאמור שמידט הגרמני. החדשות המשמעותיות בקשר אליו היא ההודעה שיצאה בתחילת פברואר, באמצע העונה, על כך שאחרי שנתיים במועדון הוא יעזוב בקיץ את איינדהובן. בהיעדר מנהל ספורטיבי, שמידט היה האיש האחראי על הרכש במועדון ומעניין לראות כיצד משפיעה על השחקנים הידיעה שמי שנחשב לסמכות המקצועית הבכירה לא ימשיך. 

לא במפתיע, ועל אף שהיא מודרכת על ידי מאמן גרמני, פ.ס.וו נאמנה בדרך כלל למערך ההולנדי המסורתי של 3-3-4. כמובן שהשם המסקרן ביותר מבחינתנו הוא של ערן זהבי ומעניין במיוחד לראות מה יהיה תפקידו בצמד המשחקים מול מכבי.

זהבי מוצב במערך של שמידט כחלוץ, אך בתקופה האחרונה, לאחר ששב מפציעה, הוא לא תמיד היה האופציה הראשונה של איינדהובן. לעיתים הועדפו על פניו חלוץ הרכש הברזילאי קרלוס ויניסיוס (הגיע בהשאלה מבנפיקה) או החלוץ הארגנטינאי מקסימיליאנו רומרו (פצוע). במשחק הליגה האחרון מול ויטסה זהבי פתח בהרכב וגם הבקיע את השער הראשון, לפני שהוחלף בדקה ה-60 (שמירת כוחות לקראת מכבי?) על ידי ויניסיוס. הברזילאי כבש גם הוא לאחר מכן אך לא יעמוד לרשות ההולנדים במשחק הראשון בעקבות צבירת כרטיסים צהובים. 

בהקשר הזה נספר כי בתקופת הפציעה של זהבי הפתרון של שמידט לעמדת החלוץ בלא מעט משחקים היה בכלל הצבתו של הקשר מריו גצה כחלוץ מדומה. ואם כבר גצה, אז הגרמני הוא אחד השמות הבולטים והמפורסמים בסגל של איינדהובן וגם מחזיק באמתחתו הישג שרק שחקנים בודדים בהיסטוריה יכולים לזקוף לזכותם: מדובר באדם שהבקיע את שער הניצחון של גרמניה בגמר מונדיאל 2014 מול ארגנטינה (2014).  

עניין רב מעוררות גם עמדות הכנפיים של איינדהובן, אולי החלק עם הכי הרבה פוטנציאל עתידי בקבוצה זו. קודי ג'אקפו בן ה-22 הוא כוכב כדורגל אמיתי שמשחק בדרך כלל בכנף השמאלית ומלא בעוצמה וטכניקה. העונה הוא הופיע 17 פעמים במסגרת הליגה והשיג 7 שערים ו-12 בישולים.

שם גדול לא פחות הוא נוני מדואקה, רק בן 19, אבל גם הוא מוכשר מאוד. מדובר בשחקן עם רגל שמאל חזקה, שמתופקד בדרך כלל בכנף הימנית ונהנה מדריבל שקשה מאוד לעצור. גם מדואקה נעדר תקופה די ארוכה בשל פציעת שריר אבל ממש לאחרונה הוא חזר לכשירות וגם להרכב. במשחק הליגה האחרון של ההולנדים הוא פתח ושיחק במשך 59 דקות. סביר להניח שהוא עדיין לא בכושר ל-90 דקות אבל האם הוא הוחלף גם כדי לשמור כוחות למשחק מול מכבי? נגלה בקרוב. בזמן היעדרותו מי שקיבל את מרבית הדקות באגף ימין של ההתקפה היה היפני ריטסו דואן.

עוד שחקן משמעותי מאוד מבחינת איינדהובן הוא איברהימה סאנגרה, שחקן נבחרת חוף השנהב, שנחשב לעוגן של הקבוצה במרכז המגרש. אלא שגם הוא יפספס את המשחק הראשון בשל השעיה, כך שפ.ס.וו תצטרך להסתדר בלעדיו לפחות בחצי הראשון של המפגש הכפול.

לבסוף שווה להזכיר את דילמת השוערים איתה מתמודדים ההולנדים. מי שהובא כדי לשמש כשוער הראשון הוא ג'ואל דרומל, אלא שהוא מתקשה לעמוד בציפיות. לאור יכולתו, שמידט החליט להציב בין הקורות את איבון מבוגו השוויצרי, אלא שגם הוא לא ממש לקח את ההזדמנות וסיפק משחק רע בהפסד הליגה 2:1 לאלקמאר בתחילת החודש. מאז דרומל כבר הספיק לחזור ל-11, אך מי יהיה השוער שיפתח מול מכבי? כנראה שפשוט נצטרך לחכות בסבלנות ולגלות את מי יעדיף שמידט הפעם.