טורניר האוהדים לזכרו של אילן סביאטקובסקי ז"ל – אוהד הקבוצה שנהרג בהתקלות עם מחבלים ברצועת עזה ב-2010 – התקיים היום (שישי) במתחם האימונים בקריית שלום וזכה להצלחה אדירה כאשר מאות מאוהדי מכבי ת"א הגיעו לאירוע, שהתקיים בפעם הראשונה.

מדובר ביוזמה של משפחתו וחבריו של אילן לנצחתו, כאשר האירוע הופק על ידי קרן מועדון הכדורגל מכבי תל אביב (ע"ר). אחרי מסע מפרך ומרשים מי שזכתה להניף בסופו של דבר את הגביע ולהיכנס לספרי ההיסטוריה כאלופת הטורניר הראשונה אי פעם היתה קבוצת "הקשישים".

בנוסף, הופיעה בטורניר קבוצה של עובדי המועדון, שבה שיחק בין השאר מנהל הקבוצה הבוגרת יואב זיו. השחקן יוסיאל נאמן הנחה את האירוע וכמובן שפיצה פרגו, נותנת החסות של מכבי, דאגה לפנק את המשתתפים עם ארוחת צהריים על טהרת מוצרי הרשת. 

יואב זיו אמר במהלך האירוע: "זו מטרה מקודשת, להנציח את זכרו של אילן בצורה הכי מכובדת שיש, עם הרבה אוהדים שבאים להנות על הדשא ולזכור אותו". 

יוסיאל נאמן הוסיף: "זה אירוע משמעותי ומרגש, בטח בימים כאלה, ובטח כשזה משלב אהבה מאוד גדולה לכדורגל אז זו חגיגה שלמה. מבחינתי זו זכות. אותי אישית זה מחזיר לחבר'ה שלי מהצבא, אתה עושה את זה עם חברים שהם אחים לנשק ובטח כשאילן לא נמצא והם ממשיכים את דרכו בצורה כזו זה מיוחד, מרגש וזה פשוט כיף". 

מאור וולנר, שהיה חברו של אילן בגולני, סיפר: "יש רגשות שעולים, זכרונות. אילן היה חבר, היינו הולכים למשחקים של מכבי. יש פה הרבה אנשים שהגיעו לשחק לזכרו, אני מאמין שהוא רואה את זה מלמעלה, אני שמח שזוכרים אותו".

אילן סביאטקובסקי ז"ל 1989-2010

אילן סביאטקובסקי נולד באוזבקיסטאן, עלה לארץ עם משפחתו ב-1994 שהשתקעה בראשון לציון. כבר בגיל הבגרות הפך לאוהד שרוף של הקבוצה יחד עם אחיו אריק סביאטקובסקי. אילן היה אוהד שהתמיד להגיע לכל משחקי הקבוצה. במרץ 2010 נהרג בהיתקלות עם מחבלים ברצועת עזה.

בעונה האחרונה נקראה קבוצת נערים ג' של המועדון על שמו של אילן. בטקס מרגש שנערך באצטדיון רמלה, בנוכחות אביו ואחיו, הוכרז שם הקבוצה על שמו.

יהי זכרו ברוך.