אייטור קראנקה מוצג בשעה זו (חמישי) כמאמן החדש של מכבי. אחרי שמונה אמש לתפקיד הספרדי מדבר במסיבת עיתונאים מיוחדת באיצטדיון בלומפילד, בהשתתפות הבעלים מיץ' גולדהאר ומנהל מחלקת הכדורגל ברק יצחקי. 

צפו בשידור הישיר

"היה תענוג לפגוש את מיץ', ג'ק, ברק והבוקר את אנשי המועדון. למרות שאני פה פחות מ-24 שעות, ראיתי את האחדות במועדון, וזה מאוד חשוב לי", אמר קראנקה בפתיחת דבריו. 

על ההגעה שלו למכבי אמר: "תמיד הגעתי למקומות שרצו אותי ומקומות שהרגשתי שאני יכול לעזור ולעשות משהו", אמר והתייחס גם לסגנון המשחק אותו הוא מעדיף, "מכבי זה מועדון ברמה גבוהה, מבחינת הגנה או התקפה, אני פה כדי לנצח משחקים. המנטליות שלי היא תמיד להשתפר ולנצח משחקים. אנחנו ננסה לנצח בכל משחק, לשחק הכי טוב שנוכל ולגרום לאוהדים להיות גאים בקבוצה".

על המו"מ מול מכבי הוסיף: "הפגישה הראשונה עם ג'ק וברק היתה טובה מאוד ומאז אותו יום רציתי להגיע לפה, רק בגלל התחושה שהיתה לנו בפגישה. השנייה היתה יותר טקטית ונוגעת לעבודה. עם מיץ' יכולתי לראות שכל שלבי התהליך טובים מאוד והיתה לי הרגשה שאגיע למועדון 'טופ' מבחינת התדמית והאנשים שעובדים בו. המו"מ התנהל בצורה מהירה ושני הצדדים רצו להיות ביחד".

על הרזומה המרשים שלו בכדורגל האירופי סיפר קראנקה: "היה לי מזל כשחקן לעבוד עם מאמנים טובים מאוד. היינקס, דל בוסקה, ולוורדה, עבדתי עם מוריניו ולמדתי מכולם. הדבר המרכזי הוא ללמוד מכולם ולבנות אופי משלך, רעיונות משלך ולגרום לשחקנים לשחק בשבילך. היה לי מזל שהיו לי הרבה מאמנים מהטובים בעולם".

כנשאל איזה מטרות הוצבו על ידי אנשי מכבי ענה המאמן: "כשאתה מתחיל את הפגישות עם מועדון כמו מכבי אתה יודע שהמטרה היא לנצח. שיחקתי 5 שנים בריאל מדריד, 3 שנים הייתי עוזר, כשאתה מגיע למקום כמו מכבי ת"א אתה צריך לנצח. עשיתי את זה כל הקריירה שלי".

על שיטת המשחק המועדפת עליו אמר קראנקה: "כמאמן אתה צריך להסתגל למקום שאתה נמצא בו, אי אפשר לשכנע את השחקנים בסגנון אחד אם אין לך את השחקנים האלה. אני מכיר את השחקנים והקבוצה, אני צריך להתאים את השחקנים הנכונים כדי לנצח משחקים ובמהלך הזמן נמצא שיטות שונות. מאמן טוב צריך להסתגל לשחקנים שיש לו. עם סגנון אחד קשה מאוד. הדבר המרכזי הוא שיש לנו סגל טוב מאוד ואקדמיה טובה מאוד".

על אוסקר גלוך אמר קראנקה: "הוא חיוני למערך שלי, אני תמיד אוהב לשחק עם מספר 10. בשיחות עם מכבי אמרתי שנהדר שיש לנו שחקן כזה. הוא מהאקדמיה, עם האיכות שיש סביבו, שחקנים כמו ערן, הוא ישתפר וזה הדבר המרכזי. כולם מכירים אותו ובעתיד יכירו אותו אפילו יותר".

על חיזוק אפשרי במהלך ינואר אמר: "הגעתי רק לפני 24 שעות, הדבר המרכזי הוא להתכונן למשחק בשבת. מאז השיחה הראשונה עם ג'ק וברק ידעתי שיהיה לנו טוב. מה יהיה בהמשך אתם תראו, כרגע אנחנו מתמקדים במשחק בשבת".

לאחר מכן סיפר הספרדי על האנשים איתם דיבר בטרם החליט לחתום במועדון: "דיברתי עם ג'ורדי (קרויף) וחואן (טוריחו) שיהיה מאמן הכושר שלי. יש לי הרבה חברים שעבדו פה כמו אוסקר ויוקאנוביץ', חוסה רודריגס היה שחקן שלי, אז אני מכיר הרבה אנשים שהיו פה וכולם סיפרו לי דברים טובים על המועדון".