אחרי הניצחון המרשים על ניס, מכבי תל אביב כבר מתכוננת לעבר המשימה הבאה. הצהובים יפתחו ביום ראשון הקרוב (20:15 בבלומפילד) את הופעותיהם בליגת ONE ZERO כאשר יארחו את מכבי בני ריינה למשחק במסגרת המחזור הראשון. היום (שישי) קיימה הקבוצה מסיבת עיתונאים מיוחדת לקראת פתיחת העונה בהשתתפות הבעלים מיץ' גולדהאר, מנהל מחלקת הכדורגל ברק יצחקי והמאמן ולדימיר איביץ'.

דבריו של מיץ' גולדהאר:

מיץ' גולדהאר פתח את דבריו כשהתייחס לניצחון על ניס אמש: "אני בטוח שכולכם נהנתם אתמול, אני נהנתי מאוד, זו הפעם הראשונה שלי בבלומפילד המחודש, נפעמתי מהאוהדים, מהאווירה, איצטדיון מלא, תמיכה מדהימה מהאוהדים שלנו. זה אחד הדברים שמעניקים לי השראה להמשיך במסע הזה, בפרויקט הזה וזו דרך נהדרת לחזור לישראל. נהדר להיות פה".

על הקיץ שעובר על הקבוצה:
"אנחנו תמיד מנסים לבנות אירגון חזק ככל הניתן, בכל שנה. קבוצות לא תמיד מוצאות את הכימיה הנכונה, זה נורמלי, זה דבר מורכב. למדנו מהחוויות שלנו, הטעויות, ניסינו לתקן אותן ולשפר. למדנו הרבה בשנים האחרונות, אנחנו לא מערכת מושלמת אבל אנחנו לגמרי מפוקסים בלעשות את זה נכון. למדנו דברים שלא היו טובים, ונמשיך.

על המוטיבציה שלו העונה:
"המוטיבציה תמיד היתה זהה וזה לבנות מועדון. זה לטווח ארוך, אלה לא מעשים ספונטניים. יש תכנון לטווח ארוך, אנחנו צריכים לעשות מעשים מהירים לפעמים, אני חושב שאנחנו במסלול הנכון, לא לגמרי איפה שרוצים להיות, אבל בדרך לאן שאנחנו רוצים להיות".

על החזרת ולאדן איביץ':
"זה ההיה חשוב מאוד. נשראנו בקשר במהלך הזמן, להשיג התאמה טובה זה לא משהו קל. יש לנו התאמה טובה מאוד עם ולאדן במכבי. אנחנו חולקים עקרונות מאוד דומים, פילוסופיות דומות. מההתחלה אני סומך על שיקול הדעת שלו, מוסר העבודה וזה ייצוג של מה שאני רוצה במועדון הזה. נהדר לקבל אותו בחזרה בעמדה הזו שוב".

על ההשקעה הכלכלית הקיץ:
"ניסינו לעשות את המהלכים הנכונים. המוטיבציה שלנו פנימית, אנחנו מסתכלים על עצמנו ויודעים מה אנחנו רוצים להיות ובזה אנחנו מתעסקים. אין לזה קשר למה אחרים עושים. אנחנו תמיד מנסים לעשות דברים מוקדם, אבל אנחנו לא היחידים שמעורבים במשא ומתנים. חלק מהדברים נעשו מוקדם, חלק לא. אני מניח שלמרות שלפני שנתיים או שלוש עשינו דברים עם מטרה דומה, עשינו חישובים לא נכונים, זה נורמלי וקורה בכל ארגון. למרות זאת לא היינו רחוקים, אבל אי אפשר להתעלם ממה שלמדנו בשנים האחרונות. היינו נחושים לגרום לדברים לקרות ולא להחמיץ הזדמנויות. ראיתם למשל את מקרה ערן הבי שהגיע מוקדם".

על חשיבות הצירוף של זהבי הוסיף: "ערן מביא הרבה למכבי. אני בטוח שאני לא צריך להרחיב על כך. הוא נותן לנו יותר משערים, לפעמים דברים בעלי ערך רב אפילו יותר".

על העבודה עם ברק יצחקי:
"יש לי ביטחון גדול בברק, יש לנו היסטוריה ארוכה. אני במועדוןן 12 שנים ומכיר אותו כמעט מההתחלה. אם אתה רוצה לבנות מועדון, תרבות, ארגון, אתה צריך אנשים שאתה סומך עליהם עם חזון דומה לטווח ארוך. אלה דברים שלוקחים זמן. זה לא דבר פשוט. כשאני רכשתי את הקבוצה הייתי צריך ללמוד הרבה. ברק היה שחקן רוב הקריירה שלו, לעבור לניהול, לעשות מה שהוא עושה, ללמוד, לצמוח זה תהליך שכולנו עוברים. צריך לתת לאנשים לעבור את זה. הדבר הכי חשוב הוא אמון, מוסר עבודה נכון ועקרונות מוסריים. כמובן שידע של העסק ואז ניסיון. לברק יש את כל הדברים האלה ויש לי אמונה בו".

על רמת ההתלהבות שלו מהקבוצה:
השורה התחתונה היא שמעולם לא הייתי נלהב כפי שאני נלהב כרגע. אולי אני לא נראה ככה אבל אני באמת בתוך זה. אני נרגש מהעתיד. אסור לפרש את כמות הזמן שאני כאן כפועל יוצא לרמת העניין שלי. דברים השתנו מאז שרכשתי את הקבוצה אבל בכל הנוגע להרמת התלהבות ולרמת העניין שלי – הן גבוהות כמו תמיד. כל עוד אני נהנה מזה, שכיף לי, אני אשאר. כרגע אין לי כוונות ללכת לשום מקום".

דבריו של ברק יצחקי:

על הקיץ של הקבוצה:
"עד עכשיו אני חושב שעשינו מהלכים טובים, התחלנו לעבוד מוקדם יותר ממה שעשינו בשנים לפני, אני שמח על ההחתמות ואני חושב שעשינו דרך טובה, בטח עם החזרת ישראלים בכירים למכבי תל אביב. אלה שחקנים טובים שיכולים לעזור לנו וגם שחקנים עם אופי. זה משמעותי וראינו את זה במשחקים האחרונים, גם אתמול כששיחקנו מול קבוצה שפערי האיכות הם מאוד גדולים, אבל עם אופי, נחישות וגם איכות ידענו להתמודד ולצאת ממצב לא פשוט. עד עכשיו אני שמח אבל עדיין לא סיימנו את בניית הקבוצה, יהיו עוד כמה שינויים".

על המאבק הצפוי בליגה העונה:
"אני לא מסתכל על קבוצות אחרות, אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו, מה אנחנו עושים, אם נמשיך בדרך הזו, עם עוד שינויים קטנים, העונה הזו תיראה הרבה יותר טוב מהשנתיים האחרונות".

על מצבת החלוצים של הקבוצה:
"אני מסכים שזה לא דבר נורמלי שיש לך 3 חלוצים בסדר גודל כזה אבל כל מאמן היה שמח שיהיו לו שחקנים איכותיים, בטח בהתקפה. אני שמח שהם מביאים תוצאות. אני מקווה שהם ימשיכו ויבקיעו כמה שיותר".

על סטטוס הזרים בסגל:
"זה נכון שהחוק מאפשר לנו רק 6 זרים, אם נביא שחקן זר מן הסתם נצטרך לשחרר שחקן אבל כרגע אנחנו מתמקדים במשחק ביום ראשון. אני לא רוצה להסתכל רחוק מדי, אם יהיו שינויים כמובן שנעדכן".

על תהליך החתמת שחקנים חדשים:
"זה לא פשוט להביא שחקנים לישראל. אנחנו מכוונים לשחקנים איכותיים וטובים. לפעמים יש בעיות שנוצרות בדרך. השנה ניהלנו כמה משאים ומתנים עם שחקנים וזה לא צלח, כל אחד מהסיבות שלו. קודם כל היה חשוב להחתים ישראלים טובים ונשלים את הפאזל הזה בהמשך, אם וכאשר נעשה שינויים".

דבריו של ולדימיר איביץ:

על בניית הזהות של הקבוצה:
"אנחנו עובדים על כך באופן יומיומי, על המגרש ומחוצה לו. מדברים באופן שוטף עם ברק על המשחקים שלנו, איך אנחו רוצים לשחק, מה אנחנו צריכים. זה תהליך, אנחנו פה כי אנחנו יודעים איזה מועדון אנחנו מייצגים ומה אנחנו רוצים להשיג. משחקים כמו אתמול וכמו נגד אריס, נותנים לנו כיוון טוב בדרך למה שאנחנו רוצים להשיג אבל אנחנו רק בהתחלה והשחקנים יודעים את זה. להכין קבוצה ל-3 מפעלים זה תהליך משמעותי ועבודה קשה בכל יום. יש לנו הרבה עזרה מברק, מצוות האימון ואנחנו עובדים על כך ביחד".

לקראת פתיחת הליגה:
"אני לא יכול להעריך מה יהיה אבל אני יודע שהליגה חזקה בכל שנה, זה טוב לכדורגל הישראלי. נתחיל את הליגה ביום ראשון, המטרה שלנו היא כמובן לחזור למקום בו אנחנו מאמינים שאנחנו צריכים להיות. נילחם על המקום הראשון, זו המטרה שלנו, זה לא מוזר. אמרתי הרבה פעמים שיש לנו הרבה מה לעשות, להכין את עצמנו ולתת מאה אחוז בכל יום. זו הדרך בה אנחנו רוצים ללכת, להיות מרוכזים בעבודה שלנו".

על מצבת החלוצים:
"אני שומע שאלות על כך שיש לנו 3 חלוצים ברמה גבוהה. יש לנו 4, דור תורג'מן שחקן מצוין. אני לא רוצה לדמיין מה יקרה כשאשחק עם חלוץ אחד. זה יכול לקרות. ההחלטה שלי היא לטובת הקבוצה. לפעמים אולי נשחק עם חלוץ אחד, לפעמים עם 3, אי אפשר לדעת אבל טוב שכולם מבקיעים ופתחו טוב את העונה. הם עובדים קשה, והכי חשוב בשבילי שיראו את טובת הקבוצה. חלק מתחילים בהרכב, חלק בספסל אבל זו המטרה של הקבוצה למשחק ספציפי.

"על ערן (זהבי), לא צריך לדבר ועל מה הוא יכול לתת לנו", הוסיף איביץ', "כל מאמן בליגה הזו וגם בליגות אחרות היה רוצה שחקן כזה בקבוצה. כל האוהדים של מכבי גאים שהוא איתנו. יהיה לי כאב ראש בכל משחק, אבל זה כאב ראש טוב והמטרה שלי היא לנצח משחקים ולתת את הטוב ביותר לקבוצה. לכן אני פה".

לקראת המחזור הראשון מול ריינה:
"מחכה לנו משחק ביום ראשון מול קבוצה שעשתה תהליך מרשים בשנים האחרונות, מגיע להם כבוד, יש להם מטרה, הם ישחקו מול הקבוצה הכי גדולה בישראל בפתיחת הליגה. לנו היה משחק אתמול. אנחנו צריכים להתכונן, אנחנו צריכים לנצח אבל נעשה זאת רק אם נהיה מפוקסים במאה אחוז".