מכבי תחל ביום חמישי הקרוב (19:00) את העונה האירופית שלה באזרבייג'אן. הצהובים הוגרלו מול זירה המקומית במסגרת סיבוב המוקדמות השני של הקונפרנס ליג ורגע לפני הגיע הזמן לערוך היכרות עם היריבה שמחכה לנו.

רוצים לעקוב מקרוב אחרי מכבי? תוכלו למצוא הכל בעמודי האינסטגרםפייסבוק, טוויטר וטיקטוק הרשמיים ובאתר ובאפליקציה

SINCE 2014

זירה הוא מועדון חדש מאוד באופן יחסי שהוקם רק ב-2014 ומיד החל לשחק בליגה הבכירה של אזרבייג'אן. הקבוצה, שמגיעה מעיר הבירה באקו, העפילה לקונפרנס ליג לאחר שסיימה את העונה האחרונה במקום השלישי בליגה האזרית במרחק של 22 נקודות מהאלופה קרבאח (מאזן שערים: 27:33).

בהיסטוריה שלה ניתן למצוא עונה אחת עם הופעה באירופה (2017/18) בה הגיעה עד לסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית (הודחה ע"י אסטרה ג'יורג'יו מרומניה). העונה זירה תהיה זו שתארח את המשחק הראשון מול מכבי באיצטדיון Dalga Arena בבאקו המכיל 6,500 מקומות.

צילום: Zire FK Facebook ()

אגדה אזרית על הקווים

כמו מכבי גם היריבה האזרית עדיין לא התחילה את העונה ומי שמוביל אותה הוא המאמן רשאד סדיגוב בן ה-40. מדובר בסוג של אגדה אזרית כאשר סדיגוב הוא שיאן ההופעות בנבחרת אזרבייג'אן בכל הזמנים עם 111 כאלה. את מרבית הקריירה כשחקן העביר בליגה המקומית ואחרי שהדריך את הנבחרת הנוער והנבחרת הצעירה של אזרבייג'אן (2016-2018) הוא משמש החל מיולי 2020 כמאמן זירה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zirə PFK (@fc.zire)

מיהם שחקני המפתח?

למרות שבאזרבייג'אן אין מגבלה על כמות הזרים, מרבית השחקנים של זירה הם אזרים. אליהם מצטרפים גם 6 זרים ובנוסף אליהם ישנם בסגל מספר מתאזרחים – שהם למעשה שחקנים ממדינות זרות עם אזרחות אזרית.

בחלק הקדמי של זירה כדאי לשים לב לשני הקיצוניים שמגיעים מארצות השפלה. הראשון הוא לוריס ברוגנו הבלגי שמתופקד בדרך כלל באגף הימני, ואילו באגף השני ניתן למצוא את מוחמד חמדאויי ההולנדי ממוצא מרוקאי.

שם בולט שעזב האת הקבוצה העונה הוא דאביט וולקוב. החלוץ הגיאורגי כבש אשתקד שליש (11) משערי הליגה של הקבוצה וסיים את העונה במקום השני בטבלת מלך השערים המקומית. מי שינסה להיכנס לנעליו הוא הצרפתי חמידו קייטה, שמתופקד לעיתים בחוד ולעיתים באגף, וכבש אשתקד 5 שערי ליגה ב-14 משחקים.

בחלק האחורי כדאי לשים לב לשני זרים נוספים. מדובר בבלם היווני דמיטריוס חנטקיאס ובשחקן הגנה הסרבי נמניה אנדלייקוביץ', שמתופקד לסירוגין כמגן ימני ובלם. שחקן משמעותי נוסף בחלק האחורי הוא קלאל חוסיינוב, רק בן 19, אך בלם שבעונה האחרונה זכה לקביעות בהרכב ורשם 26 הופעות.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zirə PFK (@fc.zire)