מכבי תל אביב נחתה בארץ אחרי ההישג ההיסטורי עם העפלה לשמינית גמר הקונפרנס ליג וכבר מחר (ראשון) הצהובים של רובי קין יפגשו את מכבי נתניה במסגרת המחזור ה-9 בליגת ONE ZERO.

הערב ערכו הצהובים את האימון המסכם לקראת המשחק. עוד לפני כן, התייחס המאמן לשבוע האחרון וההכנות לנתניה במסיבת עיתונאים.

"זה לא קל אף פעם לנחות לקרקע אחרי הישג, אבל צריך לעשות פרסה מהירה. ברגע שהמשחק הסתיים המחשבות עברו למשחק נגד נתניה. אני והצוות נוודא שהשחקנים מרוכזים מאוד במשחק מול נתניה. הכי חשוב זה המשחק הבא. כן הייתה תוצאה נהדרת ביום חמישי, הופעה טובה מאוד, אבל צריך לחזור לביזנס הרגיל".

על היכולת שהציגו השחקנים במשחק ביום חמישי נגד גנט אמר המאמן: "ידעתי שאנחנו יכולים לשחק כמו ששיחקנו ביום חמישי, האמנתי בזה. בכל משחק צריך להרים את הסטנדרט שלך יותר. כל יום צריך לחשוב על איך להשתפר, איך להיות יותר טוב מאתמול, זו המטרה שלי והשחקנים הראו שהם יותר טובים מקבוצה בכירה מהם. אני רוצה שנמשיך לשחק בדרך הנכונה, עם הכדור, עם אומץ, ככל שנעשה את זה יותר, זה יהפוך לקל יותר. מה שריצה אותי זה המנטליות אחרי שספגנו, לא נפלנו, היינו אינטנסיביים, הגענו לעוד מצבי הבקעה, כבשנו וזה גרם לי להרבה שביעות רצון".

אחרי שבשבוע שעבר פתח עם רועי משפתי בשער ובחמישי אורלנדו מוסקארה, קין התייחס לעמדת השוער והבהיר: "שאלתם אותי את זה כבר והתחרות היא זהה עבור כולם, עבור השוער, עבור הקשר, עבור החלוץ. כשמישהו מקבל הזדמנות הוא צריך לקחת אותה. המאבק פתוח בין שלושת השוערים שלי".

על הפציעה של גבי: "צריך עוד לנתח את מה שקורה עם קניקובסקי, זה קורה ממש עכשיו, ונראה. מקווה שזו לא פציעה חמורה, היא לא נראית כזו, אבל ניקח החלטה מהצד הרפואי לגבי המשחק הקרוב ואחרי האימון אחליט אם הוא ישחק או לא".

קין סיפר על החוויה לפגוש את 500 אוהדי הקבוצה שהגיעו לתמוך בצהובים בשדה התעופה עם נחיתתם מסרביה: "היה כיף לראות את הקהל בנתב"ג, הם הפגיונו הערכה לקבוצה, איך שהצלחנו להתמודד, זו הייתה הפתעה טובה לשחקנים וכולנו הערכנו את זה".

"לא הייתי מודאג לרגע לגבי ניר ביטון", הוסיף קין שנשאל לגבי הקרדיט שנתן לבלם למרות הטעויות במשחק נגד בני סכנין ביום ראשון. "הוא הכי מודאג בבניין. מנוסה, שיחק בקבוצה שבה אני שיחקתי. אפילו לא לרגע אחד דאגתי לגביו. לא היה לי ספק לגביו. אם היה לי ספק לגביו הוא לא היה משחק. אם היית שואל אותי מי השחקן שיכול לעשות טעות ולעבור הלאה כמו כלום למשחק הבא ולהתמודד עם זה, הייתי עונה לך כבר לפני כמה שבועות שזה ניר ביטון".

על השאלה בנוגע לסוד ההצלחה בחמשת המשחקים האחרונים למרות הקושי בתקופה הנוכחית אמר: "ניסיתי לשמור על סטנדרט גבוה בכל משחק, לשפר אותם בכל משחק. אני מאמין שיש בתוך כולם עוד. יש שחקנים שיכולים להתעלות עוד אפילו. דן ביטון למשל נמצא כל הזמן בצמיחה. הוא מבין בדיוק מה אני רוצה וכל השחקנים מבינים מה אנחנו רוצים כקבוצה. הישג אדיר לשחקנים מה שקרה בחמישי ובכלל באירופה, והם צריכים להמשיך להראות לנו ולקהל שהם יכולים להמשיך ככה. הראינו את הביחד, זה בונה תרבות. כשאתה ביחד וכל אחד שומר על הגב של השני, זה בונה תרבות. זו לדעתי הסיבה לתוצאות בשבועות האחרונים. הם ידעו מה אנחנו צריכים לעשות, שמרו על התכנית ועכשיו הם קוצרים את הפירות, אבל יש עוד דרך ארוכה ללכת. אז אני רק רוצה לקוות שהם ימשיכו להשתפר וכמאמן זה האתגר הגדול".

על היכולת של מילסון אחרי החזרה מהפגרה: "כשמילסון הגיע הוא היה כל כך טוב, ויהיו לו משחקים פחות טובים כמו כולם, זה יכול לקרות, וזה יכול לקרות בגלל כמה דברים, אבל אנחנו יודעים מה הוא מביא לקבוצה. הוא לא היה אולי הכי טוב מול גנט אבל הוא מקדם אותנו על המגרש מהר מאוד תמיד, אז כן אולי הוא לא הצליח להגיע למצבי הבקעה אבל מהצד השני הוא עבד קשה מאוד עבור הקבוצה והיכולת הטבעית שלו תמיד תזרח. אני לא מודאג ממנו. אני לא חושב שהיה לו משחק רע. מילסון גם שחקן שאוהב לשחק מול אנשים, מול קהל, ואולי זה קצת חסר לו".

קין נדרש להתייחס גם לעומס המשחקים הצפוי ולשימוש בחלק מהשחקנים שלא פותחים באופן קבוע וענה: "כמעט כל משחק עשיתי חמישה חילופים. אני לא צריך לעשות חילופים רק כדי לעשות אותם, צריך לעשות אותם רק אם אני מרגיש שזה יעזור לי באותו הרגע למשחק הזה. נגד גנט לא היינו צריכים לעשות משהו, לא רציתי להפריע לקבוצה. זה לא אומר שהשחקנים שייכנסו לא יעזרו, ברור שהם יכולים לעזור, אבל חשבתי באותו הרגע שאיך שאנחנו לוחצים ומצליחים לשלוט על גנט, וכולם ידעו את התפקיד שלהם והיינו מאוד טובים, אז לא היה צריך לשנות. אולי יהיו משחקים שלא אעשה שום חילופים. זה תלוי באותו רגע, באותו משחק, כל משחק הוא שונה. הכי חשוב הוא שעשינו תוצאה גדולה וזה היה משחק גדול באמת. הצוות ואני צריכים למצוא דרך לשלב את כולם, אבל אני כרגע מתעסק בלנצח משחקים, אני פה כדי לנצח משחקי כדורגל, ומי שאני מרגיש באותו הרגע שיעזור לקבוצה לנצח – ישחק"