עונת 2022/23 יצאה לדרך. מכבי תל אביב לראשונה עם המאמן ולאדן איביץ' אחרי חזרתו למועדון, פתחה את העונה במשחק התמודדות האירופאיות בגביע הטוטו כשאירחה באצטדיון בלומפילד את מכבי נתניה.

מכבי פתחה בהרכב שכלל את דניאל פרץ בשער. אנדרה ג'ראלדש, שרן ייני, עידן נחמיאס ואנריק סבוריט פתחו בהגנה. הרכש הטרי מהולנד, יוריס ואן אובריים, ערך את הבכורה שלו בבלומפילד כשפתח בקישור לצידם של איל גולסה ודן ביטון. פארפה גויאגון, ששב מהשאלה לנתניה, פתח עם ברנדלי קובאס באגפים ובחוד נעל את ה-11, ג'ורג'ה יובאנוביץ'.

עוד לפני שריקת הפתיחה הוצגו ואן אובריים, ניר ביטון וערן זהבי שהצטרפו לסגל. גם המאמן ולדאן איביץ' זכה לתשואות מהקהל עם עלייתו לדשא.

מחצית ראשונה

מכבי נתניה פתחה את המשחק בלחץ גבוה על ההגנה הצהובה אבל מצאה פעמיים את דניאל פרץ, שמנע ספיגה בדקות הראשונות.

ההזדמנות הראשונה של הצהובים הגיעה בדקה ה-18 אחרי שקובאס הכניס כדור עומק נהדר ליובאנוביץ' והאחרון בעט לפינה של ניצן אבל הקורה הצילה את נתניה מספיגה. כעבור שתי דקות שוב יובאנוביץ' המשיך כדור רוחב ברחבה, אבל ניצן מנע שער בטוח.

בדקה ה-44 איתמר ניצן בהצלה גדולה מנע שער ראשון של סבוריט העונה אחרי שהאחרון ניצל ערבוביה ברחבה ובעט מ-5 מטרים לגופו של שוער נתניה. בסיום המחצית הראשונה שתי הקבוצות ירדה לחדרי ההלבשה ללא שערים.

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה איביץ' ערך החילוף הראשון כשאילון אלמוג נכנס במקום דן ביטון.

מכבי פתחה טוב את המחצית השנייה עם לחץ על שערו של ניצן. בדקה ה63 קובאס הדביק כדור חופשי מ-25 מטרים למשקוף שערו של נתניה ששוב ניצלה בזכות הקורה מפיגור.

ניצן המשיך להפגין יכולת מרשימה בשער אחרי שמנע פעמיים מבעיטות של יובאנוביץ' וגולסה לעלות את מכבי ליתרון.

בדקה ה-72 ערך איביץ' חילוף כפול כשפריצה וקניקובסקי נכנסו על חשבונם של יובאנוביץ' ופארפה.  בדקה ה-80 מתן חוזז נכנס על חשבונו של קובאס. בדקה ה-83 איל גולסה פינה את מקומו לטובת איל גולסה.

בדקה 84 מכבי נתניה נותרה ב-10 שחקנים אחרי שגבי קניקובסקי חלף על פניו של קונסטנטין שביצע עבירה מאחור, ראה את הצהוב השני והורחק. בתוך תוספת הזמן מתןחוזז יכול היה לעלות את הצהובים ליתרון אבל בעיטה חופשית שלו מ-16 מטרים עלתה מעל למסגרת.

השופט שרק לסיום הזמן החוקי של המשחק ושתי הקבוצות התפנו להכריע את המשחק בבעיטות עונשין -11 מטרים.

דו קרב פנדלים:

אבי ריקן בעט את הבעיטה הראשונה למשקוף 0:0

עדן קארצב  נעצר אצל דניאל פרץ 0:0

אילון אלמוג הכניע את ניצן 0:1 למכבי!

יובל אשכנזי הכניע את פרץ 1:1.

סבוריט הכניע את ניצן – 1:2 למכבי!

יובל שדה כבש – 2:2.

מתן חוזז הכניע את ניצן – 2:3 למכבי!

יובל ברקוביץ' השווה ל- 3:3.

פריצה הכניע את ניצן – 3:4 למכבי!

טומאסי השווה בבעיטה החמישי – 4:4.

עידן נחמיאס נעצר על ידי ניצן – 4:4.

רז שלמה הכניע את פרץ – מכבי נתניה ניצחה 4:5 את מכבי.