מכבי השיגה הערב (שני) ניצחון חלומי ומי שהיה אחראי משמעותי לכך הוא אבי ריקן. הקשר הבקיע צמד נהדר, כולל גול ישיר מהקרן, הוסיף בישול ועזר למכבי להשיג 0:5 על הפועל תל אביב בדרבי. 

"לא שיחקתי הרבה לאחרונה, אבל בתקופות כאלה נמדדים", אמר ריקן, "צריך לעבוד קשה ולהתאמן יום יום. אני מדבר הרבה עם חברים שהיו בסיטואציה הזו ואומר שעשיתי קריירה ארוכה ואני רוצה להמשיך אותה. להיות באנרגיות האלה במשחקים כאלה. אם הייתי מוותר לא הייתי מביא את היכולת שלי היום, אני יכול לעזור תמיד, אני חלק ממועדון גדול וקבוצה חזקה, אעזור תמיד כשיצטרכו אותי. הקריירה עוברת מהר, הלוואי ונמשיך כמה שיותר, אין הרבה רגעים כאלה".

על ההתאוששות של מכבי סיפר: "היה לנו שבוע קשה אחרי שני הפסדים לא מתקבלים על הדעת. דווקא ברגעים כאלה, התגובה של השחקנים במשחק כמו היום עושה לנו טוב, עם טעם קצת חמוץ למה לא עשינו את זה במשחקים אחרים. אנחנו נמשיך עד לסיום העונה. שמעתי כל מיני דברים השבוע, אני לא אוהב דיבורים על ים ועל אין מה לתת. כל אימון הוא חשוב ובטח תצוגות כאלה בבלומפילד. אני לא מכיר משהו לא חשוב ולא משנה באיזה סיטואציות אתה נמצא".

על ההתפרצות של מכבי במחצית השנייה סיפר: "השבוע יצא לנו לדבר הרבה אחד עם השני, כל הזמן אמרתי משפט כמו 'לא כולם מכירים או מבינים אז רואים שאנחנו לא קרובים ואומרים שלא נלחמנו. מה זה לא נלחמנו, לא היינו מסודרים כמו שצריך. אנחנו חייבים לעשות את זה וכשנעשה את זה יגידו אלה נלחמים ורוצים. היה לנו חשוב מאוד להראות שאנחנו חזקים באמצע, לוקחים את הכדורי חצי-חצי וגם אם לא נכבוש בהתחלה בסוף זה יבוא לטובתנו".